Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@13:01:51 GMT

حسن رعیت بازداشت شد؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۱۵۹۷

آفتاب‌‌نیوز :

احتمال بازداشت او از سال‌ها پیش مطرح شده بود، از زمانی که ابراهیم رئیسی معاون قوه قضاییه بود و حالا که پنج ماه از ریاست او بر این قوه می‌گذرد شایعه‌ی بازداشت منتشر شده است.

سایت تابناک در سال ۹۲ در خبری با تیتر «احتمال بازداشت دستیار دیگر بابک زنجانی» نوشته بود: «باشگاه میلیونر‌ها» در «اوین» رفته‌رفته تکمیل می‌شود و «ثروتمندترین مرد اوین» دیگر تنها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری‌ها که سه‌روز پیش، از بازداشت «حسین شیرازی‌منش»، دستیار ارشد زنجانی خبر داده بودند حالا از بازداشت نفر سوم می‌گویند؛ «حسن میرکاظمی» مشهور به «حسن رعیت».

«ایرنا» به نقل از «ابراهیم رییسی»، معاون‌اول رییس قوه‌قضاییه نوشته: «پرونده دستیار دیگر بابک زنجانی در قوه‌قضاییه در حال رسیدگی است که نتیجه آن توسط سخنگوی قوه‌قضاییه اطلاع‌رسانی می‌شود.» رییسی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر «صحت‌داشتن یا نداشتن خبر بازداشت «حسن رعیت» دیگر دستیار بابک زنجانی» گفته است: «مواردی که در این مرحله قابل گفتن بود سخنگوی دستگاه قضا اعلام کرده و انشاءالله کار رسیدگی به پرونده دنبال می‌شود.»

هرچند معاون‌اول رییس قوه‌قضاییه خبر بازداشت «رعیت» را به‌طور رسمی تایید نکرده اما با توجه به اینکه تنها یک دستیار زنجانی (حسین شیرازی‌منش) پیش از این بازداشت شده است، به نظر می‌رسد اظهارات رییسی مبنی بر «در دست رسیدگی‌بودن پرونده دستیار دیگر زنجانی» اشاره به حسن رعیت داشته باشد. البته روز گذشته یکی از نزدیکان «حسن میرکاظمی» به «شرق» گفت: «من آخرین‌بار که با او صحبت کرده بودم ساعت پنج عصر دیروز (سه‌شنبه) بود و بعد از آن از او اطلاعی ندارم.» او در پاسخ به پرسشی درباره رابطه «زنجانی و حسن رعیت» گفت: «منظورتان بابک است! او زیاد اینجا می‌آمد، اما آخرین بارش خاطرم نیست.»

پیش از این نیز تصاویری از «بابک زنجانی» در کنار «حسن میرکاظمی» در جت اختصاصی‌اش منتشر شده بود که زنجانی صحت عکس‌ها را تایید و اعلام کرده بود با سیدحسن میرکاظمی که از «دوستان و تجار خوب» است در آن هواپیما همسفر بوده است. برخی سایت‌ها نیز از او که نامش بیشتر در حوادث سال ۸۸ بر سر زبان‌ها افتاد، به‌عنوان چهره اصلی حامی زنجانی در فعالیت‌های بزرگ اقتصادی نام برده‌اند.

«سعید مرتضوی»، متهم در پرونده‌های کهریزک و فساد مالی سازمان تامین‌اجتماعی پیش از این درباره آشنایی‌اش با بابک زنجانی به «شرق» گفته بود: «من اصلا ایشان را نمی‌شناختم و شرکتش را هم نمی‌شناختم. یکی از دوستان به نام آقای کاظمی (حسن رعیت) که نیروی ارزشی بسیار مورد اعتمادی است که با ایشان دوست است تماس گرفت و ایشان را معرفی کرد.» زنجانی به‌همراه مرتضوی در پرونده فساد مالی فاش‌شده در گزارش تحقیق‌وتفحص مجلس از سازمان تامین‌اجتماعی در زمان ریاست مرتضوی نیز متهم به عدم بازگرداندن چک ۱۷‌هزار‌میلیاردتومانی این سازمان است.

بابک زنجانی ۱۰روز پیش در پی اقدام پیش‌دستانه دستگاه قضایی کشور به‌دلیل جلوگیری از فرار او از کشور بازداشت و به سلول انفرادی اوین منتقل شد. اتهام او بدهی نفتی ۸/۲میلیاردی است. ولی‌الله سیف، رییس‌کل بانک‌مرکزی روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفته: «رقم بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت بوده است و مبنا بر این قرار گرفته که وی این بدهی را به یکی از شعب بانک‌مرکزی پرداخت کند اما متاسفانه این اتفاق صورت نگرفته است. اسناد ارایه‌شده از سوی بابک زنجانی هم جعلی است.»

پیش از بازداشت زنجانی، «حسن روحانی»، رییس‌جمهوری در ماموریتی ویژه به «اسحاق جهانگیری»، معاون اول خود خواستار تهیه گزارشی یک‌ماهه از وضعیت فساد اقتصادی اخیر و «سوءاستفاده‌کنندگان از شرایط تحریم» شد. در پی آن «اکبر ترکان»، مشاور ارشد رییس‌جمهوری نیز خواستار روشن‌شدن پشت‌پرده جریان بابک زنجانی شد. بابک زنجانی اولین‌بار با عنوان آقای «ب. ز» توسط «محمود احمدی‌نژاد»، رییس دولت پیشین در جلسه استیضاح وزیر کار وقت، رسانه‌ای شد. دلیل استیضاح، اصرار احمدی‌نژاد برای حفظ «سعید مرتضوی»، متهم ردیف اول جنایت کهریزک در سازمان تامین‌اجتماعی بود. رییس دولت وقت در این جلسه فیلمی از دیدار «فاضل لاریجانی» با بابک زنجانی در مجلس پخش کرد.

پس از این ماجرا نام او هرچه‌بیشتر برسر زبان‌ها افتاد. پرونده فساد مالی سازمان تامین‌اجتماعی در زمان ریاست مرتضوی، دیگر مورد اتهامی اوست. بر اساس گزارش رسانه‌های ترکیه نام زنجانی در فساد مالی اخیر این کشور که دولت اردوغان را تا مرز انحلال پیش برد، نیز مطرح شد. رضا ضراب، جوان ۲۹ساله ایرانی‌الاصل که متهم اصلی در پرونده فساد مالی ترکیه است از زنجانی به‌عنوان رییس خود در جریان بازجویی‌ها نام برده بود.

منبع: سایت انصاف نیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بابک زنجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۱۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند

سرپرست حج و زیارت استان زنجان گفت: یک هزار و ۲۷۰ زائر زنجانی از هفته اول خرداد به حج تمتع اعزام می‌شوند.

رحیم شکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم برای اعزام حجاج زنجانی به حج تمتع صورت گرفته است.

وی افزود: در همین راستا طبق هماهنگی انجام شده، یک هزار و ۲۷۰ زائر زنجانی برای انجام اعمال حج تمتع در قالب ۱۰ کاروان اعزام خواهند شد.

سرپرست حج و زیارت استان زنجان گفت: طبق زمان‌بندی حجاج زنجانی طی روزهای هفتم، هشتم و نهم خرداد سال‌جاری از فرودگاه زنجان به سرزمین وحی رهسپار خواهند شد.

شکری همچنین از اعزام ۸۵ زائر عمره از این استان به سرزمین وحی خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۰ نفر از بانوان و ۴۵ نفر از مردان هستند.

وی ادامه داد: پروازهای عمره مفرده به سرزمین وحی پس از ۹ سال از سر گرفته شده و مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز است که پنج روز آن را در مکه و پنج روز دیگر را در مدینه سپری خواهند کرد.

سرپرست حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه قیمت حج عمره برای هر نفر ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلیون ریال تعیین شده است، اظهار داشت: امیدواریم با مهیا شدن شرایط، تعداد اعزام‌ها در سال آینده افزایش پیدا کند.

کد خبر 748653

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک در شیراز
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • رابطه این فیلم ایرانی با ماجرای قتل بابک خرمدین
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • روایتی از تشابه ماجرای بابک خرمدین با فیلمی که نامش تغییر کرد
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان