Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@19:14:20 GMT

پارک موزه دفاع مقدس مازندران متوقف در ایستگاه آخر

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۶۲۴۳

پارک موزه دفاع مقدس مازندران متوقف در ایستگاه آخر

به گزارش خبرنگار ایرنا، طراحی معماری و طراحی محوطه و منظر فاز اول پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان مازندران در زمینی به مساحت تقریبی ۱۵ هکتار شامل بخشی از رودخانه تجن و نوار ساحلی پیرامون آن در شهر ساری به عنوان مرکزی برای گسترش ارزش‌های دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت.

بر مبنای طرح راهبردی اولیه، این باغ‌موزه متشکل از هشت عرصه و بر گرفته از هشت سال دفاع مقدس است و مراحل عملیات والفجر ۸ و فتح فاو را روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر مبنای برنامه تعریف شده، فاز نخست پروژه ، عرصه ۸ تا ۸ آن را دربر می‌گیرد و با رویکردی نمادین، کناره اروند رود (سایت عملیات)، عبور از اروندرود (ویژگی‌ اصلی عملیات)، ورود به شهر فاو (به عنوان یک بندر استراتژیک) و پاکسازی آن را در طراحی محوطه و منظر به تصویر می‌کشد.

این طرح در حال حاضر با تکمیل ضلع جنوبی ، در تکمیل ضلع شمالی متوقف شده است. این طرح با وجود گذشت سالیان از آغاز اجرایی شدن، همچنان با مشکلات مالی و نبود هماهنگی و عدم همکاری دستگاهی مواجه است، مشکلاتی که امروز چهارشنبه در نشست مسئولان امر در استانداری مازندارن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کارنامه درخشان حضور مازندران در دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور که برای بررسی مسایل و مشکلات تکمیل پارک موزه مازندران به این استان سفر کرد ، در این جلسه گفت: پارک موزه دفاع مقدس بزرگ ترین اثر میراث دفاع مقدس کشور است و ساخت این پارک موزه ضمن این که نشانگر کارنامه درخشان استان در دوران دفاع مقدس است، مسئولیت پذیری مسئولان استان را هم روایت می کند.

سردار بهمن کارگر با بیان اینکه حفظ آثار نگاه طلب کارانه نسبت به مسئولان استان ندارد، افزود: از نظر ما کار تمام شده است و فقط تکمیل آن مانده و نیازمند آخرین همت مسئولان و نیروهای انقلابی استان برای تکمیل آن است.
وی اظهار داشت: همه ما مشکلات اقتصادی دولت و جامعه را به خوبی می شناسیم و باید تمام برنامه ریزی های خود را با آگاهی کامل به این مختصات اقتصادی انجام دهیم.
سردار کارگر گفت : پارک موزه مازندران در مسیر حرم امام رضا (ع) قرار دارد و آینده گردشگری خوبی برای آن متصور است .

ضرورت نوشتن نسخه جدید برای پارک موزه مازندران 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در این نشست با اشاره به تعویق اتمام این طرح به مدت ۱۲ سال گفت: این طرح به طور کلی با برنامه ای اشتباه آغاز شده و نیازمند نسخه جدیدی است.
حسین حسن نژاد به دستگاه های مختلف توصیه کرد: اگر منابع مالی برای حمایت ندارید از امکانات خود جهت پیشبرد این پروژه استفاده کنید.
مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس مازندران نیز گفت : با وجود اینکه این طرح قبلا در مورد برآورد هزینه و تقسیم آن بین ۲۲ دستگاه در استان تعیین تکلیف شده ، اما دستگاه ها مقاومت کرده و مانع از پیشبرد طرح شده اند.
سردار عبدالله ملکی هزینه لازم برای پایان طرح را ۵۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: شهرداری ساری برای اتمام این طرح باید محوریت کار قرار گیرد.
رئیس شورای شهر ساری نیز گفت: شهرداری برای اتمام این طرح برنامه هایی در دست اجرا و بررسی دارد،‌اما در این مسیر با مشکلاتی مواجه است از جمله اینکه سازمان بازرسی استان با تغییر کابری برخی اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح مخالفت می کند.
سید مسعود مدینه نیز پای کار نبودن دستگاه ها و محدودیت های منابع مالی و اعتباری را دیگر مشکل عمده بر سر راه اتمام پارک موزه دفاع مقدس استان عنوان کرد.

پیگیری های بی نتیجه

این نخسین بار نیست که مشکل مالی و نبود هماهنگی مهم ترین مشکل تکمیل پارک موزه دفاع مقدس مازندران مطرح و بررسی می شود و هر بار نیز در حد حرف باقی مانده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اواخر تیر ماه امسال بر سر تعیین بودجه سالانه برای پارک موزه دفاع مقدس استان اقدام به انتشار نامه ای کرده که با تهدید به استعفاء ختم می شد.

سردار ملکی در آن نامه با اعلام این که امسال تنها کمتر از یک میلیارد تومان بودجه برای تکمیل پارک موزه اختصاص یافته ، نوشته بود که این میزان بودجه نسبت به سال گذشته ۲ میلیارد تومان کاهش دارد و اگر جبران نشود از این مجموعه خداحافظی خواهد کرد.

ساخت پارک موزه دفاع مقدس مازندران در مساحتی حدود ۶۰ هکتار در حاشیه رودخانه تجن ساری در قالب ۲۴ طرح و در سه فاز از سال ۸۶ آغاز شد.یکی از مشخصات این پارک موزه احداث ساختمان‌های " تانک فارم "است که با الگوگیری از مخازن نفتی در شهر فاو با کاربری فرهنگی طراحی شده است.احداث مسجد فاطمه الزهرا (س)، یادمان فاو با بنای یکهزارمترمربع در ضلع غربی، از دیگر ویژگی‌های این پارک است.
دهکده یادمان هفت تپه هم با شبیه سازی اردوگاه هفت تپه در این محل طراحی و اجرایی شده که شامل سنگرهای بتنی، چادر، ایستگاه صلواتی، میدان، تپه ماهورها، المان‌ها و تندیس شهداست.
مرکز بهداری و طرح ساماندهی، احداث دیوار ساحلی رودخانه تجن و احداث سد لاستیکی به منظور شبیه سازی عملیات والفجر ۸ و عبور رزمندگان اسلام از اروندرود در حد فاصل سدانحرافی تا پل کمربندی جدید هم از دیگر بخش‌های این مرکز فرهنگی است.

مازندران ۱۰ هزارو ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

 ۷۳۳۵/۱۶۵۴

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف ایستگاه صلواتی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس مشکلات اقتصادی موزه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عباس مطهری بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس سمنان برای جذب اقشار مختلف مردم، تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی در مجموعه دفاع مقدس سمنان با موضوعات مختلف برای تمام اقشار سنتی مردم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای نشاط اجتماعی «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» پنجشنبه هر هفته در پارک موزه دفاع مقدس سمنان برگزار می‌شود، افزود: این مراسم بدون محدودیت سنی ویژه خواهران و برادران است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و جوانان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان می‌توانند در این مراسم ویژه حضور پیدا کنند.

مطهری با بیان اینکه تلاش داریم با برنامه‌هایی مانند ورزش با سبک جبهه و ایستگاه صلواتی و… حال و هوای جبهه و مقر قائمیه فرزندان استان سمنان در دوران دفاع مقدس را بازسازی کنیم، گفت: این موضوع به یاد آوری رشادت‌های رزمندگان استان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه نخستین «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» با حال و هوای جبهه ۱۳ اردیبهشت ماه با حضور مردم و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس افتتاح می‌شود، گفت: از فردا هر هفته این برنامه جمعه‌ها دایر خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: این برنامه شامل سه بخش صبحگاه مختصر، ورزش با سبک جبهه و ایستگاه صلواتی می‌باشد که شروع و پایان ورزش صبحگاهی، روش ورزش کردن و رجزهایی که خوانده می‌شود تمامی آن الهام گرفته از دوران دفاع مقدس است.

کد خبر 6095191

دیگر خبرها

  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان اهدا شد
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند