Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: شرایط فعلی بانوان با شرایط قبل قابل مقایسه نیست و این موضوع را می‎توان در رشد چشم‎گیر حضور بانوان مشاهده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریبا نظری‎پورکیایی امروز در جلسه، گفت و گوی مشترک مسئولان و نمایندگان زنان فعال استان زنجان، اظهار داشت: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان جزو پنج مدیرکل برتر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهیده فهیمه سیاری از شهدای شاخص زن در کشور محسوب می شود، افزود: کتاب "کوههای سفید دوردست" زندگینامه این شهید زنجانی نگارش شده است.

این مسئول بیان داشت: استاندار زنجان همواره ذهنیت توسعه یافته ای نسبت به استفاده از همه گروه های جامعه به ویژه بانوان دارند و رشد چشمگیری استفاده از بانوان در پست های مدیریتی نشانگر این موضوع است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده خاطرنشان کرد: بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی همواره حضور فعالی دارند که گزارش این جلسه خوب را حتما در شورای معاونان به استحضار وزیر می رسانم.

پور کیایی بیان داشت: تالارهای گفت و گو با بانوان بخشداران ایجاد شده است و مسائل از سوی بخشداران در این تالار ارائه می شود.

وی با بیان اینکه 37 هزار دهیار در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد 2 هزار و 490 دهیار زن هستند،افزود: دهیاران همواره در خط مقدم روستا و در ارتباط با مردم قرار دارند.

این مسئول برضرورت احصای فرصت ها و تهدیدها از سوی دهیاران تاکید کرد و گفت: موانع پیش روی دهیاران نیز از سوی این افراد ارائه شود.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: مهم این است که در جایگاهی قرارگرفته ایم که می توانیم حرف بزنیم و از ظرفیت های اطراف خود برای ارتقای جایگاه خود استفاده کنیم.

پور کیایی افزود: 22 درصد همکاران در ستاد وزارت کشور بانوان هستند این در حالی است که این آمار در استان های کمتر از یک سوم  آمار ستادی است.

وی با بیان اینکه اجازه بدهید اولین خطای یک مدیر زن به آخرین خطای امور تبدیل نشود، افزود: اگر چه پست های مدیریتی نباید محل آزمون و خطا برای مدیران باشد.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر 5 معاون توسعه مدیریت در استانداری های کشور فعالیت می کنند که امیدواریم مدیر بعدی در زنجان منصوب شود.

*یک زن بزرگترین صادر کننده سیمان در خاورمیانه است

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده بیان داشت: بزرگترین صادر کننده سیمان در خاورمیانه و ایران یک زن ارومیه ای است که مدیریت 5 معدن سنگ را نیز برعهده دارند.

پورکیایی خاطرنشان کرد: شرایط فعلی بانوان با شرایط قبل قابل مقایسه نیست و این موضوع را می توان در رشد چشمگیر حضور بانوان مشاهده کرد اگر چه با مطلوب فاصله داریم.

وی ادامه داد: متوسط گفت و گوی خانواده به کمتر از نیم ساعت رسیده و خانواده های تفردی نیز در کشور دیده می شود.

این مسئول بیان داشت: مسائل باید بین دو گروه و زن و مرد دیده شده و همواره نیمه پر لیوان ملاحظه شود.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده افزود:

"فتح الله حقیقی" استاندار زنجان در ادامه این جلسه با تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: اعتقاد دارم استاندار در دو بخش عمومی و تخصصی فعالیت می کند.

وی حجم سرمایه گذاری استان را منهای فعالیت واحدهای خرد بالای 2 هزار و 500 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این حجم در سال گذشته یک هزار و 100 مییلیارد تومان بوده است.

*زنجان مظهر عطوفت و مهربانی

این مسئول زنجان را مظهر عطوفت و مهربانی عنوان کرد و گفت: مهرانه یکی از نمادهای بزرگی مردم زنجان است که ماهی 700 میلیون تومان مردم به حساب این انجمن واریز می کنند.

استاندار زنجان با اشاره به عدم علاقه مردم زنجان نسبت به خرید کالای خارجی،افزود: مردم زنجان بیشتر از کالاهای ایرانی استفاده می کنند که در کشور دارای رتبه دوم در کشور هستند.

حقیقی خاطرنشان کرد: طرح سبزه میدان زنجان ابتدا دارای بیشترین مرکز تجاری بود که در نقشه بعدی با بزرگواری شهرداری زنجان به تعداد مراکز فرهنگی،دینی و اجتماعی افزوده شد.

وی با تقدیر از شهرداری زنجان در کمک به بیمارستان ولیعصر زنجان،گفت: شهرداری و شورا از حق خود برای

کمک به مردم گذشتند.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: از بانوان زنجانی در پست های مدیریتی استفاده شده و تا هفته آینده یک مدیرکل به استانداری زنجان اضافه می شود.

*از دست افرادی که مدیرکل آموزش و پرورش را تودیع کردند، ناراحتم

حقیقی با بیان اینکه هنوز هم از دست افرادی که مدیرکل آموزش و پرورش را تودیع کردند، ناراحتم، افزود: بانوان تا به امروز خوب جواب داده اند و انتخاب های خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 49 بانوی زنجانی منصوب و 20 نفر نیز در مراحل استعلام هستند،افزود: در تلاش هستیم افراد با سواد و تاثیرگذار در مجموعه ادارات استان به کارگیری شوند.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: در دوره دکتری بانوان زنجانی 3 درصد از آقایان جلو هستند که این امر نشان دهندن توانمندی بانوان زنجانی است.

حقیقی با اشاره به حضور وزیر کشور در هفته دولت در زنجان، گفت: جشنواره روستا در سه دوره برگزار می شود که بخش آخر آن همزمان با هفته دولت برگزار می شود..

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام خداویردی حسن‌زاده به‌عنوان نماینده دکتر طهرانچی در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی استان آذربایجان غربی منصوب شد که  پیش از این نیز مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه بود.

همچنین در حکمی از سوی محمدرضا ولیلو،  مریم خدادادی عضو هیئت علمی گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به‌عنوان مسئول امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان منصوب و از تلاش مریم سامری قدردانی شد.

تشکل‌های دانشجویی فعال موجب افزایش روحیه فعالیت‌های اجتماعی می‌شوند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: سیاست اصلی دانشگاه آزاد اسلامی انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی توسط اقطاب اثرگذار بوده که ازجمله این اقطاب اثرگذار تشکل‌های اسلامی استادان و دانشجویان است.

محمدرضا ولیلو وجود تشکل‌های دانشجویی فعال را منجر به افزایش روحیه فعالیت‌های اجتماعی و تشکیلاتی دانست و افزود: تشکل‌های دانشجویی، دانشجو را آماده نقش‌آفرینی در داخل دانشگاه و پس از آن حضور مؤثر و فعال و سازنده در خارج از دانشگاه می‌کنند و تقویت تشکل‌های دانشجویی در نهایت منجر به تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص و انقلابی می‌شود که ثمره آن نیز تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی درباره امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به نقش و جایگاه ارزنده بانوان و خانواده در رشد و اعتلای جامعه اسلامی، فعال‌سازی ظرفیت کمیته تعامل دانشگاه و خانواده را برای تصمیم سازی برای شورای فرهنگی دانشگاه و ارتقای فرهنگی، اجتماعی و معنوی بانوان و خانواده‌های عموم دانشگاهیان را ازجمله رسالت‌های این حوزه برشمرد و خواستار ایجاد شبکه بانوان دانشگاهی، شناسایی و معرفی بانوان تأثیرگذار و استفاده از ظرفیت آنان، بسترسازی برای امکانات رفاهی بانوان دانشگاه و برنامه‌ریزی برای شناسایی و برطرف کردن چالش‌ها و مشکلات حوزه بانوان شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  ۷۰۰ خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • صعود رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان
  • آرامش نسبی بازار طلا و سکه امروز در رشت در مقایسه با هفته گذشته
  • حاجی‌پور: فوتبال ‌خوزستان‌ تاوان بی‌تدبیری را می‌دهد
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • هوای پایتخت در شرایط قابل قبول