Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-یک نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به تحریم وزیر امورخارجه بیان کرد: ظریف امتحانش را پس داده و کسانی که به دنبال جانشینش هستند در توهم به سر می‌برند.یک نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به تحریم وزیر امورخارجه بیان کرد: ظریف امتحانش را پس داده و کسانی که به دنبال جانشینش هستند در توهم به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا حیدری درباره تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و ابعاد بین‌المللی آن گفت: ترامپ دست به اقداماتی زده است که نمونه آخر آن تحریم آقای ظریف است، این رفتارهای رئیس‌جمهور ایالات متحده نشان می‌دهد وی یک فرد نامتعادل است.

اهم اظهارات وی ر ادامه بخوانید:

*{در واکنش به این ادعا که پس از تحریم ظریف، عده ای جلیلی را گزینه جانشینی ظریف به عنوان مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران معرفی کردند}:  آقای ظریف در مجموع امتحان خودش را به خوبی پس داده است به طوری که مقام معظم رهبری هم در آخرین موضع‌گیری‌هایشان درباره ایشان قاطع حمایت خود را بیان کردند. اگر بخواهم صادقانه فهمم را در این موضوع بیان کنم باید بگویم آنهایی که دنبال یک نوع جوسازی و شایعه پراکنی هستند شاید خدای ناکرده آنها هم در یک توهمی گرفتار هستند اینکه جانشین برای آقای ظریف تعیین کنیم و صحبت‌هایی از این دست درست نیست.

*نه آقای ظریف استعفا داده است نه رئیس‌جمهور در مقابل استعفایی قرار گرفته و از سوی دیگر هم مقام معظم رهبری که نقش تعیین‌کننده‌ای دارند از وزیر امور خارجه دفاع کردند و در جواب نامه وی حمایت قاطع کردند و حتی به مخالفان هم تذکر دادند.

*{درباره تغییر موضع امارات در مقابل ایران} : امارات در حالت تغییر موضع در برابر ایران است امارات همسایه ماست اما متاسفانه اینها خودشان نیستند اماراتی که امروز به عنوان یک کشوری که زیرساخت قوی پیدا کرده است و به اقتصاد قوی دست یافته اینها از جنگ ایران و عراق نصیبشان شده است.

*امیدوارم در پشت صحنه رفتارهای ترامپ روس‌ها نفوذ نداشته باشند .یادتان هست دیگر در انتخابات آمریکا پای روسیه به میان کشیده و آنان متهم به دخالت شدند.

گام سوم کاهش تعهدات برجام را محکم‌ برمی‌داریم

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر اینکه اینستکس گام مقدماتی اروپا برای اجرای تعهداتش در برجام است،گفت: عملکرد اروپایی‌ها نشان می دهد که آنان هیچ اراده ای برای عملیاتی کردن اینستکس ندارند.

گزیده اظهارات وی را در گفت و با مهر می‌توانید در ادامه بخوانید:

*اروپا و آمریکا سر و ته یک کرباسند و نقش پلیس خوب و بد را بازی می کنند و اروپا صرفاً به دنبال وقت کشی و فرصت دادن به آمریکاست و هیچ اقدامی برای حفظ برجام انجام نمی‌دهد.

*اینستکس یک سطل بدون آب است و خروجی آن به کار ما نمی آید. سازوکار اینستکس اروپایی‌ها فقط در خدمت اقلامی شامل غذا و داروست در حالی که از طریق اینستکس باید شرایطی فراهم گردد تا روابط ایران با همه کشورهای دنیا به ویژه در زمینه اقتصادی تسهیل شود.

*در صورتی که اروپایی‌ها با اجرای اینستکس همه حقوق مصرح ما در برجام را تأمین کنند، این سازوکار خوب است اما اگر این چنین نباشد قطعاً ما گام سوم کاهش تعهدات خود در برجام را محکم‌تر برمی‌داریم.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۲۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • ببینید | ادعای عجیب وزیر صمت درباره تولید خودرو در ایران
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • ببینید | ادعای عجیب معاون رئیسی درباره مهاجرت مردم از ایران
  • ادعای متوهمانه و عجیب مشاور اوباما درباره خیزش دانشجویی در این کشور
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!