Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:06:43 GMT

دانشگاه خوارزمی وارد دومین قرن از فعالیت آموزشی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۷۸۸۵

دانشگاه خوارزمی وارد دومین قرن از فعالیت آموزشی شد

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: این دانشگاه که در ابتدا دارالمعلمین نامگذاری شده بود در سال ۱۲۹۷ مصوبه مجلس را به خود اختصاص داد و اکنون با بیش از ۱۳ هزار دانشجو به فعالیت علمی خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، عزیزالله حبیبی در حاشیه بازدید استاندار البرز از دانشگاه خوارزمی با ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه خوارزمی گفت: این دانشگاه که در سال ۱۲۹۷ مصوبه مجلس را به خود اختصاص داد امسال وارد صد و یکمین سال فعالیت خود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی افزود: خوارزمی کنونی در ابتدا دارالمعلمین نام داشت، در سال ۱۳۱۱ به دارالمعلمین عالی و در سال ۱۳۱۲ با رویکرد پذیرش معلمین دوره دبیرستان در کنار دوره ابتدایی به دانشسرای عالی تغییر نام یافت.

وی ادامه داد: نام این دانشگاه در سال ۱۳۵۶ به تغییر معلم تغییر داده شد در سال ۱۳۹۰ هم به نام کنونی در آمد.

رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه دانشگاه خوارزمی ۵۰۷ عضو هیئت علمی، ۸۱۴ کارمند و ۱۲ هزار و ۲۲۶ دانشجو دارد گفت: پنج هزار نفر از این دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد و ۱۷۰۰ دانشجو هم در دوره دکتری مشغول به تحصیل هستند.

حبیبی افزود: ۲۳۰ دانشجو هم از ۱۱ کشور دنیا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که امسال هم ۶۰ نفر دیگر به این دانشجویان اضافه خواهد شد، بر همین اساس مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این دانشگاه ۱۵ دانشکده با ۳۳۳ رشته گرایش را در خود جای داده و در کنار آن پژوهشکده‌هایی نیز در دانشگاه تأسیس شده که برخی از آنها مانند پژوهشکده پلاسما در کشور منحصر به فرد است.

حبیبی ادامه داد: پژوهشکده‌های دیگری مانند نفت، علوم کاربردی، سیلاب، آب، علوم همگرا، شیمی سبز، مدیریت ریسک هم در این دانشگاه تأسیس و مأموریت‌هایی هم از طرف دولت برای بررسی چالش‌های کشور به آنها واگذار شده است.

این مسئول در خصوص چالش‌هایی که دانشگاه خوارزمی با آن مواجه است هم گفت: مسیر دسترسی دائم از اتوبان به دانشگاه یکی از خواسته‌های دانشگاه است چون این موضوع به یکی از معضلات دانشگاه خوارزمی با حدود ۲۰ هزار تردد در روز تبدیل شده است.

وی ادامه داد: احداث ایستگاه خوارزمی در مسیر قطار کرج-هشتگرد هم خواسته‌ای‌ست که می‌تواند ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت محدوده دانشگاه خوارزمی اعم از کمالشهر، خرمدشت و حصارک را تحت پوشش قرار دهد، این مطالبه جدی ماست که در آن با شهرداری کمالشهر اشتراک داریم.

رئیس دانشگاه خوارزمی بر لزوم رفع موانع سند اراضی گرمدره دانشگاه برای تأسیس دانشکده‌های مدیریت و اقتصاد هم تأکید و خاطرنشان کرد: اگر این موضوع با کمک بی دریغ استانداری حل شود می‌توانیم هر چه سریعتر نسبت به تأسیس این دانشکده‌ها که در استان وجود ندارد اقدام کنیم.

وی در پایان به ساماندهی نهر دلمبر، ناوگان حمل و نقل مسافری در میدان حصارک، رفع معضلات ترافیکی محدوده و رفع سد معبر در مجاورت دیوار ضلع شرقی و غربی دانشگاه هم اشاره و خواستار حل این موضوعات شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه خوارزمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم وارد یاسوج شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استقبال استاندار و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد وارد فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج شد.

محمدعلی زلفی صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با هدف شرکت در مراسم گرامیدشت هفته معلم و حضور در دانشگاه و دیدار با اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان و همچنین بازدید از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های اخیر در بخش‌های مختلف دانشگاه یاسوج به این شهر سفر کرد.

دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سر در دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج، نشست آمایش آموزش عالی(با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها و...)، نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج در قالب نشست گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و... برنامه‌های این سفر یک روزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶۲ شعبه سیار در دومین مرحله انتخابات گنبد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد