Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه اندازی این سرا تحولی در پژوهش و آموزش این هنر صنعت ایجاد می کند که در این مسیر به همراهی و مشارکت فعالان مبل و منبت نیاز داریم.

محمدعظیم خدایاری ایجاد این سرا را احصای مسائل و مشکلات و کمک به صنعت مبل و منبت دانست و افزود: در این سرا قرار است به اقدامات آموزشی و پژوهشی در قالب اقدامات رشد و نوآوری، استارت آپ ها و پارک های علم و فنآوری بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کار سرای نوآوری فراتر از پژوهشکده مبل و منبت است، ابراز امیدواری کرد: سرای نوآوری مبل و منبت تا پایان شهریور امسال به بهره برداری برسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با بیان اینکه در سرای نوآوری بر اساس نیاز سنجی شهرستان برای متقاضیان دوره های آموزشی برگزار می شود ادامه داد: در دیدار ۲ هفته گذشته با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، طبق تصمیم های اتخاذ شده یک تیم تحقیقاتی با حضور جمعی از فعالان صنعت مبل و منبت مطالعه میدانی از این صنعت و بازدید از کارگاه ها و نمایشگاه های سطح شهر انجام شد.

خدایاری با اشاره به تامین مکان و تجهیزات سرای نوآوری توسط دانشگاه آزاد تامین می شود گفت: در این راستا ۳۰۰ موضوع مرتبط با مبل و منبت به اساتید و دانشجویان به عنوان طرح های پژوهشی، تحقیقاتی و پایان نامه ها ارجاع و به این صنعت پرداخته می شود.

وی نبود استانداردهای لازم، کم توجهی به مالکیت معنوی و فراهم سازی زمینه فروش بین المللی در این صنعت را از جمله مشکلات برشمرد و تاکید کرد: در تلاش هستیم در سرای نوآوری مبل و منبت با ارائه طرح ها و ایده های نو برای حل موانع و مشکلات گام برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر همچنین به افتتاح بزرگترین فروشگاه رفاه غرب کشور در ملایر اشاره و بیان کرد: این فروشگاه طی روزهای آینده با حضور مسئولان کشوری و استانی بهره برداری می شود که ۵۰ میلیارد ریال توسط فروشگاه رفاه سرمایه گذاری شده است.

خدایاری ادامه داد: دانشگاه آزاد واحد ملایر پنج هزار مترمربع زمین در اختیار این فروشگاه قرار داده است که برای ۳۵ تن اشتغال ایجاد شده و قابل توسعه است.

تقاضای چهار رشته دانشگاهی در ارتباط با مبل و منبت

وی جذب رشته های نیاز محور را اولویت های مهم برشمرد و گفت: طی مکاتباتی با وزارت علوم جذب هشت رشته را تقاضا داده ایم که چهار رشته آن مختص صنعت مبل و منبت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با بیان اینکه پیگیر تکمیل رشته های تحصیلات تکمیلی نیز هستیم افزود: جذب رشته های کارشناسی حقوق، کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و سلامت نیز در دست پیگیری است.

خدایاری با اشاره به کاهش بودجه دانشگاه با توجه به کاهش دانشجو اظهار داشت: به دنبال ایجاد منابع درآمدی پایدار برای کسری درآمد دانشگاه هستیم.

وی یادآور شد: در زمینه توانمندی دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه در تلاش برای فعال کردن دوره های جوار دانشگاهی هستیم.

خدایاری توسعه مدارس سما در تمامی مقاطع تحصیلی را اولویتی دیگر عنوان کرد و گفت: با انتقال آموزشکده سما به محل دانشگاه آزاد، در صدد هستیم از این فضا برای راه اندازی هنرستان و توجه به آموزش و پرورش استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر سال ۱۳۶۷ به عنوان نخستین مرکز آموزش عالی در این شهر تاسیس شد و هم اکنون حدود چهار هزار دانشجو و ۷۴ رشته تحصیلی دارد.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اشتغال دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی دوره های آموزشی صنعت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌

ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در کنکور چند روز قبل ۱۲۰ هزار نفر در رشته ریاضی، سه برابر در سایر رشته‌ها و ۶ برابر در تجربی شرکت کردند و این حکایت از یک ناهنجاری انتخاب رشته در جمع دانش آموزان دارد که این ناهنجاری اگر عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده کشور را به خطر بیندازد.

محمد مهدی طهرانچی ۱۰ اردیبهشت در حاشیه اجلاسیه افق تحول دانشگاه ۲ در جمع خبرنگاران که در دلگشا چالوس برگزار شد، با اشاره به اهمیت این اجلاسیه اظهار کرد: در این اجلاسیه مباحثی را پیرامون موضوع رفتار اجتماعی جامعه و دانش آموزان، دانشجویان و داوطلبان آموزشی در پرداختن به حوزه انسانی به اشتراک گذاشتیم.

وی افزود: آینده آموزش عالی در گرو توجه به حرکت‌هایی است که امروز در قالب انتخاب رشته رخ می‌دهد و این آینده کشور را رقم می‌زند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هر روز در خبرها از شرکت مجموعه‌ای از دانش آموزان در کنکور می‌شنویم، تصریح کرد: پنج شنبه‌ای که گذشت ۱۲۰ هزار نفر در ریاضی، سه برابر در سایر رشته‌ها و ۶ برابر در تجربی شرکت کردند و این حکایت از یک ناهنجاری انتخاب رشته در جمع دانش آموزان دارد که این ناهنجاری اگر عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده کشور را به خطر بیندازد.

طهرانچی گفت: دانش آموزان بر اساس دریافت خودشان یک انتخاب را انجام می‌دهند و ما دانشگاهیان و دلسوزان جامعه باید علل این انتخاب و توزیع نامتوازن را بررسی کنیم که در این اجلاسیه به صورت نشست دو روزه در حوزه علوم اجتماعی مورد بحث قرار گرفت.

افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی

وی با بیان اینکه در این اجلاسیه مسائل جدی مطرح و با همتی که وجود دارد باید اقدام به رفع آن شود، یادآور شد: نکته مهمی که در کشور وجود دارد این است که ما در یک جنگ ترکیبی قرار گرفته‌ایم و در این خصوص هنر و رسانه نقش جدی را ایفا می‌کند و جامعه شناسی و مخاطب شناسی جایگاه مهمی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: بیش از ۷۰ نفر از جامعه شناسان سراسر کشور به این موضوع پرداختند که جایگاهشان در نقش آفرینی جدیدشان در دانشکده‌های هنر و رسانه را بتوانند جایگاه دقیقی قرار دهند.

طهرانچی در ادامه به خبری در مورد افزایش حقوق هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور پرداخت و گفت: دولت امسال ۲۰ درصد برای اعضای هیئت دولت در نظر گرفته است و در جلسه اخیر که در شورای معاونین داشتیم در حال آماده سازی لایحه‌ای برای هیئت امنا هستیم که ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش حقوق دانشگاه آزاد رقم بخورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است