Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت با حضور در جمع خبرنگاران و با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار، اظهار داشت: کار خبرنگاری و فعالیت خبرنگاران در اطلاع‌رسانی به مردم، بسیار مهم است.

وی اطلاع‌رسانی را یکی از نیازهای جوامع دانست و گفت: یکی از کارهایی که اکثر افراد هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب انجام می‌دهند، بررسی آخرین اخبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعات و باخبر بودن از آخرین اخبار جهان، یکی از نیازهای امروزی افراد است. افراد می‌خواهند بدانند که آخرین اخبار چیست و بر اساس آن برای خود برنامه‌ریزی کنند.

رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: دولت حامی آن است که مردم از همه اطلاعات باخبر باشند و قرار دادن اطلاعات در قالب رانت به گروه یا فرد خاصی، کار درستی نیست. اطلاعات باید در اختیار همگان قرار بگیرد. رسانه‌ها و خبرنگاران واسطه اصلی میان واقعیت‌های موجود جامعه و مردم هستند و از طریق ارسال اطلاعات، چشم، گوش و جان مردم را سیراب می‌کنند.

روحانی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشت، ارسال دقیق و بدون کم و کاست اخبار است. خبرنگاران که وظیفه ارسال اخبار را دارند، باید این مسئولیت را به عنوان یک وظیفه بدانند و اخبار را به صورت دقیق انتقال داده و مردم را با واقعیت‌های موجود آشنا کنند زیرا اگر ما واقعیت‌ها را در خبر تغییر دهیم، به نوعی نمی‌گذاریم مردم قضاوت دقیق و صحیحی داشته باشند و جامعه را هم ملتهب می‌کنیم.

وی ادامه داد: درخواست ما از خبرنگاران این است که با همه توان و تلاش، واقعیت‌های جامعه و آنچه مورد نیاز مردم است را منتقل کنند. ما از این امر حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم که خبرنگاران واسطه بسیار خوبی میان حاکمیت و مردم باشند.

رئیس‌جمهور افزود: خبرنگاران باید مسائل و مشکلات مردم و نیازهای آنها را به دولت منتقل کنند و اقدامات دولت را به اطلاع مردم برسانند. خبرنگاران باید اگر نقصی در کار ما می‌بینند، بدون هیچ لکنت زبانی، نقص ما را بگویند.

روحانی تصریح کرد: دولت از بیان کمی و کاستی‌های خود توسط خبرنگاران خوشحال می‌شود و این را به عنوان علامت درستی برای جامعه آزاد می‌داند. ما اگر اشتباه و نقصی داریم، باید به ما انتقال داده شود و راه‌حل نیز پیشنهاد داده شود. انتقاد باید دلسوزانه و واقعی باشد و در کنار آن، راهکار نیز پیشنهاد داده شود تا کار و خدمات بهتر انجام گیرد و مردم آسانتر و راحت‌تر باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط امروز کشور اشاره کرد و گفت: ما در یک شرایط تحریم ظالمانه قرار داریم بخصوص از اردیبهشت سال گذشته تا به امروز یعنی حدود ۱۵-۱۴ ماه مردم در فشار هستند و این تحریم درواقع تروریسم اقتصادی است که هیچ چیزی را برای مردم ما استثناء نکرده است.

رئیس‌جمهور افزود: فشاری که دشمنان در کشور ما وارد می‌کنند بر همه مردم، حتی کودکان و کسانی که در بیمارستان بستری هستند، وارد می‌شود. این اقدام آمریکا یک جنایت علیه بشریت است. ما باید ایستادگی و مقاومت کنیم و تاکنون ایستادگی و مقاومت بسیار خوبی داشته‌ایم. در این مقاومت، خبرنگاران نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارند. شما خبرنگاران باید نشاط اجتماعی را ایجاد و نکات مثبت را بیان کنید.

روحانی گفت: در ماه‌های اخیر مشاهده کردم که رسانه ملی از کار، تلاش و رونق ملی پرده‌برداری می‌کند؛ این اقدام بسیار ارزشمند است. خود من وقتی می‌بینم که در قالب این گزارش‌ها، جمعی در یک کارگاه مشغول فعالیت هستند، خوشحال می‌شوم که جا دارد از رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها تشکر کنم.

وی ادامه داد: یک امکانی که امروز در اختیار مردم و رسانه‌ها است، فضای مجازی است. فضای مجازی کار اطلاع‌رسانی و خبرنگاران را آسان‌تر کرده است. در این راستا من به آقای مهندس جهرمی دستور دادم که شرایط ویژه‌ای را در اینترنت و فضای مجازی برای خبرنگاران در نظر بگیرند و اینترنت پرسرعت در اختیار آنها قرار گرفته و به عنوان هدیه روز خبرنگار، برای یک سال این خدمت برای خبرنگاران رایگان باشد؛ این هدیه کوچکی است که امروز از طرف دولت به خبرنگاران عزیز تعلق می‌گیرد.

روحانی تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان علیه دولت و جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کنند، وظیفه خبرنگاران دفاع از دستاوردهای انقلاب است و انشاءالله با تلاش و پیگیری شما و همکاری با دولت و البته وحدت از این دوره سخت، عبور خواهیم کرد.

156 / 156 حسن روحانی هیات دولت رونق ملی روز خبرنگار

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حسن روحانی هیات دولت رونق ملی روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های مربوط به محدود کردن گرمایش زمین ضعیف است

تحقیقات جدید در دانشگاه آنگلیا شرقی (UEA) نشان داده است که برنامه‌های کربن‌زدایی کنونی برای پیروی از اهداف توافقنامه آب و هوایی پاریس با هدف محدود کردن گرمایش زمین به ۱.۵ درجه سانتی‌گراد کافی نخواهد بود، همانطور که در مطالعه منتشر شده در مجله Nature نیز گزارش شده است.

دانشمندان با اندازه‌گیری «شکاف انتشار» بین برنامه‌های مختلف حفاظت از آب و هوا و آنچه واقعاً برای رسیدن به این هدف مورد نیاز است، به این نتیجه رسیده اند.

این مطالعه معتقد است که فاصله‌ای به میزان ۳.۲ میلیارد تن دی اکسید کربن (CO ۲) بین برنامه‌های فعلی جهانی برای حذف کربن از جو و آنچه که تا سال ۲۰۵۰ برای جلوگیری از بدترین اثرات گرمایش جهانی مورد نیاز است، وجود دارد. 

از سال ۲۰۱۰، آژانس محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) اندازه گیری‌های مشابهی را از این شکاف انتشار انجام داده است، و تحقیقات دانشگاه آنگلیا شرقی، که عمدتاً بر حذف دی اکسید کربن تمرکز دارد، نشان می‌دهد که اگر می‌خواهیم به حیات خود ادامه دهیم، سیاست آب و هوا نیازمند مقیاس بلندپروازانه تری است. 

این به معنای دنباله روی از یک رویکرد دقیق‌تر و قوی‌تر است که شیوه‌های کربن‌زدایی کنونی را حفظ می‌کند، اما همچنین بر کاهش انتشار، انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش جنگل‌زدایی تمرکز دارد. گزینه‌های جدیدی برای کربن‌زدایی نیز وجود دارد که بسیاری از کشور‌ها حتی در بررسی آن کند هستند چه رسد به آن که این طرح‌ها را اجرا کنند.

این تکنیک‌ها شامل سیستم‌های فیلتر هوای پیشرفته و هوازدگی سنگ‌ها می‌شود، تکنیکی که در آن کربن از جو حذف و در سنگ‌ها ذخیره می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که این گزینه‌های جدید باید در سال‌های آینده گسترده‌تر شوند تا به آستانه ۱.۵ درجه سانتی‌گراد برسند.

نویسنده اصلی این مطالعه، دکتر ویلیام لمب، از گروه کاری علم پایداری کاربردی در MCC، گفت: محاسبات قطعاً باید بهبود یابد، و این بسیار واضح است که بدون کاهش سریع انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به صفر، در همه بخش‌ها، حد ۱.۵ درجه سانتیگراد تحت هیچ شرایطی برآورده نخواهد شد.

دکتر نائومی وان، یکی از نویسندگان مرکز تحقیقات تغییرات آب و هوایی تیندال در دانشگاه آنگلیای شرقی، اضافه کرد: کشور‌ها به آگاهی، جاه‌طلبی و اقدام بیشتر در مورد افزایش روش‌های حذف CO ۲ در کنار کاهش قابل توجه انتشار گاز‌های گلخانه‌ای برای تحقق توافقنامه آب و‌هوایی پاریس نیاز دارند.

برای این منظور، حتی اگر هر کشور به وعده‌های خود در مورد اهداف کربن‌زدایی پایبند باشد، میزان کربن حذف‌شده احتمالا تا سال ۲۰۳۰ حداکثر تا ۰.۵ میلیارد تن و تا سال ۲۰۵۰ به ۱.۹ میلیارد تن افزایش می‌یابد و اعلام کرده است که نیاز به افزایش دارد. در حالیکه، حذف ۵.۱ میلیارد تن برای جلوگیری از بدترین اثرات تغییرات آب و هوایی ضروری است.

هیئت بین المللی تغییرات اقلیمی سناریوی جایگزینی را پیشنهاد می‌کند که در آن دولت‌های جهان با یکدیگر همکاری می‌کنند تا تقاضای جهانی انرژی را کاهش دهند، سناریویی که با "رفتار همراه با انگیزه سیاسی" تسریع می‌شود. در این سناریو، کربن زدایی تا سال ۲۰۵۰ به میزان ۲.۵ میلیارد تن افزایش می‌یابد و روش‌های جایگزین به کاهش شکاف انتشار به ۴۰۰ میلیون تن کمک می‌کند؛ بنابراین ما اساساً باید کل جامعه خود را از یک جامعه منفعت شخصی به جامعه‌ای با همکاری جهانی تبدیل کنیم.

منبع: الیوم السابع

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • جلوی بی‌حجابی را با همراهی مردم می‌توان گرفت
  • برنامه‌های مربوط به محدود کردن گرمایش زمین ضعیف است
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • نباید از خودنمایی مجازی یا خیابانی یکسری هنجارشکن محدود بترسیم
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • ملکه رانیا: نمی‌توان منتظر حکم دیوان لاهه بود زیرا مردم غزه در حال کشته شدن هستند