Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-03@04:51:02 GMT

آیا یاران حضرت ولی عصر(عج) منحصر به ۳۱۳ نفر است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۲۰۱۰

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، پورتال جامع مهدویت در بخش مخزن پرسش و پاسخ خود به برخی از سؤالات پیرامون «ویژگی های یاران امام موعود» پاسخ داده است که سؤالات و جواب ها در شماره های مختلف تقدیم نگاه شما مهدی یاوران خواهد شد.

 

- سؤال

آیا انحصار یاران حضرت مهدی علیه‌السلام در ۳۱۳ نفر، یک نوع تبعیض نیست؟ اگر بر فرض، تعداد بیشتری از انسان‌ها آمادگی یاری آن حضرت را داشته باشند، چرا فقط ۳۱۳ نفر از آنها انتخاب خواهند شد؟

 

- جواب

باید توجه داشت که یاران حضرت مهدی علیه‌السلام، منحصر در ۳۱۳ نفر نیست؛ چرا که یاران حضرت، به سه ‌گروه تقسیم می‌شوند: گروه اول ۳۱۳ نفرند؛ آنها فرماندهان و بزرگان لشکر حضرت مهدی علیه‌السلام خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعی است که هر سپاهی، تعداد محدودی فرمانده داشته باشد و باقی افراد، تحت نظر آنها، حاکم را یاری کنند؛ لذا این نوع انحصار، تبعیض نیست.

گروه دوم را لشکر ده هزار نفری و گروه سوم را عموم مؤمنان تشکیل می‌‎دهند.

در اینکه چرا یاران گروه اول، ۳۱۳ نفر هستند، دلیل خاصی نیامده است؛ شاید بتوان گفت: اینکه تعداد یاران حضرت مهدی علیه‌السلام همچون یاران پیامبر اکرم در جنگ بدر، ۳۱۳ نفر می‌باشد، برای آن است که یاد و خاطره جنگ بدر زنده شود؛ جنگی که مسلمانان، نه تعداد و نه تجهیزات کافی داشتند، ولی با تکیه بر خدا و ایمان به او، وارد معرکه جنگ شدند؛ هدفْ، حفظ اسلام و دین بود و امدادهای خاص و ویژه الهی نازل شد، چنانچه در ابتدای سوره انفال (آیات ۱۴ـ۷) به آن اشاره شده است؛ جنگی که همه گروه‌های مسلمانِ آن زمان، در آن حضور داشتند؛ افراد سپاه، از همه اقشار و سنین مختلف تشکیل شده بود و پیروزی قاطع مسلمانان در آن رقم خورد و بسیاری از سران مشرک و کافر سپاه مکه کشته شدند؛ پیروزی در این جنگ، سرآغاز بسیار زیبایی برای شروع حرکت اسلام بود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخت‌ترین دوران‌ زندگى حضرت امیرالمومنین (ع) + فیلم

محمدمهدی طباخیان، پژوهشگر تاریخ اسلام در برنامه صبحانه ایرانی با اشاره به اینکه امیرالمومنین (ع) ۱۲ تبدیل به یک شهروند مغضوب می‌شود گفت: پس از رحلت پیامبر (ص)، امیرالمومنین (ع) به مدت ۱۲ سال خانه نشین می‌شود، از امور سیاسی کنار گذاشته می‌شود و به عنوان یک رجال سیاسی منفور و مغضوب دولت همیشه تحت تعقیب و پیگرد است و همسرش هم در این ایام به شهادت می‌رسد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • شکست خانگی رم برابر لورکوزن/ یاران سردار آزمون در انتظار معجزه
  • همایش «یاد یاران» در بیجار برگزار می‌شود
  • سفر به «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ساعت پخش بازی آاس رم و بایر لورکوزن امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ آزمون سخت یاران سردار
  • تجلیل از معلمان روستای احمد آباد سفلی در تکاب
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • سخت‌ترین دوران‌ زندگى حضرت امیرالمومنین (ع) + فیلم
  • پروانه با الگوی منحصر به فرد را پیدا کنید (معمای تصویری)
  • زیبایی خیره کننده جزایر ناهموار و منحصر به فرد لوفوتن در نروژ (فیلم)
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل