Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت‌گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان‌، با اشاره به نگاه مثبت دولت به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اظهار کرد: در برخی از استان‌ها بانوان در ورزشگاه‌ها حضور دارند، ولی باید بستر‌های لازم برای این کار فراهم شود. حضور بانوان در ورزشگاه نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه درباره برنامه ریزی برای تشکیل وزارت میراث فرهنگی گفت: تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری لایحه دولت نبود، بلکه طرح نمایندگان مجلس است.

امیری تصریح کرد: دولت در مراحل مختلف نسبت به تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی نظر موافق نداشت و معتقد است بر اساس اصل ۱۲۶ قانون اساسی تنظیم روابط اداره کشور از اختیارات رئیس جمهور است و‌ در شرایط کنونی بهتر است سازمان میراث فرهنگی به فعالیت خود ادامه دهد.

او با بیان اینکه دولت ضرورتی برای تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی به وزراتخانه نمی‌بیند، گفت: قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تاکنون به دولت ابلاغ نشده است، ضمن اینکه در مجلس شورای اسلامی، دولت نظر مخالف خود را اعلام کرده و چندین مرتبه مراتب مخالفت خود را در این زمینه به شورای نگهبان ارائه کرده است.

امیری افزود: بر اساس اصل ۱۷۵ قانون اساسی تشکیل وزارت میراث فرهنگی بار مالی به دولت تحمیل می‌کند و اولویت دولت تشکیل وزارت بازرگانی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در شرایط تحریم تشکیل وزارت بازرگانی امری ضروری است، تصریح کرد: موضوعات بازرگانی در شرایط فعلی پراکنده بوده و نظام توزیع با مشکل مواجه است. امیدواریم طرح نمایندگان برای تشکیل وزارت بازرگانی در صحن علنی رأی بیاورد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیئت دولت اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی ۲ قانون برای اجرا ابلاغ کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، رئیس دولت سیزدهم همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901429

دیگر خبرها

  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون برای اجرا ابلاغ کرد +جزئیات
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد