Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@00:33:31 GMT

قیمت مسکن در کدام کشورها ارزان‎تر است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۰۴۹۲

هزینه زندگی در کشور‌هایی مثل آمریکا، انگلیس، فرانسه و استرالیا در سال‌های اخیر سرسام آور شده است، ولی در این بین کشور‌هایی هستند که هزینه زندگی در آن‌ها بسیار پایین است به خصوص هزینه‌ای که برای خرید خانه باید کنار بگذاریم.

خرید خانه یکی از اهداف مهم زندگی اکثر مردم جهان است چراکه داشتن سرپناهی به انسان دلگرمی می‌دهد حال باید دید خرید خانه در کدام کشور‌ها مقرون به صرفه است؛ در ادامه ده تا از کشور‌هایی را که در آن‌ها قیمت خانه بسیار پایین است را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۱. کمبوجیه

کمبوجیه شاید اولین کشوری نباشد که نامش در ذهن افراد بیاید، ولی مزیتی که دارد این است که زندگی در این کشور برخلاف برخی دیگر کشور‌ها بسیار ارزان است.

یک خانه لاکچری در این کشور به همراه ۴ اتاق ماهانه تنها ۶۰۰ دلار هزینه بر می‌دارد و هزینه اجاره سالیانه یک خانه سه خوابه تنها ۲۰.۰۰۰ دلار تمام می‌شود و برای یک نفر خانه‌های لاکچری ۲۰۰۰ دلاری نیز پیدا می‌شود؛ اگر می‌خواهید از هدر رفتن پول خود جلوگیری کنید می‌توانید خانه‌ای را در این کشور رهن کنید.

۲. اکوادور

از خیلی جهات اکوادور مثل امریکا است و در نتیجه به یکی از مقصد‌های زندگی آمریکایی‌ها تبدیل شده است و مردم این کشور‌ها حتی در معاملات روزانه نیز از دلار امریکا استفاده می‌کنند.

اگر وعده‌های غذایی خود را هر روز در رستوران صرف کنید هزینه کم تری پرداخت خواهید کرد تا اینکه بخواهید هر روز آشپزی کنید و هزینه خرید یک خانه در این کشور تنها ۵۰.۰۰۰ دلار است.

۳. مکزیک

این کشور به نام خیابان‌های فقیر نشین اش معروف است، ولی با این حال مناطق زیادی در این کشور وجود دارد که محل زندگی ثروتمندان است و تمام امکانات رفاهی را در دسترس آن‌ها قرار داده است.

شما می‌توانید با پرداخت ماهانه ۷۰۰ دلار به راحتی در این کشور زندگی کنید و این هزینه شامل پرداخت اجاره یک مکان زیبا، امکانات رفاهی، غذا و هرگونه گشت و گذار است.

۴. آرژانتین

سال‌ها است که آرژانتین به عنوان یکی از مقاصد توریستی در جهان شناخته شده است. پشت این کشور تاریخچه غنی، رستوران‌های زیبا و هزاران مکان برای گشت و گذار نهفته است.

خرید یک خانه زیبا به همراه تمام امکانات در این کشور تنها ۱۳۹.۰۰۰ دلار هزینه می‌برد که نسبت به خرید خانه در سایر کشور‌های توریستی جهان بسیار ارزان‌تر است.

۵. ویتنام

ویتنام نیز در چند سال اخیر به یکی از پر رفت و آمدترین مکان‌های توریستی تبدیل شده است؛ اگرچه قانون این کشور خارجی‌ها را از خرید خانه در این کشور منع می‌کرده است، اما این قانون در چند سال اخیر لغو شده است.

چندصد خانه زیبا در کنار ساحل‌های این کشور ساخته شده است که قیمت آن‌ها میلیونی است، اما باز هم شما می‌توانید خانه‌های زیبایی در این کشور پیدا کنید که قیمت آن‌ها تنها ۲۵.۰۰۰ دلار تا ۵۰.۰۰۰ دلار است.

۶. تایلند

در رتبه ۶ یکی دیگر از مکان‌های گردشگری جهان در چند سال اخیر قرار گرفته است و شما می‌توانید یک خانه معمولی را تنها با ۳۰.۰۰۰ دلار در این کشور خریداری کنید و برای اینکه بخواهید در یک خانه زیبا و مجلل زندگی کنید تنها لازم است ۶۰.۰۰۰ دلار پرداخت کنید.

همچنین هزینه غذا و گشت و گذار در این کشور نسبت به سایر کشور‌ها بسیار ارزان است.

۷. بلغارستان

ساخت و ساز‌هایی که در بلغارستان تا کنون صورت گرفته است بسیار مهندسی شده و زیبا است و اگر در آمد شما ماهیانه تنها ۱.۵۰۰ دلار است این کشور یکی از بهترین گزینه‌ها برای زندگی است و هزینه خرید خانه در این کشور حتی به کم‌تر از ۲۰.۰۰۰ دلار نیز می‌رسد.

۸. مجارستان

مجارستان نیز یکی از معروف‌ترین مقصد‌های گردشگری در جهان است و مردمی که برای گردش و تفریح در این کشور خانه می‌خرند مشتاق اند تا به طور دائم در آن جا زندگی کنند.

یک خانه بزرگ و مجلل در این کشور ۹۰.۰۰۰ دلار فروش می‌رود که شامل تمام امکانات رفاهی و تفریحی خواهد بود.

۹. آلبانی

در تمام طول سال آلبانی گرم و آفتابی است و هزینه خرید یک خانه دربست با تمام امکانات در بهترین نقطه این کشور تنها ۱۵۰.۰۰۰ دلار می‌شود؛ که در مقایسه با قیمت‌ها در سایر نقاط کشور بسیار ارزان است.

۱۰. کلمبیا

در این کشور خرید یک وعده غذایی کامل تنها ۵ دلار هزینه بر می‌دارد و هزینه اجاره خانه تنها ۴۰۰ تا ۴۵۰ دلار تمام می‌شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که کشور تمایل دارد که محله‌های خود را بر اساس کلاس منطقه بندی کند؛ بنابراین اگر در یک منطقه بالاتر طبقه بندی شده باشید، ممکن است هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنید.

به هر حال اگر دنبال مکانی برای مسافرت و گذراندن تعطیلات به یادماندنی می‌گردید کلمبیا گزینه خوبی محسوب می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مسکن جهان کم هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم

به گزارش قدس آنلاین، عباس علی‌آبادی، در افتتاحیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، با بیان اینکه اکنون ایران با وجود تحریم‌ها یکی از قطب‌های اقتصاد و صنعت منطقه است، اظهار داشت: بالغ بر ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی کشور شامل صادرات غیرنفتی، نفتی و واردات است که از این رقم نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار مربوط به صادرات غیرنفتی است.

وی افزود: کشورهای همسایه افریقایی، کشورهای اسلامی و دوست در اولویت توسعه روابط و همکاری اقتصاد با جمهوری اسلامی ایران هستم ضمن اینکه عضو ناظر تجارت جهانی هستیم و با حضور در پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تعامل سازنده‌ای با این پیمان‌های این کشورها داریم.

علی‌آبادی بیان داشت: در سازمان همکاری اکو با ۹ کشور همسایه و منطقه همکاری داریم و موافقتنامه تجاری در حال پیگیری است با هشت کشور اسلامی در حال توسعه، موافقتنامه تجارت ترجیحی امضا کرده و در حال اجرا هستیم. همچنین در سازمان همکاری اسلامی با کشورهای عضو موافقتنامه تجارت ترجیحی داشته و همکاری‌های تجاری را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، موافقتنامه تجارت آزاد و با تعدادی دیگر از کشورها موافقتنامه تجارت ترجیهی به امضا رسیده و با برخی دیگر از کشورها در حال مذاکره هستیم، ما آماده عامل هستیم و دست همکاری اقتصادی با کشورها و ملت‌های جهان را می‌فشاریم.

توسعه روابط تجاری با کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه اکسپو

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ گفت: تلاش می‌کنیم این نمایشگاه بتواند با ارائه شفافیت توانمندی‌ها و شناسایی نیازمندهای طرفین گام جدی را در توسعه اقتصادی بردارد.

علی‌آبادی ادامه داد: مهم‌ترین هدف این نمایشگاه توسعه روابط تجاری با کشورهای شرکت‌کننده است، ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی بسیاری دارد که می‌تواند تسهیل گر بسیاری از تعاملات در سطوح مختلف راهبردی باشد.

وی بیان کرد: زمینه‌های همکاری را تسهیل می‌کند ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی دارد که می‌تواند تسهیل گر در حوزه راهبردی باشد همچنین چهره واقعی بخشی از توانمندی‌های ایران در این نمایشگاه‌ها معرفی می‌شود و زمینه برای همکاری‌های اقتصادی فراهم می‌گردد.

حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا گفت: توجه به جایگاه ایران در کنار ظرفیت معدنی و کشاورزی و صنعتی فرصت‌های زیادی را فراهم می‌کند در این راستا رویکرد اصلی برنامه‌های وزارت صمت مبتنی بر تعاملات در عرصه بین‌الملل و کسب و کار دانش بنیان است.

وی بیان داشت: برنامه ما در مرحله اول جهت‌دهی توسعه اقتصادی بر پایه رشد اقتصادی پایدار با تعاملات بین‌المللی با محصولات فناورانه است، دوم توسعه زیرساخت‌های تجاری و افزایش سهم کشور از تجارت بین‌المللی از دیپلماسی اقتصادی است.

اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازارهای جهانی و فناوری

علی‌آبادی با بیان اینکه اولویت‌دادن به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازارهای جهانی و فناوری است گفت: تعامل سازنده با کشورهای منطقه در انتقال فناوری و صنعتی مهم‌ترین اقدام است، فعال‌سازی میزهای کالایی کشور و استانی با هدف شناسایی ظرفیت صادرات به کشورهای هدف با همکاری وزارت امور خارجه و بهره‌مندی حداکثری از روابط سیاسی در ایجاد بازارهای جدید و حوزه تامین است.

وی اضافه کرد: افزایش کارایی و فعال کردن رایزنان بازرگانی در حرکت رقبای ایران، ارائه اطلاعات کامل به بازرگانان ایرانی و تنوع‌بخشی به تجارت با کمک ارزهای محلی، توسعه بازارهای مرزی جهت افزایش صادرات و منابع خارج از کشور، بهره‌گیری از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی با سایر کشورها و بخش خصوصی در روابط خارجی و گسترش بازارهای صادراتی از مهم‌ترین اقدامات است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم