Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه توجه به مقوله صنایع کوچک و متوسط در مسیر توسعه کشور تاثیرگزار است، گفت: قریب به 50 درصد اشتغال کشور در حوزه صنایع کوچک محقق شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، اصغر مصاحب در مراسم گرامیداشت روز حمایت از صنایع کوچک در اراک، اظهار کرد: بیش از 6 دهه از زمان اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در سطح کشور می‌گذرد، در حقیقت در برنامه‌های توسعه اول و دوم 7 ساله پیش از انقلاب توجه به مقوله صنعتی شدن بسیار پایین و نگاه‌ها بیشتر زیرساختی بود چراکه کشور در ابعاد مختلف هنوز حرکتی را آغاز نکرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برنامه سوم توسعه پیش از انقلاب توجه دولت به این مقوله معطوف شد.

وی افزود: پس از برنامه چهارم، سازمان نواحی صنعتی در ایران شکل گرفت و برنامه‌های بعدی پیش رفت و نواحی، صنایع کوچک و نواحی صنعتی شکل گرفتند. در سال 84 سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی شکل گرفت و در سال 90 به عنوان دستگاه توسعه‌ای معرفی شد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: صنایع کوچک و متوسط بخش عمده‌ای از مسیر توسعه کشورها را آماده کرده و به رشد و تسعه اقتصادی کمک می کنند. به این معنا که از طریق مولفه‌هایی نظیر پویایی صنعتی، ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد درآمد، رشد اقتصادی در سطح کشورها اتفاق می افتد.

مصاحب با بیان اینکه قریب به 50 درصد اشتغال کشور در حوزه صنایع کوچک است، گفت: توجه به مقوله صنایع کوچک و متوسط در مسیر توسعه کشور تاثیرگزار است و از این بابت سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی علاوه بر مباحث زیرساختی، بیشتر رویکرد توسعه‌ ‎ ای و حمایت را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر رویکرد صنایع کوچ و متوسط بیشتر بر مبنای توجه به کلینیک‌های کسب و کار و استفاده از ظرفیت‌ واحدهای فناور و دانش بنیان است. وزارت صمت به صورت عام و سازمان صنایع کوچک به صورت خاص به دنبال قرابت شرکت های دانش بنیان و صنعت است و در تلاش است که بتواند اقتصاد دانش بنیان داشته باشد و این مسیر در صورتی محقق خواهد شد که رویکردی دوطرفه در این زمینه وجود داشته باشد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاه‌ها باید مسیر را از دانشگاه آموزشی به پژوهشی و در نهایت به کارآفرین طی کنند تا در اشل جهانی قرار گیرند. امروز دانشگاه برای کارآفرین شدن باید در خدمت صنعتی باشد که می‌خواهد مسیر انقلاب چهارم صنعتی را طی کند.

مصاحب خاطرنشان کرد: امسال 6 واحد صنعتی از بین شهرک‌های صنعتی استان مرکزی آمادگی دریافت مجوز دانش بنیان دارند که 3 واحد مجوز را دریافت کرده‌اند همچنین در کشور 530 شرکت در حال حاضر شناسایی و به بیش از 280 واحد تولیدی برای دریافت مجوز دانش بنیان کمک شده است.

وی افزود: طی دو سال اخیر حدود 70 کنسرسیوم صادراتی در کشور ثبت و بیش از 68 شرکت مدیریت صادرات راه‌اندازی شده است. با همکاری بخش خصوصی و اتاق بازرگانی و صاحب نظران این حوزه لایحه حمایت از کنسرسیوم َآماده و از طریق بخش خصوصی به مجلس ارائه خواهد شد تا ظرف مدت 45 روز تصمیم لازم اتخاذ شود.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: یکی از گره‌های اصلی کار صنایع در کشور در حاضر بحث تامین مالی و زنجیره تامین است. یک مدل تامین مالی از مهر ماه سال 97 آغاز شده و در 29 استان دوره آزمایشی آن برگزار و سامانه سکوک در این راستا در کشور پیاده سازی شده است.

مصاحب در خصوص ورود واحدهای کوچک و متوسط در بورس بیان کرد: 280 شرکت کوچک و متوسط در بورس جهت عرضه سهام تشکیل پرونده داده و 17 شرکت تا الان وارد بورس شده‌اند.

وی اضافه کرد: اگر قرار است رونق تولید رخ دهد باید بخش خصوصی، دولت و مردم در کنار هم بوده و نگاه ویژه‌ای به صنایع کوچک و متوسط ایجاد شود.

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف انقلاب ایجاد اشتغال سهام صنایع کوچک کسب و کار قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۱۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در کشور، آموزش‌های مهارتی را کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.
مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی فعال هستند.
وی عنوان کرد:۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش از سوی مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد.
عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: وجود ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
در این دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.
به گفته سیدعلی علوی، بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کردستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود..

دیگر خبرها

  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی