Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلام شیرزاده گفت: کار باستان شناسان دانشگاه اینسبورگ اتریش در محوطه تاریخی بسطام پس از یک ماه کاوش پایان یافت.

«غلام شیرزاده» در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برای کاوش در محوطه تاریخی بسطام همکاری تنگاتنگی اب دانشگاه اینسبورگ اتریش دارد و حاصل آن 3 فصل همکاری مطالعات و باستان شناسی این محوطه مهم و ارزشمند تاریخی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس میراث فرهنگی شهرستان چایپاره افزود: در سال های 95 و 96 مطالعات ژئومغناطیس با همکاری دانشگاه اینسبورگ در محوطه تپه آنا قیزیلی روستای چورچی شهرستان چایپاره انجام گرفت.

 

این مسئول ادامه داد: در تیر ماه سال جاری اولین فصل از کاوش محوطه بسطام در زمینی با طول 20 متر و عرض 5 متر به مدت یک ماه انجام گرفت.

 

شیرزاده تصریح کرد: با کاوش این محوطه باستان شناسان به بقایای معماری ارزشمندی از هزاره اول قبل میلاد و مربوط به سلسله اورارتوری دست یافتند.

 

وی خاطر نشان کرد: بقایای این محوطه کاوش نمایانگر وجود شهری بزرگ در این منطقه و مربوط به دوره اورارتوری بوده است که کاوش هایی با وسعت بزرگتر را می طلبد.

 

رئیس میراث فرهنگی شهرستان چایپاره اظهار داشت: اعتبار فصل اول کاوش مبلغی بیش از 60 میلیون تومان بود که تماما توسط دانشگاه اینسبورگ اتریش پرداخت شد.

 

این مسئول گفت: طبق مطالعات اولیه قدمت این محوطه به هزاره چهارم قبل از میلاد مسیح می رسد که توجه ویژه مسئولین را برای کاوش و تحقیقات این محوطه عظیم و مهم را می طلبد.

 

شیرزاده افزود: در سال 99 فصل دوم کاوش و فصل چهارم مطالعات در این محوطه ادامه خواهد یافت.

 

وی ادامه داد: در نظر داریم در سال آینده با استفاده از اعتبارات ملی و استانی و همکاری بیشتر با دانشگاه اینسبورگ مدت و وسعت کاوش را افزایش دهیم.

 

رئیس میراث فرهنگی شهرستان چایپاره به گستردگی و اهمیت محوطه بسطام اشاره کرد و اظهار داشت: در سال های اخیر شاهد حفاری های غیر مجاز بسیاری در این محوطه بوده ایم ولی با همکاری خوب نیروی انتظامی، دهیاری روستاهای اطراف و اهالی فهیم منطقه امروز شاهد به صفر رسیدن حفاری های غیر مجاز در این محوطه هستیم.

پایان پیام/410

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار ازدواج خبرگزاری شبستان شیراز روزنامه شهرستان دزفول دزفول ازدواج آسان قلعه بسطام کاوش باستان شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمپ دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کارولینای شمالی و آریزونا برپا شد

همزمان با ادامه اعتراض‌ها در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کارولینای شمالی و دانشگاه ایالتی آریزونا کمپ‌های ضد جنگ در محوطه دانشگاه‌ها ایجاد کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، پلیس تلاش کرد تا تحصن در دانشگاه ایالتی آریزونا را متفرق کند. پلیس آریزونا چادر‌های دانشجویانی که در محوطه دانشگاه برپا شده بودند پاره کردند و با خود بردند با این حال دانشجویان همچنان در چمن محوطه دانشگاه ماندند و به اعتراضات ضد صهیونیستی خود ادامه دادند. 

از سوی دیگر، مسئولان دانشگاه سعی کردند با روشن کردن آبپاش ها، دانشجویان را از محل متفرق کنند، اما این اقدام نیز مانع متفرق شدن دانشجویان معترض نشد.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیون محلی ABC، دانشجویان شعار می‌دادند: "اسرائیل یک رژیم آپارتاید است. ما جنگ کثیف شما را نمی‌خواهیم. اسرائیل یک رژیم تروریستی است. "
در این تجمع تعدادی از دانشجویان بازداشت شدند، اما تعداد آنها اعلام نشده است.

هزاران مایل (کیلومتر) دورتر، دانشجویان دانشگاه کارولینای شمالی (UNC) نیز چادر‌های خود را در اعتراض به جنایات اسرائیل در غزه در محوطه دانشگاه ایجاد کردند. به گزارش روزنامه دانشجویی دیلی تار هل، بیش از دوازده چادر در محوطه چمنی دانشگاه برپا شد.

دانشجویان چندین دانشگاه در شهر واشنگتن آمریکا به دیگر معترضان ملحق شده و ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند، از جمله بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا، بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه امرسون، بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین، بیش از ۴۰ نفر در دانشگاه ییل و ده‌ها نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

ده‌ها نفر از جمله اساتید دانشگاه که تلاش کرده‌اند جلوی دستگیری معترضان غیرمسلح را بگیرند، دستگیر شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • دموکراسی علیه آزادی
  • کشف یک گورستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • کمپ دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کارولینای شمالی و آریزونا برپا شد
  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشارها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا