Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:18:49 GMT

تولید ۶۹ گونه گیاه زینتی توسط شهرداری قم

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۷۷۱۷

تولید ۶۹ گونه گیاه زینتی توسط شهرداری قم

به گزارش خبرگزاری مهر، پیام جوادیان با اشاره به فعالیت‌های مرکز تحقیقات، آموزش و تولید گل‌ها و گیاهان سازمان فضای سبز و پارک‌ها، گفت: در مرکز غدیر که حدود ۸ هکتار مساحت دارد دو بخش داریم که یکی مرکز تحقیقات است که طرح‌های گونه‌های سازگار با آب و هوای قم در آن در حال اجرا است تا تنوع گونه‌ای در شهر در آینده محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: در این مرکز تحقیقات برنامه توسعه و نگهداری را تحقیق و بررسی کرده و به مناطق ابلاغ می‌کنیم.

جوادیان بیان کرد: ما در مرکز تحقیقات غدیر بیش از ۶۹ گونه گیاهان زینتی بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار گلدان تولید می‌کنیم که با ارزش حدود ۲۰ میلیارد ریال است و به صورت رایگان در اختیار مناطق قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ این مرکز یک گلخانه بیشتر نداشت، افزود: در حال حاضر ۹ هزار مترمربع و هشت سالن گلخانه در این مرکز داریم و تقریباً کل نیاز به گل‌ها و گیاهان زینتی با توجه به جدیدترین متد علمی را در این مرکز تولید می‌کنیم.

کد خبر 4687384

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری قم قم بوشهر قزوین شیراز گرگان خطبه های نماز جمعه شهرکرد بیرجند سانحه تصادف خرم آباد مشهد آتش سوزی مجلس شورای اسلامی روز خبرنگار ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی موفق به راه‌اندازی نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور با استفاده از گونه‌های گراس‌های علوفه‌ای اصلاح شده چندساله و کم‌آب‌بر، برای تعلیف یکی از اسب‌های اصیل ایرانی موسوم به «دره شوری» شدند.

چراگاه ۱.۵ هکتاری با بذر حاصل از مطالعه محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و عملیات به‌نژادی یکی از دستاوردهای چند سال اخیر در بخش کشاورزی است.

یکی از مزیت‌های مهم این گیاهان بومی اصلاح شده، توانایی استفاده از آب سبز و بارش‌های زمستانه و بهاره برای تولید علوفه است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، تحمل به شرایط سخت محیطی مانند سرما، شوری آب و خشکی، تولید اقتصادی برای بهبود معیشت بهره‌برداران، خوش‌خوراک بودن، کیفیت بالا و قابلیت چرای مستقیم و مصرف به صورت خشک را از دیگر ویژگی‌های بارز این گیاهان علوفه‌ای اصلاح شده برمی‌شمارد.

نکته جالب در مورد گونه‌های اصلاح شده گراس‌ها توسط محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی این است که این علوفه‌ها چندساله بوده و بعد از کشت و استقرار چندین سال قابل بهره‌برداری می‌باشند.

بذر این گیاهان علوفه‌ای اصلاح شده، یک بار کشت می‌شود، اما تا ۱۰ سال قابل رشد و برداشت است.

مزیت دیگر این گیاهان علوفه‌ای اصلاح شده و کم‌آب‌بر، تنها به کشت در مزارع و تغذیه اسب‌ها محدود نمی‌شود بلکه بذر آن قابل انتقال به عرصه‌های مرتعی و منابع طبیعی نیز هست و می‌تواند مورد استفاده انواع دام‌های سبک و سنگین هم قرار گیرد.

بی‌تردید امروزه با توجه به تغییرات اقلیمی و افزایش گرمایش زمین، خشکسالی و ضرورت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و ترسیب کربن، معرفی گونه‌های متحمل به شرایط سخت محیطی، بیش از پیش ضرورت پیدا کرده است.

کد خبر 6097874

دیگر خبرها

  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟
  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی