Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@16:22:49 GMT

مسافرکشی نخستین اتوبوس خودران از فردا در نیویورک

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۵۹۸۰

مسافرکشی نخستین اتوبوس خودران از فردا در نیویورک

فردا روزی است که شرکت "اپتیموس راید"(Optimus Ride) برای نخستین بار ۶ اتوبوس خودران را در شهرک صنعتی "بروکلین نیوی یارد"(Brooklyn Navy Yard) برای جابجایی افراد راه‌اندازی خواهد کرد.

در حالی که شرکت‌های دیگری نیز تاکنون خودروهای خودران خود را در شهر نیویورک آزمایش کرده‌اند، "اپتیموس راید" ادعا می‌کند این اولین سامانه وسیله نقلیه خودران است که هم در سطح شهر و هم در سطح ایالت راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



"اپتیموس راید" از این مزیت برخوردار است که در جاده‌های خصوصی کار می‌کند، بنابراین مجبور نیست مانند شرکت‌های دیگر منتظر تصویب مقامات شهری و قضایی باشد.

میدل‌باس‌های خودران این شرکت، مسافران را از ایستگاه حمل و نقل در بندر ۷۲ به دروازه کامبرلند در خیابان فلشینگ منتقل می‌کند. این خودروها از ساعت ۷ صبح تا ۱۰:۳۰ شب کار می‌کنند و در حال حاضر آنها برای احتیاط یک راننده و مهندس نرم افزار دارند.

به گفته این شرکت، انتظار می‌رود که این سامانه روزانه ۵۰۰ مسافر و بیش از ۱۶ هزار مسافر در ماه جابجا کند.

"اپتیموس راید" خود را پیشتاز فناوری خودران در مناطق صنعتی و دارای موقعیت مکانی خاص می‌داند. بنابراین احتمالا به این زودی‌ها اتوبوس‌های آن را در جاده‌های عمومی نخواهیم دید.

این شرکت مستقر در بوستون قصد دارد سه سامانه مشابه را در یک منطقه در کالیفرنیا، ویرجینیا و یک پارک صنعتی در منطقه بندر بوستون راه‌اندازی کند.

بنابراین قبل از اینکه به طور گسترده شاهد تاکسی‌های خودران در خیابان‌های عمومی باشیم، این وسایل نقلیه در حال اثبات خود در جاده‌های خصوصی هستند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری خودرو دانستنی های خودرو خودرو خودران نیویورک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه جدید بارشی فردا به مازندران می‌رسد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از فردا به استان، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی راه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسینعلی محمدی گفت: با تقویت سامانه بارشی براساس پیش بینی هواشناسی از چهارشنبه 19 اردیهشت تا پنجشنبه 20 اردیبهشت شاهد بارش و رگبار، وزش باد شدید، رعد و برق  و کاهش دما در نقاط مختلف استان هستیم.

وی افزود: با بارش باران آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب پیش بینی می‌شود و با توجه به اینکه باران سبب افزایش حجم آب رودخانه ها خواهد شد، سیلابی شدن مسیل‌ها و لغزندگی جاده ها پیش بینی‌ می‌شود.

محمدی ریزش سنگ، کاهش دید و اختلال در تردد محور‌های کوهستانی  را از دیگر پیامدهای سامانه بارشی برشمرد و گفت: با وزش باد نسبتا شدید احتمال آسیب به سازه های کم مقاوم وجود دارد.

مدیرکل بحران استانداری مازندران افزود: بهتر است رانندگان هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی استان و در راه‌های کوهستانی با رعایت نکات ایمنی در احتیاط برانند.

محمدی گفت: به کوهنوردان و طبیعت گردان هم توصیه شده از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی پرهیز کرده  و از نصب چادر و اقامت در فضا‌های باز خودداری کنند.

وی با اشاره به پیش بینی مواج شدن دریای خزر از صیادان خواست از قایقرانی، ماهیگیری در دریا خودداری کنند.

محمدی بیان کرد: دامداران دام‌های خود را دور از حاشیه رودخانه‌ها نگهداری کنند.

به گفته مدیر کل بحران استانداری مازندران رعایت ایمنی در سالن‌های پرورش گل و گیاه و پرورش دام و طیور ضروری است.

وی افزود: شهرداران باید نسبت به پاکسازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و مقاوم سازی سازه‌های موقت و بیلیبورد‌های تبلیغاتی شهر‌ها اقدام کنند.

مدیرکل بحران استانداری مازندران در نهایت از آمادگی نیرو‌های خدماتی و امدادی استان برای مقابله با بحران‌های احتمالی خبر داد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • سامانه جدید بارشی فردا به مازندران می‌رسد
  • مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود
  • ربات اپتیموس در کارخانه تسلا مشغول به کار شد
  • ثبت ۸۴۹ هزار تردد در مازندران در تعطیلات اردیبهشت
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • (ویدئو) ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا (۱۷ اردیبهشت)
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی از عصر فردا
  • وضع آب و هوا ؛ از فردا سامانه بارشی به کشور وارد می شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا