Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ تارنمای آسیا تایمز در تحلیلی به روابط نزدیک تهران و مسکو پرداخته و نوشته است روابط روبه رشد ایران و روسیه باعث شده است تا مسکو در برابر فشارهای غرب بر تهران، حمایت هایش را از ایران افزایش دهد و با تحریم های واشنگتن علیه تهران بشدت مخالفت کند.
تارنمای آسیا تایمز روز چهارشنبه در مطلبی با اشاره به اینکه ایران و روسیه دو متحد قدیمی هستند که با یکدیگر مناسبات گسترده ای دارند نوشته است حمله به ایران حمله به روسیه به حساب می آید روسیه دیگر اجازه نخواهد داد تا غرب بخصوص آمریکا در این منطقه یکه تازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این گزارش آمده است که روسیه به دنبال یک اجماع بزرگ منطقه ای مانند سازمان همکاری شانگهای با حضور ایران است تا باعث تقویت ثبات و امنیت منطقه شود.
آسیا تایمز تصریح می کند روس ها نمی خواهند کنفرانس و یا سازمانی مانند ساختارهای امروز در کشورهای عربی در منطقه خاورمیانه داشته باشند بلکه به ساختاری فراگیرتر از این می اندیشند و نمی خواهند ایران خارج ازچنین چارچوب هایی باشد.
آسیا تایمز با نزدیک توصیف کردن مناسبات چین، ایران و روسیه آورده است این سه کشور با یکدیگر روابط اقتصادی، تجاری و نظامی گسترده ای دارند ایران حتی با روسیه رزمایش های مشترک برگزار می کند مناسبات امنیتی و اقتصادی آنها هم در حال افزایش است.
بنا به این گزارش مفاهیم امنیتی برای روسیه بخصوص به دنبال فشارهای آمریکا بر روسیه، چین و ایران بسیار با اهمیت تر از گذشته است این کشور به دنبال اتحادی بسیار قوی با ایران و برخی کشورهای دیگر است تا بتواند در برابر ناتو و غرب نیروی بازدارنده قوی ایجاد کند.
آسیا تایمز از قول نیکولا پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه آورده است که روسیه متحد ایران بوده است و خواهد بود روسیه روابط با ایران را به شکل دوجانبه و در ساختارهای چند جانبه گسترش خواهد داد.
گزارش تاکید می کند چنین اظهاراتی به این معنا است که روسیه دیگر ایران را در میان فشارهای اقتصادی سنگین آمریکا تنها نخواهد گذاشت و در کنار تهران با واشنگتن مقابله خواهد کرد.

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سفیر کشورمان در این دیدار  گزارشی از آخرین وضعیت محل ماموریت خود روابط دو کشور ایران و روسبه ارایه کرد.

جلالی با اشاره به  گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیر ساخت های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت  گمرک و مسایل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت نامه جامع دو کشور مورد برسی قرار گرفت.

 وزیر امور خارجه در این دیداد با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسایل بین المللی و منطقه ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه های مختلف بویژه در زمین اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه روسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به فشارهای آمریکا درباره خط لوله گاز با ایران توجه نمی‌کنیم
  • امیرعبداللهیان: در مسیر تدوین نقشه راه برای بازگشت روابط طبیعی ایران و مصر هستیم
  • نمایندگان آمریکا افشاگری‌های «تهران‌تایمز» را تأیید کردند
  • دانشگاه کاشان درجایگاه سوم انتشار مقالات رتبه بندی آسیایی تایمز
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه