Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد پیمانکار دفاعی لاکهید مارتین آمریکا قرارداد ۴۰۰ میلیون دلاری ساخت و تحویل قطعات و تجهیزات آزمایش‌های موشک‌های میان بُرد را از آن خود کرد.

اعطای این قرارداد به لاکهید مارتین کمتر از یک هفته پس از خروج رسمی آمریکا از پیمان ۳۲ ساله منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد، صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از بیانیه پنتاگون آمده است: «شاخه هوافضای لاکهید مارتین در لیتلتون، کلورادو با دریافت حداکثر مبلغ ۴۰۵ میلیون و ۷۷۰ هزار دلار، قرارداد طراحی، ساخت، توسعه و ادغام موتور‌های راکت‌های با قطر بالا و تجهیزات مرتبط با سیستم‌های موشک‌های میان‌بُرد را از آن خود کرد».

سران کشور‌های چین و روسیه اعلام کردند تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد به معنای توسعه نسل جدید موشک‌های میان‌بُرد هسته‌ای و جایگزینی موشک‌های پرشینگ است. استقرار چنین موشک‌هایی می‌تواند تهدیدی برای چین و روسیه محسوب شود.

پیش از این، آمریکا رسما خروج یکجانبه از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد موسوم به پیمان «آی ان اف» را تایید کرده بود. این کشور در تاریخ ۲ اوت [جمعه ۱۱ مرداد] رسما از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد خارج شد. پس از این تصمیم، مسکو نیز پایان اجرای این پیمان را اعلام کرد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد در سال ۱۹۸۷ میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق منعقد شد و یکی از اقدامات اساسی در جهت تنش‌زدایی در دوران جنگ سرد بود. پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد هر دو کشور را ملزم به از بین بردن موشک‌های کروز و بالستیک زمینی با بُرد حدود ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل می‌کرد. مسکو و واشنگتن بار‌ها یکدیگر را به نقض این پیمان موشکی متهم کرده بودند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا تسلیحات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۰۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، آمریکا یک ناوگان از هواپیماهای آخرالزمانی در اختیار خواهد داشت که طبق گزارش ها نشانه ای از آمادگی این کشور برای جنگ جهانی سوم است.

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد قراردادی ۱۳ میلیارد دلاری برای توسعه هواپیماهایی امضا کرده که جایگزین بویینگ های قدیمی می شوند که برای حفاظت از رییس جمهور طی حملات هسته ای استفاده می شد.

این بودجه به شرکت سیرا نوادا تخصیص یافته که جانشین هواپیمای E-۴B Nightwatch می شود که دارای یک پست فرماندهی متحرک و قادر به مقاومت در برابر انفجارهای هسته ای و تاثیرات الکترومغناطیسی است. طبق پیش بینی ها این پروژه «مرکز عملیات هوابرد بقا»(Survival Airborne Operations Center) نام گرفته و تا ۲۰۳۶ میلادی تکمیل می شود.

در این میان نیروهای هوایی آمریکا ناوگانی متشکل از ۴ هواپیمایE-۴B در اختیار دارد که حداقل یکی از آنها همیشه در وضعیت آماده باش است. اما این هواپیماهای بویینگ قدیمی شده و برخی قطعات آنها نیز منسوخ شده اند.

شرکت سیرا نوادا در همین زمینه اعلام کرده مشغول ساخت یک مرکز کنترل هوابرد برای آینده است. در بیانیه شرکت آمده است: چنین مرکزی در حقیقت یک هواپیمای بسیار مخصوص است که فرماندهی، کنترل و ارتباطات حیاتی طی رویدادهای اضطراری در سطح ملی را برای رییس جمهور ، وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک آمریکا فراهم می کند.

البته هنوز جزییاتی از طراحی هواپیما منتشر نشده اما احتمالا مشابه E-۴B Nightwatch خواهد بود.

هواپیماهای آخرالزمانی فعلی دارای سیستم ارتباطات ماهواره ای پیشرفته، حفاظ های گرمایشی و هسته ای ، سیستم کنترل آکوستیک، سیستم تهویه هوای پیشرفته برای خنک نگه داشتن قطعات الکتریکی هستند.

همچنین این هواپیماها قادر به سوختگیری در هوا هستند و می توانند به مدت ۳۵.۴ ساعت در هوا و در حالت عملیاتی بمانند. موتورهای چنین هواپیمایی که قادر به حمل ۸۰۰ هزار پوند هستند، ۵۲۵۰۰ پوند پیشرانش دارند. هر هواپیمای E-۴B حدود ۲۳۱ فوت طول و پهنای بال آنها ۱۹۵ فوت است. ساخت هریک از این هواپیماها ۲۲۳ میلیون دلار هزینه دارد.

کد خبر 6092725 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • انعقاد قرارداد ساخت ۳ هزار مسکن در شهر امیرکبیر
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • خروج علیه شهردار تهران
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند