Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمد مهدی ناصحی، در نشست مشترک هیات های امنای کلان منطقه ٨ که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه ها در کشور بخشی از حاکمیت محسوب می شوند، اظهار کرد: انتظار است، هیاتهای امنای دانشگاه ها به عنوان بالاترین رکن قانونی و سیاست گذار، با استفاده از همه نخبگان به ویژه نخبگان حوزه سلامت، موجب تقویت و توسعه منابع انسانی فرهیخته، ارتقای شاخص های سلامت، تولید ثروت و دسترسی به ارائه خدمات بخش در تراز کشورهای توسعه یافته به آحاد مردم، شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: استقلال دانشگاه ها رکن مهم در آموزش عالی در مقام پاسخگویی و دارای توان مدیریت بوده و فلسفه وجودی هیات های امنا، ایجاد مرجع قانون گذار در رأس هرم سازمانی برای اداره سلامت کشور است.

ناصحی تصریح کرد: تمرکز زدایی و استقلال در تصمیم گیری های محیطی و منطقه ای بر پایه مشارکت اعضای هیأت امنا، موجب تسهیل در خدمت رسانی و توسعه و ارتقای مؤسسات خواهد شد.

نماینده وزیربهداشت و دبیر هیات های امنا و شوراها بیان کرد: در نگرش جدید تشکیلات مرکزی هیاتهای امنای وزارت بهداشت، تقویت و اصلاح روند انتخاب اعضای هیات امنا و تکیه بر نقش آکادمیک و توانمند سازی و اجرایی ایشان، فراهم نمودن ساز و کارهای نظارت و پایش مصوبات و میزان مشارکتها مدنظر است.

وی، تشکیل بانک اطلاعات نخبگان و افراد دارای ظرفیت عضویت در هیات های امنا، توانمندسازی اعضای هیات های امنا در حیطه های مسئولیت های قانونی محوله، اصلاح و تغییرات حسب نیاز در تشکیلات دبیرخانه مرکزی هیات های امنا و نیز دبیرخانه های هیات امنای دانشگاه ها و باز تعریف شرح وظایف، مشارکت و تعامل هر چه بیشتر اعضای هیات های امناء با دانشگاه ها، برگزاری نشست های سراسری هیات های امناء و تغییر رویکرد استانی شدن و حرکت به سوی استقلال هیات امناء هر موسسه، بازبینی روندهای تصویب بودجه، تعیین حسابرس، مدیرمالی و اخذ عملکرد فعالیتها و تسریع در دستیابی به وضعیت مطلوب با مدیریت و برگزاری منظم جلسات در طول سال، تقویت کمیسیونهای تخصصی برای بررسی موضوعات مطروحه در جلسات که بازوی مشورتی و کارشناسی هیات امنا هستند را از جمله اهداف دبیرخانه مرکزی هیاتهای امنای وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در اولویت های برنامه ریزی بیان کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تصمیم گیری های خدمت رسانی نخبگان تمرکز زدایی منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، جشنواره «جهادگران علم و فناوری» با هدف تقدیر از برگزیدگان علمی رده‌های دفاعی، دانشگاه‌ها اقشار و نواحی بسیج در سپاه استان برگزار شد.

سردار محمدرضا موحد در این مراسم با اشاره به ظرفیت های موجود در استان قم گفت: ظرفیت‌های انسانی، علمی، نخبگانی، حوزه‌های علمیه، مراکز علمی و فرهنگی و شهرک‌های صنعتی در استان وجود دارد که باید در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانیم به یک نتیجه مطلوبی برسیم.

وی ادامه داد: در واقع باید بتوانیم نخبگان را شناسایی، جذب و به رشد و شکوفایی آنها کمک کنیم، برای یک نخبه خیلی مهم است که دیده شود و به او اهمیت داده بشود و حرف‌هایش شنیده شوند تا بتوانیم با این همکاری‌ها اقدامات خوبی را در این راستا انجام دهیم و این زنجیره و شبکه کامل شود.

فرمانده سپاه قم با تأکید بر اینکه حداکثر بهره‌برداری را از ظرفیت نخبگان داشته باشیم بیان داشت: برای تولید علم و جهش تولید این دو محور با هم دیگر ارتباط مستقیم دارند و باید همه در یک جبهه قرار بگیریم و بر اساس نظام مسائل استان کار انجام شود.

او افزود: نظام مسائل استان بر مبنای بهره مندی از ظرفیت هایی مثل اقشار بسیج،قشر بسیج مهندسین صنعت،کشاورزی و سایر اقشار مرتبط تعریف می شود و در صورت تحقق آن به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت.

سردار موحد با اشاره به ظرفیت مجمع عالی بسیج استان به عنوان بازوی توانمند کار و تولید گفت: در صورت تصویب طرح های نوین تولیدی و دانش بنیان نخبگان در مجمع عالی بسیج که با حضور استاندار و سایر سازمان ها برگزار می شود، تمامی دستگاه های ذیربط ملزم به اجرا و تحقق آن طرح ها خواهند بود.

وی اذعان کرد: مهم است که دانش آموزان و دانشجویان با این ظرفیت‌ها آشنا شوند و توانمندی‌های موجود در استان را ببینند که در نتیجه موجب ارتقای انگیزه و امید در نوجوانان و جوانان شود.

در پایان از منتخبان عرصه جهاد علمی و فناوری سپاه و نواحی مقاومت بسیج استان قم با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • امکان تعویق بازنشستگی شهردار قم وجود ندارد
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • قول باشگاه فولاد ‌خوزستان برای تشکیل تیم قایقرانی
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند