Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی هزینه‌های حمل‌ونقل در عربستان گفت: در حال حاضر از خودروهای تولید سال ۲۰۱۹ برای جابجایی حجاج استفاده می‌شود. ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ اجتماعی سفر نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت‌، علیرضا رشیدیان سه شنبه شب در همایش راهنمایان نقل ترددی اظهار کرد: امر حمل و نقل موضوعی بسیار مهم و حساس است به گونه‌ای که هر تاخیری می‌تواند مشکل‌ساز شود آن هم در شرایطی که متوسط سنی زائرین 60 سال بوده و انواع بیماریهای مرتبط با کهولت سن در بین آنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از این رو باید در انجام دقیق و صحیح این امر با دقت نظر و هوشیاری لازم اقدام کنیم.

 رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه ایام تشریق تمرین زمان‌شناسی و تمرین زندگی دنیا است، اظهار کرد: ما به عنوان خادمان ضیوف‌الرحمن باید فراتر از دیگران و با دقت و حساسیت مضاعف‌تری، مسئولیت خود در خدمت به زائران انجام دهیم.

وی اظهار کرد: امسال با افزایش قابل توجه هزینه‌های حمل و نقل تا حدود 80 درصد در عربستان مواجه شدیم با این حال همین امر موجب شد تا با توجه به افزایش قیمت قابل توجه ما هم خواهان در اختیار نهادن اتوبوس‌های نو و دارای کیفیت مناسب و خوب باشیم. هم‌اکنون اتوبوسهای مدل ٢ ١٩ برای حمل و نقل زائران‌مان را در اختیار داریم که به طور طبیعی این خودروها مشکلاتی چون خرابی در بین راه  را ندارند ضمن آنکه با این حال باز هم برای موارد احتمالی خرابی، خودروهای امدادی برای انتقال زائران باید برنامه ریزی شود. 

رشیدیان ادامه داد: از سوی دیگر باید همه بخش‌ها به‌ویژه حوزه نقل ترددی در تعامل با زائران به گونه‌ای عمل کنند که استرس و اضطراب آنان کم شود چنانکه در زمان خرابی خودرو ، زائران دچار استرس و تشویش نشوند.

 وی با اشاره به اینکه امسال تعداد درهای پارکینگ ها در مزدلفه اضافه شده تا ترافیک نسبت به سال‌های قبل کاهش یابد و این خود می تواند به کاهش فشار و استرس زائران کمک کند. شما در موضوع نقل حجاج مسئول هستید و حق غافلگیری ندارید تا بتوانیم زائران را  در نهایت آرامش و سلامت به مقصد برسانیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بکارگیری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناوری در حج امسال از جمله آنها را نرم‌افزار موبایلی زائریار عنوان و تاکید کرد: به زائران اطلاع‌رسانی شود که برای مسیریابی و حرکت آنها به مقاصد مربوط کمک کرده و آرامش خاطر را برایشان در پی داشته باشد.

حج تمتع 98| فیلم تدابیر پزشکی و درمانی برای زائران سرزمین وحیحج تمتع 98| استقرار 2 بیمارستان صحرایی و یک آمبولانس مجهز در عرفات و مناحج تمتع 98| استقرار 96 درصد زائران در مکهاستقبال عربستان از پیشنهاد برقراری عمره‌مفرده: نیروهای کنسولی را معرفی کنید

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,1416/CT12 واژه های کاربردی مرتبط حج98 حج تمتع سال 98

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حج98 حج تمتع سال 98 حج98 حج تمتع سال 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر

همایش توجیهی آموزشی زائران حج تمتع  شهرستان بیرجند با حضور ایت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند در حسینیه جماران برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ امسال 1600 زائر از خراسان جنوبی در قالب 11 کاروان برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

شعار محوری امسال «حج، قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/250

دیگر خبرها

  • ۲۲ وسیله ضروری برای زائران حج تمتع
  • زمان اعزام زائران به حج تمتع اعلام شد
  • اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع
  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع در همدان
  • همایش توجیهی آموزشی زائران حج تمتع شهرستان بیرجند
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر