Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:15:50 GMT

آخرین اقدامات در مناطق سیل‌زده گلستان

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۱۳۶۹

آخرین اقدامات در مناطق سیل‌زده گلستان

استاندار گلستان گفت: در سیل اخیر کل خسارات وارده به بخش های مختلف کشاورزی، راه، آب روستایی، برق و غیره، ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون مبلغ ۸۷۲ میلیارد تومان از سوی دولت از محل منابع ملی و استانی تامین اعتبار و پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان، هادی حق‌شناس، اظهار کرد: از مجموع ۸۷۲ میلیارد تومان، ۴۱۸ میلیارد تومان از محل منابع استانی، ۸۵ میلیارد تومان از محل منابع ملی و ۳۸۹ میلیارد تومان از محل هزینه های جاری تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: از مجموع خسارات وارده به استان ۶۱۰ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی و ۳۷۰ میلیارد تومان در بخش راه و زیرساخت هاست که نیازمند کمک دولت در این بخش هستیم.

حق شناس با اشاره به ۹۷ نقطه آسیب دیده در راه های استان تصریح کرد: ۵۴ نقطه تاکنون زیرسازی و آسفالت شده که کاملا استاندارد است و زیرسازی و آسفالت ۲۰ نقطه دیگر نیز طی ۱۰ روز آینده به اتمام خواهد رسید.

استاندار گلستان گفت: در بخش راه مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان از محل منابع استانی و ملی تامین اعتبار شد و مشکل جدی در این حوزه وجود ندارد.

حق شناس با اشاره به اختلاف پژوهشگاه فضایی ایران و جهادکشاورزی استان برای تعیین میزان خسارات بخش کشاورزی اعلام کرد که ۹۹ درصد این اختلافات برطرف شده و مابقی خسارات کشاورزان به زودی پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۵۰ میلیارد تومان خسارات پرداختی به کشاورزان در کل کشور مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در این استان پرداخت شده و تمام سعی ما این است که مردم هرچه سریعتر برای فصل کاشت آماده شوند.

استاندار گلستان بیان کرد: در بخش کشاورزی آسیب های جدی به زیرساخت ها نظیر زهکشی، قنات، چاه ها، جاده های بین مزارع، ایستگاه های پمپاژ و ... وارد شده که باید هرچه سریعتر نسبت به بازسازی آنها اقدام شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟

مسعود اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزارهای آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

کد خبر 6096216

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • (ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت به کشاورزی + فیلم
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟