Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:27:15 GMT

نماینده مجلس: عملکرد رسانه‌ای ایرنا مطلوب است

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۱۹۲۵

نماینده مجلس: عملکرد رسانه‌ای ایرنا مطلوب است

احمد همتی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان در آستانه روز خبرنگار به همراه حجت الاسلام علی اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزود: رویکرد خبرگزاری ایرنا در کشور و استان سمنان مطلوب بوده و نیاز است این رسانه در پیگیری اخبار جدی‌تر عمل کند.

وی با اشاره به نقش حساس خبرنگاران در دنیای امروز، بیان‌کرد: امروزه، سرعت چرخش خبرها به مراتب بیش از گذشته بوده و غفلت لحظه‌ای در انعکاس و یا تحلیل خبر سبب عقب افتادن مجموعه رسانه ای از رویدادها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی، به همجه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: کشور با هجمه های شدید و وسیع خبری و تحلیلی از سراسر دنیا مواجه است، چرا که بنگاه‌های اصلی خبری در دست آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انعکاس اخبار و وقایع از رسانه های تحت مدیریت دشمنان نظام اسلامی طبق خواسته‌ها و اهداف آنهاست و تحلیل و نتیجه گیری از رویدادها نیز در آن رسانه ها طبق اهداف آنان انجام می شود.

وی تاکید کرد: ایران خواهان رساندن حقایق به گوش مردم دنیا است اما آن‌ها واقعیت‌ را به سود و در مسیر اهداف خود تغییر می دهند.

همتی با بیان اینکه بنگاه‌های خبری دشمنان ظواهر واقعیت‌ها را بازگو و از بیان اصل واقعیت خودداری می کنند، اضافه کرد: تحلیل از رویدادها بر مبنی خواسته ها و اهداف انجام می شود و رسانه های معاند به سبب دارا بودن ابزارهای خبری قوی‌تر و وسیع‌تر، موفق هستند.

وی، به تحریم مقام معظم رهبری و وزیر امور خارجه ایران از سوی آمریکا اشاره و بیان کرد: دشمنان در مواردی که در استفاده از ابزارهای رسانه ای ناکام هستند و به نتیجه نمی رسند، واکنش منفی نشان می دهند که نمونه آن تحریم مقام معظم رهبری و دکتر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به حساس بودن دشمنان بر روی تحلیل وقایع و اخبار داخلی ایران، باید به تقویت بخش خبری و تحلیلی همه نهادهای مرتبط کشور بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به ایجاد رسانه های خبری بین المللی در ایران به زبان های مختلف، گفت: اقدامات ایران در سال‌های اخیر در تحقق این مساله مطلوب بوده اما باید مستمر باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل و همکاری با خبرگزاری کشورهای همسایه و مسلمان منوط بر اینکه برای ایران و آن‌ها حاشیه درست نشود، چرا که در این شرایط ارتباط ایران با این کشورها باید در بهترین حالت باشد، کج سلیقگی هایی که شکل می گیرد و بیهوده برای ایران هزینه‌ساز است باید مهار شود.

تعداد عناوین رسانه‌های چاپی محلی استان سمنان در سال ۱۳۵۷ در استان سمنان هفت نشریه بود که این تعداد در سال گذشته به ۷۹ نشریه افزایش یافت؛ تعداد عناوین رسانه‌های چاپی کشوری در سال ۱۳۵۷ در این استان از سه نشریه به ۷۰ نشریه در سال ۹۷ افزایش یافت.

هیچ رسانه‌ الکترونیکی غیربرخطی در سال ۱۳۵۷ در استان سمنان وجود نداشت و در سال ۹۷ تعداد این نوع رسانه به چهار مورد رسید.

تعداد پایگاه های خبری از یک خبرگزاری در استان سمنان در سال ۱۳۵۷ به فعالیت ۱۴ پایگاه در سال گذشته رسید و تعداد دکه‌های روزنامه فروشی استان سمنان از ۱۵ دکه در ابتدای انقلاب به ۳۲ دگه در سال ۹۷ رسید.

۹۱۹۸/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان روز خبرنگار رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا

نشست خبری انتخاباتی تعدادی از کاندیداهای زن دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم در محل خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، تعدادی از کاندیداهای انتخابات دومین دوره مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران در نشست خبری به تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا