Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سمنان، حسن رهایی،رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان امروز 16 مرداد در آستانه فرارسیدن 16 مرداد، سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با حمایت‌های خوب و ارزشمند دولت تدبیر و امید و استاندار محترم سمنان و همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه از فعالیت های جهاددانشگاهی سه پروژه شاخص در حوزه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در استان سمنان در حال اجراست اظهار کرد: شعبه پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی استان در شهرستان مهدیشهر با پیشرفت فیزیکی 94 درصد در حال ساخت است که انشاءالله با تخصیص اعتبارات لازم و مجوزهای مربوطه فاز اول تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایجاد پژوهشکده مطالعات کویر در سمنان که تاکنون مجوز گروه برنامه ریزی و گردشگری کویر موافقت اصولی آن اخذ و آزمایشگاه مصالح ساختمانی و مواد معدنی آن راه اندازی و در حال خدمت رسانی است، و مرکز خدمات تخصصی تولیدات گیاهی در بسطام شهرستان شاهرود نیز به حمایت مسوولین جهت راه اندازی نیاز دارد از جمله پروژه های شاخص جهاددانشگاهی استان سمنان است.

رهایی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در یکسال گذشته گفت: با توجه به برنامه چشم انداز جهاددانشگاهي و سند توسعه استان سمنان گامهای مثبت و خوبی در حوزه هاي فرهنگي، پژوهشي و آموزشي برداشته شده و برنامه توسعه جهاددانشگاهی استان سمنان نيز براي سال‌هاي پيش رو در تدوين نموده شده است.

به گفته وی، در حوزه پژوهشی و خدمات تخصصی آزمایشگاه مصالح ساختمانی و مواد معدنی بالغ بر 21 قرارداد همکاری با شرکت‌های پیمانکار و دستگاه‌های اجرایی منعقد شده و در یکسال گذشته بالغ بر 477 مورد نمونه مصالح ساختمانی و مواد معدنی در این آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گرفته است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان همچنین از ذخیره سازی حدود 500 مورد خون بند ناف نوزادان در بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی خبر داد و گفت: نمایندگی خون بند ناف در سال 1392 در استان سمنان تأسیس شد و تا امروز بالغ بر 520 قرارداد جهت ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان منعقد شده است.

رهایی افزود: در یک سال گذشته بالغ بر 150 مورد ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در استان سمنان انجام و جهت نگهداری و فریز به بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی ارسال شده است.

وی به برخی طرح‌های پژوهشی قابل اجرا و افتتاح توسط جهاددانشگاهی استان سمنان اشاره کرد و افزود: انعقاد قرارداد با پژوهشکده گیاهان دارویی جهت تولید نهال عناب، به صورت کشت و بافت ، پیگیری فاز عملیات اجرایی تولید گیاهان دارویی، تثبیت شن های روان و مدیریت مناطق بیابانی، اجرای طرح پژوهشی امنیت در پایگاه اطلاعات جمعیتی اداره ثبت احوال سمنان از جمله این موارد است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد همکاری‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی استان سمنان جهت انجام طرح‌های تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، مدیریت، کامپیوتر و الکترونیک در یکسال گذشته، یاداور شد: تفاهم نامه همکاری با هلال احمر سمنان جهت انجام طرح‌های پژوهشی، تفاهم نامه همکاری با شرکت نفت شاهرود، همکاری با سازمان مدیریت برنامه ریزی وبودجه استان جهت جذب اعتبارات، همکاری با آستان قدس رضوی جهت انجام طرح اشتغال زایی و کارآفرینی، انعقاد قرارداد همکاری با شرکت آب و فاضلاب شهری استان و شرکت گاز استان سمنان جهت انجام طرح نظرسنجی و پژوهشی در یک سال گذشته انجام شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان همچنین از برگزاری 220 دوره آموزشی آزاد و قراردادی شامل دوره های عمومی و تخصصی آزاد و کارکنان دولت با شرکت 40 هزار و 202 فراگیر در یک سال گذشته خبر داد و گفت: برگزاری بیش از 10 دوره آموزشی دستیار دندانپزشک، تکنسین داروخانه، فوریت های پزشکی و کمک پرستاری و امدادگر اورژانس در استان و اشتغال بیش از 200 نفر از فراگیران دوره های ذکر شده در مراکز درمانی در یک سال گذشته از جمله فعالیت های حوزه آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان است.

رهایی متذکر شد: انعقاد تفاهم نامه همکاری با انجمن اسلامی دانش آموزان استان سمنان و ارائه خدمات مهارت آموزی به بالغ بر 3 هزار دانش آموز، انعقاد تفاهم نامه همکاری و برگزاری طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانواده  (مشاغل خانگی)  با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان، برگزاری و اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب ( داناب) در استان سمنان برای هفتمین سال متوالی و برگزاری طرح اطلاع رسانی احیاء و تعادل بخشی منابع آب‌های زیرزمینی در استان سمنان از اهم فعالیت‌های حوزه آموزشی در یکسال گذشته بوده است.

وی اذعان کرد: برگزاری 3 دوره بین المللی روش های نوین آموزش زبان انگلیسی برای مدرسین زبان انگلیسی استان با حضور مدرسین بین المللی از موسسه کمبریج انگلستان، برگزاری ششمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرائی در استان سمنان برای 3000 نفر از شرکت کنندگان در استان، برگزاری آزمون استخدامی آتشنشانی برای 1270 نفر از متقاضیان به کارفرمایی دفتر امور شهری استانداری سمنان و انعقاد قرارداد ملی با سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستادایران) و آموزش کلیه دستگاه های اجرائی و پایلوت طرح در 21 استان با هماهنگی واحد سمنان نیز از دیگر فعالیت‌های مهم بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان افزود: در حوزه معاونت فرهنگی و در حوزه گردشگری و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی اردوهای ایران مرز پرگهر و بازدید از مراکز علمی، صنعتی و تولیدی استان سمنان برگزار می شود، همچنین مسابقات استانی مناظره دانشجویان استان سمنان در پی تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم ایجاد گفتمان سازی در دانشگاه ها با حضور دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان برگزار شد.

رهایی ادامه داد: مسابقه کتابخوانی قیام امام حسین(ع) و حجاب و عفاف، نمایشگاه حجاب و عفاف در دانشگاه‌های آزاد و سمنان، اکران فیلم در حوزه دفاع مقدس، کرسی تلاوت وتدبر، جشنواره غذای دانشجویی، کارگاه آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس، کارگاه آموزشی تله شادمانی، مراسم نکوداشت مقام استاد و جشنواره خاطره نویسی ویژه روز خبرنگار از جمله مهمترین فعالیت‌های حوزه فرهنگی در یکسال اخیر بوده است.

وی از اجرای دو طرح نظرسنجی و افکار سنجی در استان سمنان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: با انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان آب و فاضلاب شهری استان و شرکت گاز استان سمنان این دو طرح نظرسنجی در مرکز افکار سنجی ایسپا جهاددانشگاهی استان سمنان برگزار شد، همچنین در حوزه رسانه نیز بالغ بر 5 هزار محصول خبری در خبرگزاری ایسنا و حدود 3 هزار محصول خبری در خبرگزاری تخصصی قرآنی ایکنا شعبه سمنان تولید شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن رهایی نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان

علیرضا منظری‌توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت سه‌جانبه این دانشگاه با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی خبر داد و اظهار کرد:‌ این تفاهم‌نامه به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین برای ارتقا سطح همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی برای استمرار ارتباط سازمان‌یافته بین دانشگاه‌ها به‌منظور برطرف کردن نیاز‌های متقابل و تلاش در شناسایی استعداد‌های درخشان مراکز علمی است.

وی با اشاره به همکاری‌های طرفین توضیح داد: از دیرباز در زمینه‌های مختلف همکاری‌های خوبی وجود داشته؛ اما با این تفاهم‌نامه راه برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های طرفین، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی، اشتراک منابع علمی و مراکز اطلاع‌رسانی، مشارکت در تهیه مقالات و پایان‌نامه‌ها و طرح‌های مشترک، تدوین و انتشار کتب، مجلات و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مشترک هموار کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان هم‌افزایی علمی را هدف والای این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: انجام همایش‌های علمی و پژوهشی مشترک، بازدید‌های علمی متقابل و ایجاد شرایط برای فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی پسادکتری، برگزاری ژورنال کلاب و جلسات مشترک برای مبادله نتایج پژوهشی از مواد تفاهم‌نامه مذکور است.

منظری‌توکلی ابراز امیدواری کرد که انعقاد این تفاهم‌نامه در راستای شعار سال و مشارکت مردم برای افزایش تولید کارگشا و مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور