Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@23:12:53 GMT

جهاددانشگاهی شعار «ما می‌‌توانیم» را به اثبات رساند

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۰۶۴۶

جهاددانشگاهی شعار «ما می‌‌توانیم» را به اثبات رساند

فریدون احمدی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، ضمن گرامی‌داشت 16 مرداد، سالروز تأسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: این نهاد انقلابی با اندیشه هوشمندانه امام راحل به عنوان بازویی برای انجام کارهای مغفول مانده در کشور تشکیل شد و توانست خلأ موجود در سیستم آموزش عالی را پوشش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جهاددانشگاهی را حلقه واسط میان دانشگاه و بخش‌های صنعتی و خدماتی دانست و گفت: این نهاد در آستانه سی و نه سالگی خود خدمات ارزنده‌ای را در حوزه‌های علم و فناوری انجام داده که نمونه بارز آن پژوهشکده رویان است.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور با مشکلات تحریم دست و پنجه نرم می‌کند، تصریح کرد: با این حال معتقدیم اقتصاد مقاومتی و توجه به توانمندی‌های داخلی، راه برون رفت از چالش‌های موجود و بی‌اثر کردن تحریم‌ها است.
وی ادامه داد: جهاددانشگاهی یکی از نهادهایی است که «شعار ما می‌توانیم» را در مرحله عمل به اثبات رسانده و هر جا که کشور نیاز به کمک داشته، پای در میدان عمل گذاشته و این اقدامات را از طریق پژوهش، آموزش و فناوری انجام داده است.
احمدی با اشاره به اینکه اوایل انقلاب جوانان مبتکر و باانگیزه و با روحیه انقلابی اقدام به تأسیس جهاددانشگاهی کردند، ابراز کرد: هنوز هم این نهاد با اتکا به نیروهای جوان و خلاق، در عرصه‌های علمی و فناوری خوش می‌درخشد و حرف برای گفتن دارد.
توجه مقام معظم رهبری به جهاددانشگاهی

این مسئول یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جمعه، جهاددانشگاهی را راهگشا و تعیین‌کننده خطاب کردند که این موضوع از یک طرف نشان از اهمیت فعالیت‌های این نهاد دارد و از طرف دیگر مسئولیت خطیری را بر دوش مسئولان آن نهاده است. وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب هم جهاددانشگاهی را تحت شعاع قرار می‌دهد، تصریح کرد: تمرکز این بیانیه بر جوانان و علم و دانش، از دلایلی است که باید نگاه عمیق‌تری به ظرفیت‌های جهاد در تحقق این بیانیه کرد چرا که بهره‌مندی از نیروی جوان و پشتوانه علمی از ویژگی‌های این نهاد انقلابی است.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این نهاد با تکیه بر گروه‌های نخبگان، جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان می‌تواند در مسیر روشن ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقلاب قدم بردارد و راهگشای آینده کشور باشد.
وی خاطرنشان کرد: در عصری که با هجمه‌های گوناگون دشمن در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و جنگ روانی آن‌ها برای نامید کردن نسل جوان مواجه هستیم، باید امیدآفرینی و حفظ روحیه انقلابی را سرلوحه کار قرار دهیم تا از این پیچ تاریخی به شایستگی عبور کنیم.

مهارت‌محوری؛ حلقه مفقوده بازار کار
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یا غیرمرتبط بودن شغل با رشته تحصیلی مواجه شدیم، بیان کرد: باید مهارت‌محوری را در جامعه توسعه دهیم و آموزش‌های عالی را با نیاز بازار کار هماهنگ کنیم.
احمدی با اشاره به اینکه هنوز ظرفیت‌های موجود در کشور را به درستی نشناخیتم و با نقطه مطلوب فاصله داریم، اظهار کرد: باید شناخت ظرفیت‌های استانی و منطقه‌ای را جدی‌تری بگیریم و برنامه‌ها را با درنظر گرفتن این مهم پایه‌ریزی کنیم.
وی ضعف‌های مدیریتی را یکی از چالش‌های مهم کشور برشمرد و گفت: تربیت مدیران خلاق، کارآمد، پاکدست، جهادی و انقلابی موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد و جهاددانشگاهی می‌تواند در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشد.
این مسئول فعالیت‌های فرهنگی را یکی از نقاط قوت جهاددانشگاهی دانست و افزود: فرهنگ موضوعی است که بر بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره تأثیرگذار است و جوانان مستعدی برای فعالیت در این عرصه داریم.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت مراکز رشد در جهاددانشگاهی یادآور شد: به تازگی شاهد افتتاح واحد استانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در زنجان بودیم که نویدبخش آینده روشنی در حوزه اقتصاد فرهنگی است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۰۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ پزشکانی که میلیاردی جریمه شدند

سعید کریمی، با تاکید بر اینکه تعداد پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد است، گفت: بیش از این میزان امکان گرفتن زیرمیزی توسط پزشکان مانند پزشکان عمومی، اطفال، نسخه نویس، عفونی، بیهوشی و پاتولوژی وجود ندارد.

وی افزود: هر چند گرفتن زیرمیزی اقدامی خلاف قانون است اما این موضوع باید مستند باشد و صرف اینکه کسی ادعا کند پزشکی زیرمیزی دریافت یا مطالبه کرده است برای محکمه مستدل نیست و باید در این رابطه مستندات کافی یعنی فیش واریزی وجود داشته باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: پرونده‌های زیرمیزی توسط ما جمع آوری و برای تعزیرات، دادستانی و نظام پزشکی ارسال می‌شود و آنها هم از ما می‌خواهند مستندات لازم را ارائه کنیم و اگر وجود نداشته باشد حکم برائت صادر می‌شود بنابراین در این رابطه از هموطنان درخواست داریم اگر پزشکی از آن ها درخواست پول خارج از تعرفه و زیرمیزی کرد با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند و از سویی اگر پولی واریز می‌کنند مستندات آن را جمع آوری و ارائه کنند.

کریمی با یادآوری اینکه مجازات‌های زیرمیزی در نشست سران قوا تشدید شده است، گفت: در صورتی که اثبات شود پزشک زیرمیزی گرفته برای مرتبه اول ۱۰ برابر، مرتبه دوم ۲۵ برابر و مرتبه سوم تا ۵۰ برابر جریمه می‌شود و این مجازات‌ها به طور قطع بازدارنده بوده و در این رابطه حتی پزشکانی بودند که میلیاردی جریمه شدند.

وی تنها مشکل برخورد با معضل زیرمیزی را اثبات آن دانست و گفت: اثبات این معضل باید مستدل باشد زیرا برخی ادعا می‌کنند که از ما زیرمیزی گرفته شده اما هیچ گونه مستنداتی ندارند بنابراین موضوع قابل پیگیری نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • جذب سرباز امریه در سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • گران‌فروشی چه مجازاتی دارد؟
  • پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد هستند
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ پزشکانی که میلیاردی جریمه شدند
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ جریمه ها بازدارنده است
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند
  • اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • آیت الله نورمفیدی: اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • تحریم عاملی برای خودکفایی و پیش برندگی در کشور شده است