Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@03:30:03 GMT

ماجرای تجارت کثیف سعودی‌ها و اماراتی‌ها با داعش

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۲۳۵۵

رئیس خانه ایزیدی‌ها در عراق اعلام کرد افرادی از امارات و عربستان سعودی اسیران زن ایزیدی را از داعش که آن‌ها را در عراق ربوده بود، با مبالغی بالا خریداری کرده‌اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از القدس العربی، «صالح حسین» رئیس خانه ایزیدی‌ها در عراق، روز گذشته اعلام کرد تعدادی از اماراتی‌ها، سعودی‌ها و اردنی‌ها با مبالغ بالا اسیران زن ایزیدی را از داعش در سوریه خریداری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از دولت عراق و وزارت خارجه این کشور نیز خواست تا به دنبال زنان ایزیدی فروخته شده بگردند و آن‌ها را به عراق بازگرداند.

پیشتر در یک گزارش افشا شده بود که گروه تروریستی داعش زنان ربوده شده ایزیدی و کودکان آن‌ها را به مبالغی که به ۲۰ هزار دلار می‌رسد فروخته است. داعش این زنان را در آگوست ۲۰۱۴ پس از اشغال شهرستان «سنجار» و روستا‌هایی در غرب موصل به اسارت گرفته بود.

پیش از این، «علی الخانصوری» از فعالان ایزیدی گفته بود که قیمت زنان ایزیدی در بازار‌های داعش در دیرالزور حداقل ۱۰ هزار دلار آمریکا است.

الخانصوری تصریح کرد، عملیات فروش معمولاً با میانجیگری دلالان سوری انجام شده که با عناصر داعش گفتگو می‌کرده و اموالی را در ازای زنان ربوده شده پرداخت می‌کردند.

طبق گزارش‌ها، تعداد کلی آزادشدگان مرد و زن ایزیدی از دست داعش به بیش از ۳ هزار تن می‌رسد.

اقلیت دینی ایزیدی به دلیل معتقدات دینی خاص خود، در ۲۰۱۴ در جریان حمله داعش به سنجار با یکی از زشت‌ترین و وحشیانه‌ترین جنایات مواجه شده و طی آن گروه تروریستی، مردان ایزیدی را به قتل رسانده و زنان آن‌ها را برای بهره‌برداری‌های جنسی و فروش به عنوان برده به اسارت گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: عراق ایزیدی ها عربستان امارات داعش زنان اسیر عباس بابایی مناسک حج شیخ زکزاکی سامانه رصد قیمت کراسنویارسک بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یسنا ربوده شده بود

ایسنا/گلستان دادستان عمومی و انقلاب کلاله از تقویت ظن ربوده شدن یسنا خبر داد.

سیدجواد میردوستی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شواهد و قراین به دست آمده، ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن کودک کلاله‌ای تقویت شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از اعلام مفقودی یسنا با تشکیل پرونده قضایی عملیات جستجو و اقدامات قضایی، پلیسی و اطلاعاتی برای بررسی موضوع آغاز شد، ادامه داد: در ادامه بررسی‌ها، با توجه به شواهد و قراین ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن کودک تقویت شد و در پی تحقیقات با دستور بازپرس پرونده چند نفر به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شدند.

دادستان عمومی و انقلاب کلاله خاطرنشان کرد: تحقیقات درباره مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای تا زمان شناسایی و دستگیری همه عوامل ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۹ اردیبهشت گم‌شدن یک دختر ۴ ساله در زمین‌های کشاورزی روستای یلی بدراق کلاله از سوی بخشداری به هلال‌احمر گزارش شد و از همان ساعت اولیه گروه های امدادی و مردم به صورت گسترده برای پیدا کردن او بسیج شده بودند.

عصر روز گذشته یسنا توسط کایت سوار جمعیت هلال احمر در میان اراضی کشاورزی منطقه مفقود شده پیدا و سالم به خانواده تحویل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یسنا ربوده شده بود
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • مردم دنیا متوجه ماهیت کثیف و خونریز رژیم غاصب صهیونیستی شده‌اند
  • شهردار این شهر توسط عضو شورای شهر ربوده شد
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی