Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@02:08:56 GMT

شکایت مقام اخراج شده اف‌بی‌آی از دولت آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۵۸۴۶

شکایت مقام اخراج شده اف‌بی‌آی از دولت آمریکا

پیتر استرزوک پس از افشا شدن مضمون پیام‌های ضد ترامپش به یکی از وکلای اف بی آی، در اوت ۲۰۱۸ از کار برکنار شد؛ ترامپ پیام‌های او را نشانه‌ای از غرض‌ورزی اف بی آی علیه خود عنوان کرده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه‌وله، این مقام سابق اف بی آی که به دلیل ارسال پیام‌های انتقادی‌ علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از کار برکنار شده بود، سه‌شنبه علیه سازمان سابقش شکایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیتر استرزوک، اف بی آی را به دلیل به اشتراک‌گذاری پیام‌هایش با خبرنگاران، به نقض حریم خصوصی‌ متهم کرده است.

در این دادخواست آمده است: "کمپین افترا بستن عمومی علیه استرزوک، مامور ویژه باعث شد تا تصمیم نهایی اف بی آی، انفصال غیرقانونی وی از خدمت باشد".

پس از آنکه ستاد بازرسی کل وزارت دادگستری متوجه پیام‌های وی شد، او از پرونده تحقیق درخصوص "وجود ارتباط بین روسیه و کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ ترامپ" کنار گذاشته شد و در ماه اوت ۲۰۱۸ نیز از اف بی آی اخراج شد.

استرزوک، با استفاده از موبایل اف بی آی طی پیام‌هایی که به لیزا پیج، یکی از وکلای این سازمان می‌فرستاده از ترامپ بدگویی کرده بود. این دو مقام اف بی آی در همان زمان کاندیداتوری ترامپ نیز با هم رابطه‌ داشته‌اند.

ترامپ و حامیان او پس از عمومی شدن موضوع پیام‌های استرزوک و پیج، آن را نشانه‌ای از وجود یک غرض‌ورزی ضد ترامپ در بدنه اف بی آی خوانده بودند.

دادخواست استرزوک عنوان می‌کند که "فشار بی‌امان ترامپ و هم‌پیمانانش در کنگره و رسانه‌ها" باعث شد تا معاون اف بی آی، بدون توجه به توصیه کیفری، به جای تنزل درجه و تعلیق استرزوک، وی را از کار اخراج کند.

استرزوک همچنین اظهار کرد که دولت اقدام غیرمنصفانه‌ای را مرتکب شده زیرا درخصوص دیگر مقامات، "سخنرانی‌های سیاسی ضد ترامپ را مداوما تحمل و حتی ترغیب کرده بود".

او به دنبال بازگشتن به سر کار و بازگردانی حقوقش است؛ وی همینطور می‌خواهد تا اظهاریه‌ای رسمی مبنی بر زیر پا گذاشته شدن حقوق اساسی‌اش توسط دولت صادر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۵۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده

حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره خیزش اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا در پارادوکسی قرار گرفته که هم می‌خواهد از رژیم صهیونیستی حمایت کند و آن را به عنوان امنیت ملی آمریکا تلقی کند و هم از سوی دیگر باید پاسخ نسل جدید آمریکا را که به دنبال آزادی و حقوق بشر و موضوعات دیگر هستند را بدهد.

وی افزود: این مسائل باعث شده تا آمریکا در یک بن‌بست سیاسی در عرصه داخلی و بین‌المللی قرار گیرد و به نظر می‌رسد این جنبش دانشجویی که در آمریکا آغاز شده و حتی به کشور‌های دیگر امکان سرایتش وجود دارد، خاطرات جنبش دانشجویی ۱۹۳۰ و ۱۹۶۸ را تداعی می‌کند که توانست به دولت آمریکا فشار وارد کند تا در خصوص جنگ ویتنام تجدیدنظر داشته باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: اگر همین روند ادامه پیدا کند شاهد خواهیم بود به‌رغم سرکوبی که دولت آمریکا با مشت آهنین انجام می‌دهد، فروپاشی درونی در رابطه با لیبرال‌دموکراسی و حقوق بشر ادعایی رقم بخورد. دولت ایالات متحده آمریکا باید از میان گزینه‌هایی که وجود دارند یکی را انتخاب کند؛ یعنی یا به خواست ملت خود گوش فرادهد یا اینکه به خواست و مطالبه لابی صهیونیست که می‌خواهد آمریکا را در باتلاق بیشتر فرو ببرد، توجه کند.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه تجربه اثبات کرده هرگاه اساتید و بعد هم رسانه‌ها به یک جنبش دانشجویی می‌پیوندند، این اقدام قابل سرکوب نیست، گفت: هرچند ممکن است کمی شعله آن کمرنگ‌تر شود، اما آتش زیر خاکستری است که هرلحظه امکان شعله‌ور شدنش وجود دارد.  

وی بیان کرد: آقای بایدن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به حمایت لابی صهیونیستی نیاز مبرم دارد و به همین دلیل تلاش می‌کند آخرین گام حمایتی خود از صهیونیست‌ها را بردارد و دست به سرکوب دانشجویان بزند، اما اگر انتخابات تمام شود آقای بایدن شکست بخورد به نظر می‌رسد دولت بعدی چاره‌ای جز توجه به خواست اساتید، دانشجویان و نسل جدید آمریکا نخواهد داشت و حمایت از رژیم صهیونیستی را کنار بگذارد یا حداقل کمتر کند.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره تأثیر خیزش دانشگاهیان آمریکا و امکان سرایت آن به دیگر نقاط دنیا بر پایان جنگ غزه و محاصره این منطقه گفت: تجربه اثبات کرده رژیم صهیونیستی به هیچ یک از قوانین و چارچوب‌های بین‌المللی پایبند نیست و نسبت به سازمان ملل، قطعنامه‌ها و فشار‌های جهانی بی‌توجه است. آنها تصمیم دارند غزه را به یک سرزمین سوخته تبدیل و تمامی فلسطینی‌ها را به کوچ اجبار وادارند و سپس این منطقه را کاملاً تحت اشغال خود درآورند و در این مسیر از هیچ کس و هیچ چیز ترس و واهمه‌ای ندارند.  

کنعانی‌مقدم تأکید کرد: پیش‌بینی ما این بود که صهیونیست‌ها به رفح حمله کنند که آن را آغاز کردند؛ بنابراین کشتن مردم و بی‌گناهان برای رژیم اشغالگر قدس هیچ کاری ندارد، اما آنچه که مهم بوده این است که امکان دارد با ادامه تجاوزات اسرائیل و حمله به رفح فلسطینیان ساکن در کرانه باختری و حتی فلسطینیان مصر و اردن به مردم غزه بپیوندند و این به معنای درگیر شدن صهیونیست‌ها در چند جبهه خواهد بود که توان مقابله با آن را ندارد.

وی گفت: در این شرایط تنها راهی که وجود دارد، مقاومت و ایستادگی است و اگر دقت کرده باشید اکثر افرادی که در جنبش دانشجویان آمریکا، انگلیس، استرالیا، فرانسه و آلمان مشارکت دارند چفیه به گردن دارند و آن را به عنوان سمبل مقاومت می‌دانند، کاری که مقام معظم رهبری انجام می‌دهند و آن را نماد مقاومت می‌دانند. قبلاً می‌گفتند بسیج انگلیس و فرانسه دست به کار شده‌اند ولی امروز ظاهراً بسیج دانشجویی در آمریکا فعال شده و راه خود را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ای معلم؛ دست بوسی تو کم باشد مرا ای مهربان
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • تلاش سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • رد شکایت پرسپولیس علیه آلومینیوم
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است