Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@18:39:32 GMT

بیانیه گام دوم، سنگ محک جهاددانشگاهی است

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۰۲۱۸

بیانیه گام دوم، سنگ محک جهاددانشگاهی است


رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، سنگ محک جهاددانشگاهی است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، کامران جعفری ظهر امروز در نشست خبری، ضمن گرامی‌داشت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی و روز خبرنگار، اظهار کرد: جهاددانشگاهی توانسته در چهار دهه فعالیت گذشته خود، از نهالی نوپا به درخت تنومندی تبدیل شود و خوشبختانه رهبر معظم انقلاب نگاه و لطف ویژه‌ای به جهاددانشگاهی و اقدامات این نهاد دارند و مسیر و نگاه مسئولان کشور به دلیل تحریم به سمت جهاددانشگاهی و جوانان معطوف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مسئول با اشاره به ساختار جهاددانشگاهی، ادامه داد: جهاددانشگاهی از چهار بخش تشکیل شده که حوزه فرهنگی مهم‌ترین حوزه فعالیت جهاددانشگاهی است؛ به عبارت دیگر معاونت فرهنگی بستر همه فعالیت‌های جهاددانشگاهی است و مسائل فرهنگی در آموزش، پژوهش و اشتغال جهاددانشگاهی جزو لاینفک است.

 

وی ۱۲ سازمان را از زیرمجموعه‌های معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی عنوان کرد و افزود: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز گردشگری، انتشارات، مرکز امام و انقلاب، صندوق قرض‌الحسنه دانشجویی و غیره، این سازمان‌ها را تشکیل می‌دهد.


 

جعفری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، اقتصاد را مشکل کشور عنوان کرده‌اند ولی باید توجه داشت که اقتصاد و اشتغال هدف نهایی نیست، بلکه این دو مهم، ابزاری برای رسیدن به هدف صدور انقلاب اسلامی ایران است. همچنین تهاجم فرهنگی و سبک زندگی ایرانی - اسلامی نیز در بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گرفته است؛ چراکه غرب با انتقال دانش و فناوری‌های خود توانسته تفکرات خود را منتشر کند و کشوری که اقتصاد دانش‌بنیان نداشته باشد، در صدور افکار خود ناتوان خواهد بود.

 

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان یادآور شد: علی‌رغم اینکه در کشور همه فکر می‌کنند که فرهنگ حوزه‌ای هزینه‌بر است ولی جهاددانشگاهی توانسته با ایجاد پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی خلاق، برای درآمدزایی از بخش فرهنگی اقدام کند و بنیان‌گذار و پایلوت این طرح بوده است.

 

وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی پلی بین مرجع تولید علم و تبدیل آن به ثروت در کشور است، به همین دلیل هیئت‌علمی جهاددانشگاهی، پژوهشگر و پژوهش‌محور بوده و تبدیل دانش به ثروت حلقه مفقوده و مشکل حال حاضر جامعه است.

 

این مسئول با بیان اینکه سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی به دنبال ایجاد اشتغال پایدار است، عنوان کرد: در این راستا جهاددانشگاهی ۳ پارک علم و فناوری، ۲۴ مرکز رشد و ۲۰ مرکز نوآوری و شکوفایی دارد و خوشبختانه جهاددانشگاهی زنجان در این زمینه پیش‌رو و در ایجاد اکوسیستم کارآفرینی موفق بوده و در بخش اقتصاد فرهنگ بالای ۱۲ سال ریل‌گذاری کرده است.


 

جعفری تصریح کرد: مقرر شده بود که در مرکز رشد صنایع فرهنگی و خلاق جهاددانشگاهی زنجان، ۵۶ شرکت در طول ۵ سال مستقر شوند که در سال اول ۱۷ شرکت با گردش مالی ۶۹۰ میلیون تومان و اشتغال ۸۷ نفر مستقر شدند و توانستند ۲۴۰ میلیون فروش داشته باشند و در این میان سنگ محک اقدامات جهاددانشگاهی، بیانیه گام دوم انقلاب است.

 

وی، شاکله جهاددانشگاهی زنجان را جوان و پویا توصیف کرد و افزود: آموزش، عرصه دیگر فعالیت جهاددانشگاهی است و بخش آموزش این واحد توانسته است اعتماد مردم را به خوبی جلب کند، به طوری‌ که استان زنجان ۱.۱ درصد جمعیت کشور دارد و سهم خرید خدمت از بخش آموزش جهاددانشگاهی زنجان ۵.۶ درصد است.

 

این مسئول، جهاددانشگاهی را محکوم به خلاقیت دانست و خاطرنشان ‌کرد: فقط با خلاقیت است که می‌توان اقدامات پایدار و اثرگذاری را ایجاد کرد و با ترکیب فناوری‌های جدید و سنت‌ها می‌توان سنت‌های اصیل را به لایه‌های بالایی از ارزش رساند و در این بین جهاددانشگاهی با هیچ بخش و ارگانی موازی‌کاری ندارد، بلکه همه اقدامات تعاملی برای رشد و توسعه استان و کشور است.



انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف انقلاب تهاجم فرهنگی رشد و توسعه رهبر معظم انقلاب فناوری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

ایسنا/یزد مراسم یادواره شهید گمنام به مناسبت چهارمین سالگرد تدفین این شهید در دانشگاه علم و هنر وابسته به سازمان جهاددانشگاهی یزد برگزار می‌شود.

این آیین به مناسبت چهارمین خاک سپاری سالگرد شهید گمنام در محوطه دانشگاه علم و هنر یزد بعد از نماز مغرب و عشاء سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در جوار یادمان این شهید گمنام برگزار می‌شود.

سخنران این مراسم آیت الله «سید کاظم مدرسی» امام جمعه بخش مرکزی شهر یزد و «هادی قاسمی» رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور هستند.

مداحی «مجتبی رمضانی» و اجرای گروه سرود فجر جاوید از دیگر برنامه‌های مراسم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد
  • برگزاری ۴۰۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در زنجان