Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره امور هنری شهرداری مشهد گفت: یکی از مهم‌ترین مواردی که شهر مقدس مشهد، برای توسعه فرهنگی به آن نیاز دارد، ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری است.

به گزارش قدس آنلاین، صدرا یوسفی  درخصوص احداث مجموعه جدید تئاتر شهر مشهد اظهار کرد: احداث این پردیس، به‌عنوان یک پروژه‌ بزرگ که سهم عمده‌ای در ارتقاء سرانه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهر مشهد دارد؛ به‌زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد و آماده کلنگ‌زنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: باتوجه به این‌که فعالیت‌ حوزه هنرهای نمایشی در مشهد از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و جایگاه خوبی در میان سایر شهرها دارد؛ لذا کیفیت تولیدات نمایشی در کشور معمولا با امکانات سالن‌های نمایش گره خورده است؛ بنابراین باتوجه به جایگاهی که این شهر در حوزه هنرهای نمایشی داشته، ضرورت ایجاد فضاهای فرهنگی، هنری و سالن‌های نمایش بیش از پیش احساس می‌شود.   رییس اداره امور هنری شهرداری مشهد عنوان کرد: رویکردی که اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی مشهد در قبال توسعه این فضاهای هنری دارند؛ باعث شده طرح ایجاد پردیس تئاتر، در مشهد به تصویب برسد که خوشبختانه با تلاش مدیریت شهری این پروژه، مراحل پایانی جانمایی و طراحی خود را طی می‌کند.   یوسفی بیان کرد: باتوجه به این‌که برای ساخت این مجموعه از طریق فراخوان هم‌چنین سه طرح برتر از طراحان تراز اول کشور که سابقه درخشانی در حوزه ساخت سالن‌های نمایشی دارند، انتخاب شده و در کنار آن سایر فضاهای هنریِ کشور مورد بررسی قرار گرفته تا از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده‌شود.    وی ادامه داد: انتخاب طرح، برای شروع پروژه مراحل پایانی خودش را طی می‌کند و مدیران سازمان اجتماعی، فرهنگی به‌عنوان متولی اصلی اجرای این پروژه در شهرداری مشهد، ابراز امیدواری کردند؛ زیرا در هفته‌های آتی شاهد آغاز فرآیند احداث این پروژه خواهیم بود.   رییس اداره امور هنری شهرداری مشهد اظهار کرد: لازم به ذکر است که مجموعه پردیس تئاتر مشهد حدود ۷۰۰ نفر ظرفیت داشته و چندین فضای جانبی شامل سالن تمرین، بلک باکس و هم‌چنین فضایی برای ایجاد یک کتاب‌خانه تخصصی در آن پیش‌بینی شده‌ و مکان پیش‌نهادی برای ساخت این مجموعه فرهنگی و هنری، بوستان وفا واقع در بلوار پیروزی است. منبع: ایسنا انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، «امید شکری» عکاس مستند اجتماعی و مدیر پاتوق عکس عمیق استان با اشاره به این که در این نمایشگاه 25 اثر از مجموعه آثار تولید شده ام طی 15 سال عکاسی را با رویکرد مستند اجتماعی و در راستای به نمایش گذاشتن هنر، صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و مستند اجتماعی استان به نمایش می‌گذارم، تصریح کرد: این نمایشگاه فردا؛ هفدهم ماه جاری برای علاقه مندان در مجتمع طلای سفید دایر خواهد شد.

این هنرمند تقدیر شده از سوی هیئت داوران هشتاد و چهارمین جشنواره بین المللی «آساهی شیمبون» ژاپن و جشنواره بین المللی عکس «کاف» یکی از راه‌های معرفی عکاس به جامعه را برپایی نمایشگاه برشمرد و عنوان کرد: تولیدات هنری یکی از بسترهای مهم برای ایجاد شادابی و نشاط در جامعه است که در کنار آگاهی بخشی، گرایش‌های بیشتری را در عموم مردم ایجاد می‌کند تا به سمت هنر سوق داده شوند.

مدیر پاتوق عکس عمیق استان ادامه داد: از سوی دیگر نمایشگاه‌های هنری به ویژه نمایشگاه عکس رقابتی ناخواسته را برای جامعه عکاسی ایجاد و زمینه را برای تکاپو میان هنرمندان و خارج کردن هنرمندان از رکود فراهم می کند.

شکری خاطرنشان کرد: نمایشگاه «نگاهی به خراسان شمالی» فردا ساعت 19 به صورت رسمی در طبقه منفی یک مجتمع طلای سفید بجنورد دایر می‌شود و علاقه مندان تا بیست و سوم ماه جاری فرصت دارند تا هر روز از ساعت 16 تا 22 از نمایشگاه بازدید کنند.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1229522 برچسب‌ها نمایشگاه عکس بجنورد

دیگر خبرها

  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • ۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی