Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ این مستندساز و فرزند مرحوم عباس کیارستمی به دنبال صحبت‌های محممدظفر قندی (رییسکل سازمان نظام پزشکی) در نشست خبری‌اش در روز سه‌شنبه ۱۵ مرداد، درباره پرونده پزشکی عباس کیارستمی مبنی بر این‌که در دوره مدیریتش درخواستی برای پرونده پزشکی کیارستمی دریافت نکرده و در صورت درخواست بهمن کیارستمی برای ارائه پرونده پزشکی پدرش اقدام خواهد کرد، گفت: «آقای ظفرقندی از بهمن سال گذشته به ریاست سازمان نظام پزشکی رسیده‌اند و این پرونده در زمان دو رییس پیش از ایشان یعنی دکتر زالی در نظام پزشکی طرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان وقتی درخواست بررسی روند درمان را از سازمان نظام پزشکی طرح کردیم خود ما پرونده پزشکی را در اختیار سازمان نظام پزشکی قرار دادیم؛ دسترسی به پرونده پزشکی در بیمارستان که شامل نتیجه آزمایش‌ها و گزارش‌های روزانه پرستاران و پزشکان است کار سختی نیست و ما در سه مرحله این پرونده را از بیمارستان گرفتیم؛ یک بار در هنگام ترخیص بیمار به منظور ارائه به بیمه، یک‌بار موقع اعزام بیمار به فرانسه و بار سوم هم زمانی که درخواست بررسی پرونده در نظام پزشکی را مطرح کردیم.

او افزود: «نکته مهمی که باید به آقای ظفرقندی یادآور شوم این است که در کیفرخواستی که نظام پزشکی برای دکتر احمد میر در تاریخ ۹۵.۴.۲۴ صادر کرده از چهار مورد تخلف، دو مورد به نقص پرونده پزشکی اشاره دارد:

نوشتن شرح عمل با اظهارات شفاهی پزشک در رابطه با عمل اول مغایرت دارد. (قصور انتظامی)

براساس شواهد پرونده با توجه به این‌که آقای دکتر احمد میر جراح بیمار بوده است به صورت روزانه در پرونده بیمار ویزیت و سیر بیماری نوشته نشده است. (قصور انتظامی)»

او ادامه داد: «اما خود این کیفرخواست بعد از چند ماه بررسی توسط تیم بزرگی از پزشکان متخصص که اعضای کمیسیون بررسی پرونده بودند صادر شد و با اطمینان می‌گویم که سازمان نظام‌پزشکی وظیفه خود را در بررسی پرونده انجام داد. اما این سازمان هرگز یک گزارش که برآیند بررسی انجام‌شده باشد ارائه نکرد و به صدور حکم بسنده کرد. حالا هم بعد از سه سال پیگیری، رییس جدید سازمان دوباره آدرس پرونده پزشکی در بیمارستان جم را می‌دهد و به عبارتی می‌گوید بروید شرح تخلف را از خود متخلف بپرسید. به هرحال اگر ایشان صلاح بدانند می‌توانیم چرخ را دوباره اختراع کنیم، برای بار چهارم پرونده ناقص را از بیمارستان بگیریم، برای بار سوم کمیسیون تخصصی تشکیل بدهیم و بعد از چند ماه بررسی، به جای ارائه گزارش، روی پرونده مهر محرمانه بزنیم، آن را بایگانی کنیم و اگر بازمانده سوال کرد که نتیجه بررسی چه شد باز آدرس پرونده پزشکی در بیمارستان جم را به او بدهیم.»

بهمن کیارستمی در پایان گفت: «برای این‌که از جانب ما کوتاهی انجام نشده باشد درخواست دسترسی به گزارش و نه پرونده را برای دکتر ظفرقندی ارسال می‌کنیم. اما فکر می‌کنم تنها مرجعی که گزارش کاملی در اختیار دارد و موظف به ارائه آن است، وزارت بهداشت و شخص آقای دکتر نمکی وزیر بهداشت است، گرچه با توجه به این که گزارش در زمان وزیر قبلی به وزارت بهداشت ارائه شده، آقای نمکی هم می‌توانند درباره ارائه یا ارائه ندادن گزارش تصمیم بگیرند، گرچه ایشان هم آخرین وزیر این وزارت‌خانه نخواهند بود.»

 

منبع: خبرآنلاین برچسب ها: رویداد24 ، کیارستمی ، پرونده پزشکی کیارستمی ، عباس کیارستمی ، سازمان نظام پزشکی سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کیارستمی پرونده پزشکی کیارستمی عباس کیارستمی سازمان نظام پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط اقتصادی شرایط مناسبی نیست و نظام ارزی به گونه‌ای است که صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، سیدشمس‌الدین حسینی در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی با رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید و کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی که به میزبانی اتاق بازرگانی استان فارس برگزار شد، با اشاره به وضعیت تورمی و رشد اقتصادی از دهه ۷۰ تا ۱۴۰۱ اظهار کرد: شرایط اقتصادی شرایط مناسبی نیست و نظام ارزی به گونه‌ای است که صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است.

وی افزود: نظام ارزی نیازمند بازبینی است و این امر در دستور کار کمیسیون قرار دارد، همچنین درباره سرمایه در گردش، تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به ۴۸ هزار میلیارد تومان رسیده که بیشترین سهم نیز برای بخش کشاورزی است، ۴۸ همت بند الف تبصره ۱۸ برای سال ۱۴۰۲ که هنوز جذب نشده هم قانون هست و هم منبع مالی‌اش فراهم است.

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مثبت این کمیسیون برای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، تصریح کرد: قانون تأمین تولید و زیرساخت‌ها آخرین اقدام کمیسیون است که باید این قانون در اختیار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی قرار گیرد و از این قانون مطلع باشند.

حسینی با بیان اینکه اطلاع از قانون برای تولیدکنندگان ضرورت دارد، از اتاق بازرگانی استان درخواست کرد که جلساتی برای آشنایی تولیدکنندگان با این قانون و دیگر قوانین مرتبط با تولید تشکیل دهد.

وی درباره مسئله تعدد بخشنامه‌ها با فعالان اقتصادی موافقت کرد و ادامه داد: به صورت کلی گفتن، مشکل را حل نمی‌کند اما مواردی که مشکل‌ساز شده است به صورت موردی ارائه دهید تا در دوره جدید مجلس بررسی شود.

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس درباره مسئله مالیات‌ها خاطرنشان کرد: جز با توافق دولت نمی‌توانیم مالیات را کاهش دهیم و باید فعالان اقتصادی از طریق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی؛ دولت را متقاعد کرد.

حسینی تفویض اختیار در حوزه صدور مجوزهای کسب و کار را پیشنهاد خوبی دانست و اظهار کرد: اگر رشد اقتصادی امروز کاهش پیدا کرده است به دلیل ضعف در حکمرانی است بنابراین باید حکمرانان خوبی انتخاب کنیم.

مشکلات حوزه اقتصاد فراتر از تصور شده است

در ادامه این نشست محمدصادق حمیدیان رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه جای تأسف است که امروز در کشور اولویتی به اسم تولید وجود ندارد، افزود: اگر به تولید مانند دیگر موضوعات در کشور بها داده می‌شد، امروز وضعیت اقتصاد، اشتغال و تولید کشور به مراتب بهتر بود.

وی اضافه کرد: امروز بخش اقتصاد و تولید کشور در جدال با مشکلات فراوانی است که هر روز به جای کاهش، شاهد شدت این مشکلات هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان فارس خاطرنشان کرد: فعال اقتصادی ما به جای حل مشکلات فرامرزی برای پیشبرد تجارت و بازرگانی خود درگیر بخشنامه‌ها و مشکلات داخلی بی‌شماری شده است که نفس تولید و تولید کننده را گرفته در حالی که امروز بخش تولید یکی از بخش‌های مهم در کشور است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

حمیدیان با اشاره ماده ۶۲ قانون بهبود و ارتقای تولید، تصریح کرد: ستاد رفع موانع تولید در استان‌ها تشکیل می‌شود و هیچیک از مصوبات این ستاد، فرای قانون نیست اما دستگاه‌های اجرایی مصوبات ستاد را اجرا نمی‌کنند که باید این مسئله مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به جرم‌انگاری در خصوص عملکرد بخش خصوصی در مواجه با بانک‌ها نیز اضافه کرد: وقتی در قوانین برای فعالان بخش خصوصی جرم انگاری می‌شود باید متناظر همین امر برای بانک‌ها و دیگر دستگاه‌ها باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامناسب بودن قانون مالیات و این امر که این قانون مسیر خوبی را پیش نگرفته است، ادامه داد: این قانون منجر به ضعف تولید می‌شود. چرا که ما قربانی تورم هستیم نه مسبب آن؛ اینها در مجموع اثرات خوبی روی تولید ندارد و یک همه جانبه‌نگری در این زمینه باید دیده شود.

حمیدیان با انتقاد از اینکه بر همه امور مالیات بسته شده و مالیات ارزش افزوده نیز بنا بوده که همه عوارض را شامل شود، اظهار کرد: وضع عوارض جدید با وجود مالیات بر ارزش افزوده جایگاه قانونی ندارد و این موضوعی است که فعالان بخش خصوصی به عنوان یک مطالبه مطرح می‌کنند.

کد خبر 751498

دیگر خبرها

  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • محکومیت پزشک جراح برای دریافت اضافه بها
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد