Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@02:26:54 GMT

بررسی وضعیت رسیدگی به کاجستان شهر بیستون

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۰۸۹۱

بررسی وضعیت رسیدگی به کاجستان شهر بیستون

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شورش فرامرزی شهردار بیستون با اشاره به وسعت ۱۲۲ هکتاری کاجستان این شهر گفت : این کاجستان در ابتدای تاسیس شهرداری بستون بیرون شهر قرار داشته، اما به تدریج با افزایش وسعت شهر کاجستان در محوطه شهر قرار می‌گیرد.

او گفت : باوجود قرارگیری کاجستان در محدوده شهر، این مجموعه تحت اختیار و بهره برداری منابع طبیعی قرار دارد و از طریق منابع طبیعی در اختیار شرکت توسعه گردشگری قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرامرزی افزود: نکته جالب ماجرا اینجاست که قبل از اینکه قرارداد مابین منابع طبیعی و شرکت توسعه گردشگری رسمی شود، این کاجستان از سوی شرکت توسعه گردشگری به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار می‌شود.

او از وضعیت نامناسب رسیدگی به کاج‌های این کاجستان انتقاد کرد و افزود: سال گذشته کاج‌ها بر اثر بی آبی حال مناسبی نداشتند و امسال هم مجدد نگران تکرار این وضعیت هستیم.

او افزود: خوشبختانه به خاطربارندگی‌های مطلوب امسال تاکنون وضعیت کاجستان خوب بوده، اما در این گرما کاج‌ها آبیاری نمی‌شوند و ادامه این وضعیت می‌تواند در اوایل پاییز مجددا حال کاج‌ها را نامناسب کند.

فرامرزی با اشاره به وجود دو حلقه چاق عمیق در محدوده کاجستان گفت: برای آبیاری غرقابی کاجستان هم این دو حلقه چاه کفایت می‌کند و این درحالی است که سیستم آبیاری قطره‌ای در این کاجستان اجرا شده، اما از آن بهره برداری نمی‌شود.

شهردار بیستون به عدم پرداخت عوارض از سوی متولیان کاجستان اشاره کرد و افزود: کاجستان در محدوده شهر قرار دارد و باید عوارض سالیانه آن که حدود یک میلیارد تومان است پرداخت شود و اگر این عوارض پرداخت نمی‌شود شهرداری باید در بهره برداری یا حاکمیت کاجستان شریک شود.

او افزود: از طرفی آلاچیق‌های بسیاری در کاجستان برپا شده که برای همه این‌ها عوارض به شهرداری تعلق می‌گیرد که متاسفانه بخش خصوصی مستقر در کاجستان هم این عوارض را پرداخت نمی‌کند.

این مسئول گفت: بر اساس ماده ۷۷ قانون شهرداری ما حق شکایت در این زمینه داریم و طبق توافق نامه سال ۱۳۹۴ منابع طبیعی به شهرداری وقت تعهد می‌دهد که در قرارداد واگذاری این مجموعه حق مالکانه و عامرانه شهرداری بیستون لحاظ شود که این کار صورت نمی‌گیرد.

فرامرزی افزود: ما نه بهره برداری از کاجستان را می‌خواهیم و نه اینکه قصد داریم وارد قرارداد عجیب آن با شرکت توسعه شویم. تنها خواسته ما این است که اولا به کاج‌ها رسیدگی شود و در ثانی حق شهرداری در این زمینه وصول شود .

 

 

انتهای پیام/د

افزایش وسعت شهر کاجستان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این جلسه که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اعضای شورای اجرایی برگزار شد، وضعیت هوشمندسازی دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر مصوبات جلسات ۲۴، ۲۵ و ۲۶ شورای اجرایی و آئین نامه بند (ج) تبصره ۷ بودجه ۱۴۰۲ آئین نامه مربوطه بررسی شد.

همچنین وضعیت اجرا و آسیب شناسی پروژه‌های پیشران دولت هوشمند که در جلسه ۲۶ شورای اجرایی تصویب شده است مورد واکاوی قرار گرفت.

اعضای کمیسیون راهبردی اهم توجه به متناسب سازی برنامه‌های هوشمندسازی و تحول دیجیتال دولت با استعدادهای ساختاری و سرمایه انسانی دستگاه‌ها در حوزه فناوری اطلاعات برای ارائه و تصمیم‌گیری در جلسه ۲۷ ام شورا تاکید داشتند.

کد خبر 6095039 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • رسیدگی رئیس قوه قضائیه به وضعیت ماشین آلات دپو شده در گمرک
  • سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم