Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی به نفل از پایگاه اطلاع رسانی دولت معاون اول رییس جمهوری، «اسحاق جهانگیری» روز سه شنبه در جلسه مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی که به ریاست وی و با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، با اشاره به ظرفیت ها و مزیت‌های استان برای رشد و توسعه افزود: تجارت مرزی یکی از مهمترین محورهای توسعه این استان است و هم‌مرز بودن این استان با کشور افغانستان زمینه ای مناسب برای گسترش تجارت مرزی و تحول در اقتصاد استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه در مقطع فعلی فعال شدن تجارت خارجی در استان های مرزی می تواند به کاهش آسیب پذیری اقتصاد کشور کمک کند، اظهار داشت: استان های مرزی کشور امروز رسالت بزرگی بر دوش دارند تا از طریق تسهیل تجارت مرزی زمینه گسترش و افزایش حجم صادرات غیرنفتی کشور را فراهم کنند.

جهانگیری وجود معادن مختلف در استان خراسان جنوبی را از دیگر ظرفیت های توسعه این استان برشمرد و با تاکید بر لزوم تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مطالعه، شناسایی و استخراج معادن جدید در استان، تصریح کرد: البته محدودیت منابع آب و مسأله حمل و نقل جاده ای از زیرساخت های اصلی و پیش نیاز هر گونه توسعه در استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تصویب طرح سند سازگاری کم آبی در استان خراسان جنوبی، بر ضرورت مدیریت مصرف منابع آب، آبخیزداری و آبخوان داری، استفاده از روش های نوین آبیاری و توسعه کشت گلخانه ای در استان تاکید و عنوان کرد: باید در کنار اقداماتی نظیر تغییر الگوی کشت و تلاش برای انتقال آب به استان، برنامه ریزی دقیقی برای استفاده بهینه از منابع آبی موجود صورت گیرد.

معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به معضل تأمین آب شرب به ویژه در روستاهای استان خراسان جنوبی افزود: باید در کوتاه مدت برای حل مساله تأمین آب شرب مردم روستاهای استان اقدامی جدی صورت گیرد و در برنامه بلندمدت نیز از طریق انتقال آب از دریای عمان و فعال شدن بخش خصوصی برای راه اندازی آب شیرین کن، کاری ماندگار برای استان خراسان جنوبی انجام شود.

وی از وزارت نیرو و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم خود خواست موضوع تامین آب شرب ۵۰۰ روستای استان خراسان جنوبی را در دستور کار خود قرار دهند تا هرچه زودتر شاهد حل این مشکل برای مردم روستاهای استان باشیم.

جهانگیری انسجام و وحدت موجود میان مدیران و نمایندگان استان خراسان جنوبی را سرمایه ای بزرگ برای توسعه این استان دانست و از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم خود خواست با تخصیص منابع مالی از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، صنایع تبدیلی کشاورزی برای محصولات اصلی استان نظیر زعفران، عناب، زرشک و انار، زمینه اشتغالزایی و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در روستاهای استان خراسان جنوبی را فراهم کنند.

در این جلسه که معاون رییس جمهوری در امور مجلس نیز حضور داشت، استاندار خراسان جنوبی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در استان ارائه کرد و گفت: سند آمایش سرزمینی استان که مدت ها بلاتکلیف مانده بود بازنگری شد و به تصویب رسید و با همراهی وزارت نیرو سند سازگاری کم آبی استان نیز مصوب شد تا از طریق مدیریت مصرف و تغییر الگوی کشت، بتوان بخشی از مسائل ناشی از کم آبی استان را مرتفع کرد.

نمایندگان مردم استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه مسائل کلان استان و مهمترین دغدغه های مردم نظیر مشکلات معیشتی، مسئله کمبود آب، معضل آب شرب در روستاها، موانع پیش روی تجارت مرزی و ضرورت احداث راه آهن را مطرح و رضایت خود را از توجه دولت و پیگیری های مجدانه استاندار اعلام کردند.

احیای قنوات، راه اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی و تکمیل طرح های نیمه تمام استان از دیگر موضوعاتی بود که به عنوان مطالبات مردم استان خراسان جنوبی از سوی نمایندگان در جلسه مطرح شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی رئیس جمهور مشکلات معاون نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۵۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: دو طرح بزرگ برای مدیریت بحران در شهرستان نهبندان در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز -شنبه پانزدهم اردیبهشت- در حاشیه بازدید از محل ورود سیلاب به طرح نهضت ملی مسکن نهبندان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال بارش های شدید دو روز گذشته، ما شاهد بروز سیلاب هایی در سطح استان بودیم.

وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته به دنبال وقوع سیل در استان، خسارت هایی را در شهرستان های خوسف، نهبندان و طبس داشتیم، گفت: خسارت های جدی به زیرساخت های محورهای مواصلاتی و مزارع کشاورزی، آغل ها، محل نگهداری دام ها و نیز قنوات را شاهد بودیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به هشدار های هواشناسی و مدیریت بحران، گفت: سیل هفته گذشته و این هفته با کمک نیروهای امدادی و عملیاتی مدیریت شد اما حجم خسارت های وارده به زیرساخت ها قابل توجه است.

وی افزود: تمامی امکانات استان و شهرستان های مختلف برای حل مشکلات و به ویژه بازگشایی محورهای ارتباطی بسیج شدند.

عباس زاده با بیان اینکه تا پایان امروز و فردا عملیات بازگشایی تمامی محورهای مواصلاتی انجام خواهد شد، گفت: مهمترین معضل ما در نهبندان، آبگرفتگی سایت مسکن ملی بود که با تدابیر فنی، عملیاتی و اجرایی دستگاه های متولی برای ایجاد سیل بند امیدواریم این مشکل تکرار نشود.

معاون استاندار خراسان جوبی با ذکر این نکته که خسارت راه ها و واحدهای مسکونی بموقع ارزیابی می شود، افزود: پیگیری های لازم برای جبران خسارت ها و تمهیدات برای رفع مشکلات اندیشیده خواهد شد.

وی گفت: اجرای دو طرح بزرگ برای مدیریت بحران در نهبندان از جمله احداث سد تغذیه ای بندان و چاهداشی که دو مصوبه سفر رئیس جمهور است، در دستور کار می باشد.

عباس زاده گفت: سدهایی که از گذشته احداث شده بود در مدیریت سیلاب بسیار اثرگذار بوده اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در ارزیابی اولیه برآورد شد که خسارت به محورهای مواصلاتی، مزارع و قنوات نهبندان قابل توجه است و بعد از ارزیابی دقیق اطلاع رسانی می شود

کد خبر 750515

دیگر خبرها

  • برای انجام دومین سفر به خراسان شمالی از رییس جمهور دعوت شد
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود