Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@15:05:25 GMT

۵۰۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی حاشیه‌نشین هستند

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۷۸۲۲

۵۰۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی حاشیه‌نشین هستند

به گزارش ایرنا، علی بدرشکوهی روز چهارشنبه در نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی با محوریت اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی اجتماعی مناطق حاشیه شهری مراغه افزود: این تعداد معادل حدود ۲۴ درصد از کل جمعیت استان بوده که از این میزان ۴۰۰ هزار نفر در حاشیه تبریز زندگی می‌کنند.
وی با بیان اینکه مراغه دومین شهر از نظر حاشیه‌نشینی در آذربایجان‌شرقی است ادامه داد: حدود ۴۷ هزار نفر از جمعیت ۱۸۰ هزار نفری این شهر، حاشیه‌نشین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بدرشکوهی اضافه کرد: در راستای ساماندهی و توانمندسازی جمعیت ساکن در این مناطق باید چشم انداز مناسبی با حساسیت و عمق بیشتری با همراهی و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و خدمات رسان تدوین و اجرایی شود.
وی گفت: اجرای طرح توانمندسازی محلات حاشیه شهری با هدف ایجاد اشتغال برای ساکنان در معرض آسیب مناطق حاشیه شهری با حمایت دولت اجرا می‌شود.
وی افزود: اجرای این طرح با هم‌افزایی دستگاه‌ها و بدون تصدی‌گری دولت و با بهره‌گیری از نهادهای خیریه و مردم نهاد انجام می‌شود.
بدرشکوهی ادامه داد: در راستای ساماندهی مناطق حاشیه شهری، ۳۱ برنامه اجتماعی برای اجرا به نهادهای غیردولتی واگذار شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در کلانشهر تبریز، در ۶ محله، چهار دفتر تسهیل‌گر ساماندهی حاشیه شهری با جمعیت هدف بالغ بر ۸۰ هزار نفر راه‌اندازی می‌شود.
فرماندار مراغه نیز در این نشست گفت: شهر مراغه با ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار مساحت و بیش از ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دارای ۷ محله حاشیه شهری با ۷۵۰ هکتار مساحت به عنوان بافت ناکارآمد است.
حمید شکری افزود: در این مناطق نسبت جمعیت به مساحت آن بالا بوده و از تراکم جمعیتی بالایی در مقایسه با سایر نقاط شهر برخوردار است.
وی ادامه داد: در مناطق حاشیه شهری، امکانات نسبت به جمعیت آن پایین بوده لیکن به همت شهردرای در این نقاط اقدامات موثری برای توزیع عادلانه امکانات انجام شده است.

وی اضافه کرد: توجه به ساماندهی و توانمدسازی مناطق و محلات حاشیه شهری از اولویت های دستگاه های اجرایی و خدمات‌رسان بوده و در این مسیر حرکت می شود.

نائب رئیس موسسه خیریه خواجه نصیر مراغه نیز به عنوان مجری طرح توانمندسازی محلات زینال آباد و انزاب مراغه گفت: اقدامات موثری در راستای شناسایی ظرفیت ها و ایجاد زمینه برای توانمندسازی ساکنان این مناطق انجام شده است.
سید وحید سید نقوی افزود: هم اکنون ۸۵۷ خانوار با سه هزار و ۳۲۸ نفر جمعیت در محله انزاب و ۳۶۴ خانوار با یک هزار و ۳۶۴ نفر جمعیت در محله زینال آباد شناسایی شده است.
وی اضافه کرد: از آغاز اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی در این محلات، کلاس‌های آموزش مهارت برای ۷۵۷ نفر در این محلات انجام شده و ۱۵۰ نفر نیز برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی به نهادهای متولی امر معرفی شده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
۳۰۷۷/۷۴۸۷

 


کار گروه ساماندهی حاشیه شهر مراغه ۱ کار گروه ساماندهی حاشیه شهر مراغه ۱ کار گروه ساماندهی حاشیه شهر مراغه ۱ کار گروه ساماندهی حاشیه شهر مراغه ۱ انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آذربایجان شرقی اشتغال ایجاد اشتغال حاشیه نشینی دستگاه های اجرایی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) قیمت خانه در مناطق اعیان‌نشین کابل فقط ۹ میلیارد تومان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

واحد‌هایی که مشاهده می‌کنید، در کابل و در مناطق اعیان‌نشین این شهر است. قیمت این واحدها، با متراژ‌های نسبتا بالا، حدودا ۹ میلیارد تومان می‌باشد، که فاصله بسیار زیادی با خانه‌های ایران (تهران) دارد.

منبع: خبر آنلاین

tags # قیمت مسکن سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) قیمت خانه در مناطق اعیان‌نشین کابل فقط ۹ میلیارد تومان
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم شمال غرب در مراغه
  • آخرین وضعیت از سیل شهرستان شبستر
  • وقوع سیل در برخی مناطق آذربایجان شرقی
  • قهرمانی تیم درناباطری تبریز در مسابقات والیبال ساحلی مراغه
  • برپایی کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم در مراغه
  • آغازمسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی در مراغه