Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت احیای زاینده رود، گفت: اکنون هر ماه ۱۰ روز آب در زاینده رود جاری می‌شود. تاریخ انتشار: 04:00 - 16 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۹۴۰۰

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری میزان، با اشاره به وضعیت زاینده رود، گفت: با سرازیر شدن آن در زاینده رو علاوه بر بهبود وضعیت روحی مردم کشاورزی در پایین دست نیز رونق گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر آب زاینده رود از سرشاخه‌های کوهرنگ تامین می‌شود، افزود: حق آبه تعریف شده برای احیای زاینده رود باز بودن فصلی آب در هر ماه ۱۰ روز است که همین موضوع توانسته بسیاری از مشکلات زیست محیطی را در منطقه برطرف کند.


موسوی لارگانی با بیان اینکه انتقال دائمی آب به زاینده رود فعلا منتفی است، تصریح کرد:احیای زاینده رود نیازمند هکاری استان‌های مختلف همجوار برای انتقال آب است.


این نماینده مردم در مجلس دهم، برای تامین آب در زاینده رود سه تونل حفر شده که تونل اول و دوم با پول مردم تکمیل شده است، گفت: متاسفانه در تونل سوم با وجود اتمام مراحل حفاری از دولت اصلاحات تاکنون هنوز آبی برای احیای زاینده رود جاری نشده است.


موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر پشت سد زاینده رود ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب وجود دارد که فقط برای تامین آب آشامیدنی اصفهان ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب نیاز است، افزود: با توجه به کمبود آب برای مصارف کشاورزی نیاز به انتقال آب از سایر مناطق به زاینده رود احساس می‌شود.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه مانع شدن استان‌های همجوار در انتقال آب به زاینده رود اجازه بهبود وضعیت را در استان نمی‌دهد در حالی که بسیاری از افراد استان‌های همجوار در اصفان اقامت دارند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زاینده رود انتقال آب خبرگزاری میزان آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته ۸۰ واحد تولیدی با میزان سرمایه گذاری چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در بخش های صنعتی، معدنی و کشاورزی استان احیاء شد.

بتول دانش شهرکی امروز پنجشنبه در شورای اقتصادی استان افزود: با احیای این واحدها زمینه اشتغال بیش از ۹۰۶ نفر در سیستان و بلوچستان فراهم شده است.

وی تاکید کرد: از جمله مهمترین واحدهای احیاء شده می توان به طرح توسعه صنایع فولاد پارس سیستان، طرح تولید پودر ماهی قابل مصرف برای خوراک دام طیور و آبزیان شرکت هوراد دانه برنا در کنارک، کارخانه خوراک دام المهدی، واحد کشت و صنعت دامپروری خوشه طلایی سیستان، کشتارگاه واحد بخش بلوچ و کشتارگاه پاکدام کویر، کشتارگاه و بسته بندی گوشت در شهرستان های زابل، دشتیاری و زاهدان، شرکت مه دریای خلیج، واحد عمل آوری و بسته بندی ماهی، میگو در شهرستان دشتیاری و ۱۳ واحد کوره آجر اشاره کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پایش و رصد واحدهای تولیدی استان به طور ویژه در اولویت قرار گرفته به طوری که مشکلات آنها در بخش‌های مختلف از قبیل کمبود نقدینگی، تامین مواد اولیه، مشکلات حقوقی و قضایی و بازار فروش احصا و شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: بخشی از واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان مشکل منابع مالی دارند و برای مثال با بانک‌ها به مشکل برخورده‌اند که بخشی از این مشکلات را در استان با سرپرستی بانک‌ها طبق حدود اختیارات آنها در کمیته‌های کارشناسی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی کرده و برای استمهال، تقسیط و تنفس تسهیلات با دید مثبت اقدام می‌شود.

شهرکی تاکید کرد: با همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان وضعیت مطلوبی در بخش واحدهای راکد و غیرفعال داریم و چشم انداز ما امسال این است که تعداد واحدهای راکد و غیرفعال را به حداقل برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید طرح و رصد و برای آنها برنامه احیا تدوین و آنها را طبق برنامه فازبندی رصد و پایش می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • روز جهانی آزادی مطبوعات World Press Freedom Day + شعار و پوستر
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • فاجعه زیست محیطی؛ خلیج فارس شورتر شد