Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمد جواد فدائی در این پیام با بیان اینکه همچنانکه همراهی و مشارکت فعالانه خبرنگاران فرهیخته برای تداوم توانایی و اعتلای کشورمان در سطح منطقه و جهان ضروری است تصریح کرد: اعتلای افزونتر و توسعه متوازن استان پهناور کرمان نیز با همدلی، تلاش، مشارکت و ایفای نقش راستین و مسئولانه خبرنگاران شتاب خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اینرو خبرنگاران از عناصر مهم توسعه و توانمندسازی جامعه به شمار می روند.

متن پیام استاندار کرمان به مناسبت روز خبرنگار به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ن  والقلم و ما یسطرون

روزخبرنگار درکشور ما با نام شهید محمود صارمی پیوند خورده است. پیوندی معنوی که مسئولیت خبرنگاری را  نمایان می سازد. تاریخ این سرزمین، مزین به نام خبرنگاران آزاده ای است که  با آگاهی و احساس مسئولیت وارد عرصه خبر شدند و آن را معنا بخشیدند.

امروزه با تغییرات وسیع در فناوری های ارتباطی، دسترسی همگانی به رسانه های مختلف فراهم شده و فعالیت خبرنگاری اهمیتی مضاعف یافته است. مطمئنا اعتماد مخاطبان به رسانه ها و اعتبار آنها از دغدغه های مهم و سرمایه بزرگ اهالی رسانه است که در سایه فعالیت بر مبنای انصاف، صداقت، بی طرفی و اصول حرفه ای حاصل می شود. خبرنگارانی که در کنار مهارت از دانش تخصصی در زمینه روزنامه نگاری و اطلاعات مفید در حوزه های جامعه شناسی، روان شناسی، تاریخ، حقوق، آمار، فناوری و سایر رشته های علمی برخوردارند در این وادی موفق تر و تاثیرگذارتر هستند.

همچنانکه همراهی و مشارکت فعالانه خبرنگاران فرهیخته برای تداوم توانایی و اعتلای کشورمان در سطح منطقه و جهان ضروری است اعتلای افزونتر و توسعه متوازن استان پهناور کرمان نیز با همدلی، تلاش، مشارکت و ایفای نقش راستین و مسئولانه خبرنگاران شتاب خواهد گرفت. از اینرو خبرنگاران از عناصر مهم توسعه و توانمندسازی جامعه به شمار می روند.

تحریم های ظالمانه آمریکا و تغییرات اقتصادی مشکلاتی برای مطبوعات و خبرنگاران ایجاد کرده است. این مشکلات در جلساتی که با هیات مدیره خانه های مطبوعات و رسانه های شمال و جنوب استان برگزار شد و همچنین از طریق تعدادی از روزنامه نگاران به اینجانب منتقل شده است.  کاهش مشکلات اهالی رسانه و حل و فصل برخی از آنها در ماه های گذشته از طریق ارتباط با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امورمطبوعاتی و اطلاع رسانی ایشان پیگیری شد. وظیفه خود می دانم به تلاش ها و یافتن راه حل ها برای حمایت از رسانه های استان ادامه دهم.  ضمن آنکه لازم است همه مدیران استان در سطوح مختلف از فعالیت خبرنگاران و رسانه ها حمایت کنند و بالاترین حد تعامل با رسانه ها را که از سیاست های دولت تدبیر و امید است با تاکید بر دسترسی آزاد به اطلاعات، حفظ کرامت و شان خبرنگاران، آزادی مسئولانه و تقویت ارتباطات مردمی داشته باشند.

با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه و قلم، بویژه شهدای رسانه استان کرمان، روز خبرنگار را به اهالی رسانه و فعالان عرصه اطلاع رسانی تبریک می گویم و از پروردگار متعال سرافرازی، سلامتی و توفیق روزافزون برای جامعه رسانه ای استان مسئلت دارم.»

کد خبر 4686984

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمان روز خبرنگار بوشهر قزوین گرگان شیراز خطبه های نماز جمعه شهرکرد سانحه تصادف بیرجند خرم آباد آتش سوزی مشهد مجلس شورای اسلامی ایلام گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۱۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند

ایسنا/لرستان سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند.

احمد حقی در یادواره شهدای دانشجومعلم که در سالن همایش‌های پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان لرستان  برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجومعلم، گفت: هشت شهید دانشجومعلم به اسامی پرویز حسنوند، امیدعلی زیودار، سیدعلی‌رضا شفیعی نجفی، ایمان بابایی، جعفر دالوند، نظرعلی دریکوند، عبدالرضا جدیدالاسلامی و امیر فریدونی منتسب به پردیس علامه طباطبایی خرم‎آباد هستند.

وی با بیان اینکه نظیر این یادواره شهدای دانشجومعلم به‌مناسبت هفته معلم در پردیس آیت‌الله کمالوند، شهید میرشاکی، زینب‌کبری(س) نیز برگزار شده است، افزود: این یادواره‌ها مقدمه کنگره ملی شهدای دانشجومعلم استان لرستان است.

حقی با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره ملی شهدای دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان لرستان و اینکه برنامه‌های مختلفی در این راستا در دست اقدام است که از جمله آنها می‎توان به یادواره شهدای دانشجومعلم، گردآوری اسناد و مدارک شهدای دانشجومعلم در قالب دایرةالمعارف اشاره کرد، گفت: هدف ما این است که یاد و خاطره شهدای دانشجو معلم به صورت مستمر زنده نگه داشته شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان از شهدا به‌عنوان شمع محفل بشریت، ستارگان آسمان هدایت و الگوهای جاودان زندگی یاد کرد و ادامه داد: شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند که برای همیشه پیش چشم ما می‌توانند هدایتگر و راهنما باشند.

وی با بیان اینکه شهدا معلم هستند، اضافه کرد: شهدای دانشجومعلم برای ما معلم هستند آنها بین ما بودند، در این فضا نفس کشیدند و در دوران جوانی به‌واسطه کمال معرفتی که به حق، حقیقت، دین، اخلاق و ارزش‌های والای الهی پیدا کردند بزرگ‌ترین تصمیم زندگی یعنی مجاهدت در راه حق و ایستادگی تا پای جان برای اعتلای ارزش‌های الهی را اتخاذ کردند.

حقی با اشاره به روایتی از مقام معظم رهبری درباره شهید دانشجو علم‌الهدی و یاران شهیدش، افزود: شهدا به ما آموختند که در مسیر حق و حقیقت هرگز نباید کوتاه آمد حتی اگر در این مسیر تنهای تنها ماندیم، حتی اگر هیچ امیدی به موفقیت نداشته باشیم باز هم نباید در این مسیر کوتاه بیاییم.

وی با بیان اینکه شهدای دانشجومعلم برای ما معلم هستند، گفت: شهدا اسوه‌های همیشگی هستند و ما باید برای همیشه به‌عنوان الگو و اسوه از زندگی و شهادت آنها الگو و سرمشق بگیریم و راه آنها را ادامه دهیم.

این مراسم با تقدیر از خانواده شهدای دانشجومعلم پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان استان لرستان و اجرای سرود توسط گروه «نغمه‌های بهشتی»، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بسیج دانشگاه فرهنگیان لرستان و حضور در کنار مرقد شهید گمنام دانشگاه فرهنگیان به پایان رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • حمایت بیش از ۶۰۰۰ معلم کرمانی از ایتام 
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در کرمان
  • روابط عمومی در اقناع افکار عمومی نقش کلیدی دارد
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود