Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌شمالی گفت: با وجود تکثر دستگاه‌های متولی در عرصه‌های فرهنگی، گفتمان‌سازی در حوزه فرهنگی ضروری است تا این دستگاه‌ها بتوانند به هم نزدیک‌تر شده و با هم‌افزایی، اقدامات فرهنگی و گفتمان‌های ایجاد شده را تقویت کنند که جهاددانشگاهی می‌تواند این مهم را تحقق بخشد.

سیدعابس حسینی، در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خراسان‌شمالی، با اشاره به ۱۶ مرداد سالروز تأسیس جهاددانشگاهی و ایفای نقش و ظرفیت‌های آن در حوزه فرهنگ و همچنین بیانات اخیر رهبر انقلاب که فرمودند "مراجعه دستگاه‌های اجرایی به جهاد‌دانشگاهی به‌واسطه برخورداری از نیروی جوان و مستعد افزایش‌ یافته است"، اظهار کرد: روحیه انقلابی و جهادی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اهمیت بسیاری دارد و همین روحیه است که کارها را پیش می‌برد و کشور ما اکنون بیش‌ از پیش به این دو عنصر نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با وجود تکثر دستگاه‌های متولی در عرصه‌های فرهنگی، گفتمان‌سازی در حوزه فرهنگی ضروری است تا این دستگاه‌ها بتوانند به هم نزدیک‌تر شده و با هم‌افزایی، اقدامات فرهنگی و گفتمان‌های ایجاد شده را تقویت کنند که جهاددانشگاهی این مهم را می‌تواند محقق کند.

وی ادامه داد: در همین راستا فرزندان شاهد و ایثارگر می‌توانند نقش مهمی را در شریان‌های رسیدن به قله‌های اهداف انقلاب اسلامی با کمک جهاددانشگاهی ایفا کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌شمالی گفت: این مهم در شرایطی اتفاق می‌افتد که خدمات و فعالیت‌های صورت گرفته از سوی اغلب فعالان و متولیان این امور وابسته به منابع مالی سنگین است و در این شرایط حضور نهادهایی همچون جهاددانشگاهی در چنین عرصه‌هایی به‌خودی‌خود یک ظرفیت محسوب می‌شود.

وی درخصوص رسالت جهاد‌دانشگاهی در پرورش سرمایه‌های انسانی تراز فرهنگ جهادی، گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته نهادهای انقلاب اسلامی، برخورداری از فرهنگ جهادی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ جهادی مجموعه‌ای از سرمایه‌های فکری و ارزشی بوده که بر رفتار اجتماعی انسان اثر می‌گذارد، گفت: امروزه هیچ سازمانی بدون توجه به نیروی انسانی و نقش سازنده آن در ارائه خدمات، قادر به ادامه حیات نیست.

 حسینی در پایان اظهار کرد: در واقع میزان توانایی سازمان‌ها و شرکت‌ها در شناسایی، حفظ و توسعه سرمایه انسانی است و اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب می‌شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط، به‌طور مؤثر فعالیت‌ها را ادامه داده و بر کارایی خود بیفزایند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف انقلاب اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی دستگاه های اجرایی منابع مالی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت با ایده‌هایی عملگرایانه سیاست‌های جمعیتی را تقویت کند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود پاک نیت بازیگر شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون عنوان کرد: قطعاً سیاست های جمعیتی برای فرزندآوری موثر است منتها دولت می تواند این سیاست ها را تقویت کند و زمینه‌هایی برای فرزندآوری بیشتر با ایده‌هایی عملگرایانه فراهم کند.

وی در ادامه عنوان کرد: الان از دغدغه های زوج ها امرار معاش و معیشتشان است، هر زوجی نیاز به حداقل‌هایی برای خانه و مسکن و مادیات دارد. اضافه کردن نسل هم مشکلات خاص خود را دارد اما قطعاً مشکلاتش کمتر از پیری جمعیت است

وی با اشاره به غریزه قوی مادری در بین زنان جوان گفت: زنان جوان ایرانی همه فرزند دوست هستند، نباید طوری شود که نسل آتی در زمان کهنسالی هیچکس را نداشته باشد که به او رسیدگی کند. زوجین جوان باید به این مسایل توجه کنند که همانطور که گذشته های ما نیاز به فرزند در سنین بالا داشتند، نها هم همینطور هستند.

وی با اشاره به تهدیدات پیری جمعیت در جامعه اظهار داشت: وقتی سن ازدواج بالا می رود و جوانان ازدواج کرده هم تمایل به فرزند پیدا نمی‌کنند به مروری کهن سالی جمعیت رخ می دهد. باید برای سال های آتی تمهیدی بیاندیشیم تا مشکلاتی از این دست گریبان جامعه مان را نگیرد، هنرمندان هم پای کار بیایند تا ترسیمی از فضای درست خانوادگی برای نسل جوان داشته باشند. به هر حال هنرمندان هم الگوی جامعه هستند.

ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل

همچنینانسیه شاه حسینی کارگردان و فیلمنامه نویس با تأکید بر سرعت افزایش جمعیت سالمندان در جامعه گفت: این امر باعث می‌شود که کاهش زاد و ولد به چشم بیاید و یک زنگ خطر برای کارشناسان حوزه سلامت و جمعیت محسوب شود و سال‌هاست که در این عرصه هم صحبت‌های زیادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قانون جوانی جمعیت باید به طور کامل و درست اجرا شود، گفت: همین جایزه می‌تواند راهگشایی در این عرصه باشد هر چند که حل مسئله نیست بلکه یک راهبرد است

شاه حسینی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون جوانی جمعیت باید نهایت تلاششان را اتخاذ کنند، یادآور شد: این مسوولیت هم تنها با یک دستگاه نیست، دستگاه‌های زیادی می‌توانند فعال شوند.

خود فرهنگ‌سازی در جامعه خیلی اثرگذار است تا این شعار دو فرزندی یا تک فرزندی که بلای جامعه شده، از اذهان پاک شود. شاه حسینی در پاسخ به این سوال که اگر فیلمی در این رابطه به او پیشنهاد شود، می‌پذیرد، گفت: بله قطعاً در این فضا که هر کشوری برای خود سیاستی دارد هنرمندان ما هم بنا اقتضائات جامعه کاری انجام دهند.

وی با اشاره به تهدیدات نیروی کار جوان در سال‌های آتی و بحران سالمندی اظهار داشت: این را در نظر داشته باشیم که تنها شعار خانواده محوری و نگرانی کاری از پیش نمی‌برد، قانون جوانی جمعیت می‌بایست به طور کامل اجرا شود خوشبختانه دبیرخانه ستاد ملی جمعیت هم این روزها خیلی خوب مشغول به فعالیت است.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده، رسانه، سازمان های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6092956

دیگر خبرها

  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی سپاه استان
  • تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی سپاه فتح استان
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • دولت با ایده‌هایی عملگرایانه سیاست‌های جمعیتی را تقویت کند
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند