Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ " مهدی صاحب ساده‌کار " در دیدار با دکتر " سید هاشم موسوی " رئیس پژوهشکده گیلان‌شناسی که در محل این پژوهشکده برگزار شد، بیان داشت: مشارکت فرهیختگان دانشگاهی موجب ارتقاء دانش پلیس و کاربردی کردن پژوهش در حوزه نظم و امنیت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی در ادامه نگاه نیروی انتظامی در برخورد با مسائل و جرائم را نگاهی اجتماعی و جامعه محور عنوان کرد و افزود: نیروی انتظامی با یک رویکرد جامعه محورانه به دنبال برقراری نظم و امنیت است که نقش سازمان‌های همسوی ماموریتی اثرگذار اجتماعی از جمله اصحاب علم و دانش در باورمندی این نگاه به جامعه هدف، بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس گیلان با برآورد اجتماعی و نگرش علمی متناسب با تغییرات پدیده‌های جامعه که در بستر رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری و شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته به دنبال مهندسی اجتماعی و تبدیل طرح امنیتی به انتظامی و انتظامی به اجتماعی است و پژوهشکده گیلان شناسی و دیگر مراکز علمی و دانشگاهی می‌توانند در این عرصه یاریگر پلیس باشند.

سرهنگ ساده‌کار ضمن تشریح اقدامات دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان خواستار توسعه همکاری‌های دو جانبه در حوزه انجام طرح‌های پژوهشی، انتقال تجربیات علمی و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی مشترک شد.

در ادامه این جلسه دکتر " سید هاشم موسوی " رئیس پژوهشکده گیلان شناسی ضمن قدردانی از تلاش‌های خالصانه نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت بیان داشت: نیروی انتظامی حافظ نظم و امنیت است و همواره در راستای رویکرد جامعه محوری به دنبال افزایش امنیت اجتماعی است و خوشبختانه در این زمینه از ظرفیت‌های نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی در مسائل اجتماعی بهره می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم فی مابین قطعاً زمینه همکاری‌های علمی و پژوهشی در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی مبتلابه استان را فراهم خواهد کرد.

گفتنی است در پایان جلسه، سرپرست دفتر تحقیقات کاربردی از آزمایشگاه انسان شناسی زیستی و موزه پژوهشکده گیلان شناسی از نزدیک بازدید کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی رسانه علم و دانش نخبگان نظم و امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالضل نیکوکار معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار گفت: کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

دیگر خبرها

  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان