Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: هیچ خبری را بدون کنترل کردن نخوانیم و برای حضور در فضای مجازی باید مطالعه ای عمیق داشته باشیم، سواد رسانه ای خودسازی دارد و ما در فضای آلوده حرکت می کنیم از این رو باید مراقب باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در همایش گرامیداشت روز خبرنگار و گردهمایی فعالین فضای مجازی ابراز داشت: در حوزه رسانه امروز همانگونه که در تکنولوژی از چرخ به موشک های پیشرفته رسیدیم در حوزه علوم انسانی به دانش جامعه شناسی دست پیدا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توهم دانش به دنبال حجم عظیمی از اطلاعات در فضای مجازی ایجاد می شود

وی عنوان کرد: گاهی در حوزه رسانه و ارتباط با دیگران از تکنیک های قدیمی استفاده می کنیم، متاسفانه امروزه در معرض حجم عظیمی از اخبار و اطلاعات قرار گرفته ایم همین امر سبب شده تا دچار توهم دانش شویم.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور افزود: در کشور ما افراد زیادی وجود دارند که در موارد متعدد نظر می دهند که این امر ناشی از توهم دانش اقتصادی در جامعه است.

بصیری ابراز داشت: تصور ما از غرب تصور کشوری پیشرفته با امکانات کامل است در حالی که میانگین درآمد در آمریکا 2 هزار و 500 دلار است.

وی تاکید کرد: حدود 60 درصد دانشجویان آمریکا برای هزینه تحصیل از وعده های غذایی خود کم می کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشورافزود: کشور ما در هیچ کدام از جرائم خانوادگی، درگیری های خیابانی، تجاوزها و... که سایر کشورها شاخص هستند سرآمد نیست و جزء 120کشور اول قرار نداریم اما احساس بدبختی در کشور ما بیشتر است.

آمریکا پیکر تنومندی است که دچار پوکی استخوان شده است

بصیری تصریح کرد: آمریکا یک پیکر تنومند است که دچار پوکی استخوان شده است، این سخن سردارسلامی درست است و جامعه آمریکا دچار چنین وضعیتی است اما تصور ما این است که تمام مشکلات دنیا بر سر ما خراب شده است.

وی ادامه داد: مردم را به شدت نگران می کنند در حالی که در حوزه تجاوز به حقوق کودکان اولین کشور دنیا سوئد است و ما جزء 150 کشور اول نیستیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور یادآور شد: در حالی که تصور می شود آمار طلاق در کشور ما نگران کننده است در حالی که در واقعیت ایران در دنیا کمترین آمار طلاق را دارد.

بصیری تشریح کرد: در همه دنیا خودروهای ارزان قیمت و گران قیمت وجود دارد دلیلی ندارد که قیاس به نفس کنیم چرا که نظرها باید مستدل باشد.

وی خاطر نشان کرد: در همه کشورها دریافت حقوق های نجومی وجود دارد و بیشترین حقوق نجومی توسط مسئولین کشور استرالیا دریافت می شود در حالی که کل اختلاس کشور ما 3 درصد بودجه کشور است اما تصور این است که همه در کشور ما در حال دزدیدن هستند.

بصیری عنوان کرد: ما مشکلات زیادی داریم و 40 سال است که در تحریم به سر می بریم بنابراین باید از چند بعد به موضوعات نگاه کنیم.

وی اظهار داشت: با وجود همه نداری ها 70 درصد مردم ما دارای خانه هستند و 70 درصد آن ها به رستوران می روند و در تهران تمایل مردم به خانه های 80 متری افزایش یافته است.

50 درصد خانواده های آمریکایی نگران وعده غذایی بعدی خود هستند

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور بیان کرد: بر اساس گفته ترامپ در کشور آمریکا 50 درصد خانواده ها نگران وعده غذایی بعدی خود هستند، متاسفانه فضای مجازی ما را سطحی نگر کرده است خبری را خوب می دانیم که در باطن بد است.

بصیری یادآور شد: در کشور باید فاصله طبقاتی کاهش یابد اما جالب است بدانیم در این بحث نیز کشور ما جایگاه خوبی در دنیا دارد.

وی مطرح کرد: در مسئله حجاب دشمنان به دنبال قرار دادن ما در مقابل یک دیگر هستند ولی تبلور نمایش بی حجابان در کشور نمایان است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور ادامه داد: غربی ها همواره از هزینه رسانه کم نمی کنند و جنگ امروز جنگ رسانه است و مردم امروزه دچار ضعف رسانه هستند چراکه رسانه مانند مواد مخدر می باشد.

مردم در فضای مجازی به دنبال حرف های غلط و زیبا هستند

بصیری بیان داشت: تکنولوژی علوم انسانی همانند تکنولوژی فنی و فیزیکی پیشرفت کرده است و امروزه دشمن قلب های ما را فتح کرده و ما بدون تحقیق سخنان آن ها را قبول می کنیم و به طور کلی مردم در فضای مجازی به دنبال حرف های غلط و زیبا هستند.

وی تاکید کرد: حوزه رسانه به قدمت بشریت باز می گردد و حضرت آدم (ع) از طریق همین رسانه فریب خورد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به این که امروزه دیگر جنگ نظامی در نخواهد گرفت یادآورشد: اگر قراراست بمیریم باید ایستاده و در حال مقاومت بمیریم، همه ملت ها مشکل دارند و این مختص ایران نیست.

بصیری تصریح کرد: هیچ خبری را بدون کنترل کردن نخوانیم و برای حضور در فضای مجازی باید مطالعه ای عمیق داشته باشیم، سواد رسانه ای خودسازی دارد و ما در فضای آلوده حرکت می کنیم از این رو باید مراقب باشیم.

وی در خاتمه گفت: تغییر نظر و ایده یک شبه و آگاهانه رخ نمی دهد بلکه 20 سال طول می کشد اگر مراقب نباشیم و مطالعه نکنیم شکست می خوریم، امروز احساس فلاکت با وجود همه مشکلات از فلاکت کیلومترها جلوتر است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: امنیت روانی با انسجام و سلامت اجتماعی و توسعه ارتباط مستقیم دارد و ضروری است تا مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی در استان اردبیل احصا شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلال آفاقی ظهر چهارشنبه در اولین جلسه کمیته امنیت روانی استان اردبیل اظهار کرد: نقدپذیری مسئولان لازمه احساس امنیت روانی شهروندان است و شایسته است تا با احصای مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی شهروندان اردبیلی و راهکارهای بازتولید احساس امنیت ذهنی در استان کارها را به پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت با ماهیت روانی خود، از مقوله‌های حقوق عمومی است و توجه به صیانت از آن و شناسایی راهکارهای بازتولید در تمام ابعاد، از ضروریات است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از بستر فضای مجازی در راستای ایجاد ناامنی روانی در جامعه با انتشار محتواهای کذب و مجرمانه، رصد و پایش مستمر فضای مجازی توسط دستگاه‌های ذیربط و واکنش سریع به هرگونه اعمال و رفتار مجرمانه فضای سایبری را خواستار شد.

آفاقی با تشریح مولفه‌های دیگری از موارد مخل امنیت روانی شهروندان مانند کارشکنی‌ها در امور مراجعین و سوءجریانات در ادارات، عدم دسترسی آسان مردم به مسئولان و وجود بسترهای فسادزا و سوءاستفاده از حقوق بیت‌المال، مسئولان بخش‌های مختلف را به نقدپذیری و تحمل شنیدن نظرات مخالف و ارتباط دوسویه تفاهم‌آمیز درجهت اصلاح امور فراخوانده، آن را لازمه احساس آرامش و امنیت روانی شهروندان دانست.

وی با اشاره به نقش کلیدی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌ها در توسعه رضایتمندی مردم و حفظ امنیت روانی جامعه، بر ارتقای کارکرد روابط عمومی‌ها و جایگاه آن در مدیریت رسانه و اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی به موقع در جهت جلوگیری از ظهور و بروز شایعات تاکید کرد.

ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی

در ادامه این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز با تشریح ماهیت تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و قابلیت‌های فضای مجازی با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت‌ها واکنش سریع به هرگونه جرائم سایبری را ضروری خواند.

رضا قاسمیان با اشاره به حقوق متقابل مردم و مسئولان، امنیت روانی مدیران را در راستای تمرکز در تصمیم‌گیری و خدمت‌رسانی شایسته حائز اهمیت دانست و از اصحاب رسانه خواست؛ رسالت خطیر خود در عرصه حفظ امنیت روانی جامعه  را به نحو مؤثر و بیش از پیش ایفا کنند.

وی ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی را یادآور شد و از اقدامات حوزه اجتماعی استانداری در این خصوص خبر داد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر