Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@23:15:35 GMT

جزئیات دومین دادگاه 26 متهم پرونده جدید پتروشیمی

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۳۲۹۴

جزئیات دومین دادگاه 26 متهم پرونده جدید پتروشیمی

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات ۲۶ متهم پرونده پتروشیمی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه قاضی مسعودی مقام ضمن تفهیم مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۹۲ به متهمین پرونده جدید پتروشیمی، اظهار کرد: در جلسه گذشته بخشی از اتهامات به متهمین تفهیم شد و نوبت به دفاع حمید صداقتی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده دادستان پس از حضور در جایگاه در تشریح ادله اختصاصی اتهامات حمید صداقتی متهم ردیف پنجم پرونده، گفت: گزارشی مبنی بر اعتراف دو نفر دیگر از متهمین پرونده، اوراق بازجویی و تحقیق از رضا رهبری و حمید صداقتی، لیست بارنامه‌های معرفی شده که وحید صابری اقدام به فروش کرده است، اظهارات متهم در بازجویی مبنی بر خریداری ۶۰۰ تن مواد پتروشیمی که ۱۵ درصد مواد به کارخانه آمده و ۸۵ درصد آن را در کف بندر فروخته است از جمله ادله این پرونده است.

در ادامه قاضی مسعودی مقام از حمید صداقتی خواست در جایگاه حاضر شود و گفت: حمید صداقتی فرزند الله بخش، حسب کیفرخواست متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی در بازار آزاد به میزان ۲۷۰۰ تن و تحصیل منفعت به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال، آیا اتهامات وارده را قبول دارید؟

حمید صداقتی پس از حضور در جایگاه ضمن رد اتهام انتسابی عنوان کرد: من در شهری اقدام به تاسیس کارخانه کردم که نه راه آهن دارد نه جاده ۴ راهه نه فرودگاه و شناخته شده نیست. با توجه به محرومیت منطقه و با توجه به تاکید بر تولید، کار تولید را انتخاب کردم.

این متهم ادامه داد: کارخانه‌ای متعلق به من بوده است که در آن نه کارتن خواب گذاشتم نه معتاد استخدام کردم بلکه اعضای خانواده خود مثل برادر و همسرم را اعضای هیات مدیره کردم. اگر نیت اخلال داشتم با آبروی خانوده‌ام بازی نمی‌کردم. ما اقرار می‌کنیم بخشی از مواد را در بازار آزاد فروختیم، اما نه این مقدار بوده و نه این مبلغ بوده است.

وی بیان کرد: من دارایی نداشتم. خانه پدرم که ارث برادران و خواهرانم بود را وثیقه بانک گذاشتم و وام گرفتم. اگر اخلال گر بودم می‌آمدم سوله خالی بگیرم؟ شهرک ما به دلیل پر بودن از سوله‌های خالی معروف به شهرک ارواح است. شاید توجیهی منطقی نیست، اما من طرح توجیهی کارخانه را خودم نوشتم. در آن زمان ماشین آلات ۲۰۰ میلیون بود، اما زمانی که بانک پول را آزاد کرد ماشین آلات ۸۰۰ میلیون شد.

صداقتی عنوان کرد: با توجه به اینکه در این شهر محروم ۷۰ کارگر در کارخانه داریم اگر این کار را نمی‌کردیم کارگران بیکار می‌شدند. اتهام انتسابی به من ۲۷۰۰ تن بوده است من در بازپرسی در شرایطی بودم که امید داشتم زودتر بیرون بیایم و اگر قتل هم جلوی من می‌گذاشتند امضا می‌کردم.

وی افزود: من ۲۵ برگه دارم که بازرسی به صورت سر زده به کارخانه ما سر زده است. کارخانه ما را دکتر امینی معاون رییس جمهور و استاندار افتتاح کردند. اگر صوری بودیم این مدارک همراه من نبود.

این متهم خاطرنشان کرد: آقای حسینی نماینده دادستان گفتند، شما کاری کردید که به تولید کننده واقعی مواد نرسید. والله تولید کننده واقعی علاقه‌ای به گرفتن مواد نداشت. ما به دلیل مسائل دارایی جرأت نمی‌کنیم به بورس کالا ورود کنیم. یکی از دلایل اقرار من به ۱۵ درصد این بود که مشتری خود را از دست ندهم. من فکر می‌کردم با تعزیرات حکومتی روبرو هستم.

صداقتی بیان کرد: حیات کارخانه من به مشتری‌هایم بستگی دارد. نمی‌خواستم آن‌ها را از دست بدهم. ضابط اطلاعات وقتی وضعیت منطقه ما را دید گفت اصلا پرونده برای من تشکیل نمی‌دهد. من پارسال می‌خواستم ۲ میلیارد از بانک وام بگیرم که گفتند سود شما به اندازه‌ای نشده است که بخواهیم به شما وام بدهیم. مالیات برای خریدار بورس حکم خودکشی دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دادگاه پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۳۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی، ظهر چهارشنبه در همایش رؤسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان با بیان اینکه در چند ماه آینده دادگاه‌های صلح در کرمان راه اندازی خواهند شد اظهار داشت: ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده در شرق استان با صلح و سازش مختومه شده است.

وی، با بیان اینکه سال گذشته شوراهای حل اختلاف در شرق استان کرمان ۲۱ هزار و۵۷۴ فقره پرونده را با صلح و سازش مختومه نموده‌اند افزود: شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به ۲۶ هزار و۸۵۱ فقره پرونده رسیدگی نموده‌اند و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شوراهای حل اختلاف شرق استان در سال گذشته ۳۷ درصد می‌باشد.

وی افزود: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۹۹۵ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در ۵ حوزه قضائی شرق استان کرمان وارد و ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده با سازش مختومه گردیده است.

حجت الاسلام ابراهیمی، با اشاره به فعالیت شعبه شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم بیان داشت: در سال گذشته ۹۱ پرونده به این شوراها وارد و ۱۱۴پ رونده مختومه شده است که از این تعداد ۱۱۰ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

وی افزود: طی سال گذشته تعداد ۱۶ زندانی با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

کد خبر 6094246

دیگر خبرها

  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • محکومیت ۲۳۶ میلیاردی مدیرعامل یک کارخانه آرد