Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سرهنگ محبوب ساسانی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صیانت از میراث‌ فرهنگی و ابنیه‌های تاریخی باید به باوری همگانی تبدیل شود، افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان پیشگیری از جرایم علیه میراث فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: وظایف یگان حفاظت میراث فرهنگی چندوجهی است و بخش عمده این وظایف جنبه حفاظتی از آثار را دارد که در این راستا فعالیت‌های یگان حفاظت اداره کل علاوه بر بخش حفاظتی، جنبه امنیتی و انتظامی نیز دارد و طی سال‌های گذشته این یگان در تلاش بوده تا در بخش‌های مختلف آن با ایجاد تمرکز بر آثار فاخر و مناطق تاریخی استان از هرگونه آسیب احتمالی بر آنها جلوگیری کند.ساسانی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون شاهد ۷ مورد حفاری غیرمجاز در مناطق غیر ثبتی استان بودیم که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته با افزایش ۲۵ درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه با همکاری نیروی انتظامی طی سالجاری ۲۳ نفر در جرایم مختلف در زمینه میراث فرهنگی دستگیر شده اند، گفت: در حوزه اقدامات قضایی پیرامون جرایم صورت گرفته، ۱۸ فقره اخطاریه صادر و ۹ مورد پرونده قضایی تشکیل شده است.

ساسانی با تاکید بر اینکه ماجراجویی در این زمینه سرانجامی نخواهد داشت، گفت: در سالجاری ۲۰۳ فقره شیء تاریخی توسط یگان حفاظت اداره کل کشف و ضبط شده است و مرتکبین جرایم توسط قانون به سزای عمل مجرمانه خود خواهند رسید.

وی افزود: از مردم استان و دوستداران میراث فرهنگی انتظار داریم در صورت مشاهده و یا اطلاع از جرایم مرتبط با میراث فرهنگی از طریق شماره تلفن ۰۹۶۶۲ با مرکز پیام یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تماس گرفته و گزارش کنند.

 

انتهای پیام/ش

 ۵۰ درصد جرایم میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی کاهش یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی صفری در بازدید از کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه اظهار کرد: این کاروان‌سرا از جمله بنا‌های تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفتگو‌های انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد 

او گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیزاعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

صفری گفت: کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

دیگر خبرها

  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه