Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@23:39:49 GMT

شاخص کل بورس رشد ۳۲۴ واحدی را بریا خود ثبت کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۱۵۱۴

شاخص کل بورس رشد ۳۲۴ واحدی را بریا خود ثبت کرد

شاخص کل بورس و اوراق بهادار پس از آنکه روز گذشته با روند نزولی و سقوط به کار خود پایان داد امروز آخرین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد ۳۲۴ واحدی کلید زده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (چهارسنبه 16 مرداد) در آخرین روز کاری در هفته جاری پس از آنکه روز گذشته را با روند نزولی به پایان رساند رشد 324 واحدی را برای خود ثبت کرده کرده است و این رشد باعث شده است تا شاخص کل بر جایگاه 255 هزار و 836 واحد در آغاز معاملات امروز بایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش نمادهای رمپنا، اخابر و فملی بیشترین تاثیر مثبت را صبح امروز (16 مرداد) بر شاص کل بورس گذاشتند. هر یک از این نمادها به ترتیب با 166 واحد، 134 و 58 واحد تاثیر مثبتی بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل نمادهای شپنا با 93 واحد، شبریز با 81 واحد، تاپیکو با 56 واحد و وغدیر با 44 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

در لیست پرببینده های امروز بورس (16 مداد) نمادهای خساپا – سايپا، وتجارت - بانك تجارت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام)، جم پيلن - پلي پروپيلن جم - جم پيلن، هاي وب - داده گسترعصرنوين-هاي وب، پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان قرار گرفته اند.

 

این گزارش می افزاید: شاخص کل فرابورس امروز (16 مرداد) روز خود را با روند نزولی آغاز کرده است و به جایگاه 3 هزار و 403 واحد رسید. نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، دكپسول - توليد ژلاتين كپسول ايران، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، دي - بانك دي، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس و بهپاك - صنعتي بهپاك امروز در لیست پربیینده های فرابورس قرار دارند.

این در حالی است که تالار حافظ که روز گذشته (سه شنبه 15 مرداد) چهارمین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد 920 واحدی و قرار گرفتن در جایگاه 257 هزار و 417 واحد آغاز کرد اما در ادامه روز دچار نوسانات زیادی شد تا جایی که شاخص کل بورس با ریزش 1186 واحد معادل 0.46 درصد به جایگاه 255 هزار و 512 واحد رسید.

 

 (15 مرداد) شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با 320 واحد ریزش معادل 0.46 درصد به 69 هزار و  50 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 274 واحد رشد معادل 0.43 درصد به 64 هزار و 816 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 184 واحد افزایش، معادل 0.43 درصد به 43 هزار و 450 واحد، شاخص آزاد شناور با 1336 واحد ریزش معادل 0.46 درصد به 289 هزار و 106 واحد، شاخص بازار اول با 786 واحد افت معادل 0.42 درصد به 186 هزار و 428 واحد و شاخص بازار دوم با 2748 واحد ریزش معادل 0.53 درصد، به 516 هزار و 377 واحد رسیده بودند.

 

 در آغاز معاملات (15 مرداد) رمپنا با 266 واحد، اخابر با 256 واحد، های وب با 44 واحد بیشتریت تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل نمادهای شپنا، فولاد، خودرو و خساپا به ترتیب با 96، 84، 55 و 43 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس در آغاز معاملات گذاشتند اما در پایان معاملات نمادهای فارس، فولاد، کگل، شپنا و پارسان به ترتیب با 306، 208، 175، 170 و 138 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

نمادهای خساپا – سايپا، وتجارت - بانك تجارت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، جم پيلن - پلي پروپيلن جم - جم پيلن، دانا - بيمه دانا، پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان و تاصيكو - سرمايه گذاري صدرتامين صبح روز گذشته در لیست پربیینده های بورس به چشم می خوردند و در پایان معاملات تنها نماد رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام) در لیست پربیینده های بورس به رنگ سبز که نشاندهنده رشد است به نمایش درامده و باقی نمادهای پربیینده صدر جدول همگی سرخ رنگ هستند و این ترتیب، در پایان داد و ستدها در 307 هزار و 54 نوبت معاملاتی، 3 میلیارد و 350 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 13 هزار و 453 میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به 938 هزار و 318 میلیارد تومان رسید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار ازدواج خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي روزنامه کانون های مساجد بیرجند شیراز شهرستان دزفول دزفول فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) با افت ۷۶۴۸.۷ واحدی به ۲,۲۳۱,۴۴۹.۷۶ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به ریزش ۲۷۶۰.۹۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۷۱۵ میلیارد سهم بود که طی ۳۰۳,۶۲۰ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۱,۶۵۶.۴۳۷ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۰۷۹,۲۰۳.۶۰۱ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6099378 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس قرمز ماند | افت ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت؛ افت ۷۶۴۹ واحدی شاخص کل
  • بورس بیش از ۱۲ هزار واحد افت کرد +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۱۹ اردیبهشت/افت ۱۲۳۲۸.۶۱ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس