Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه از ۹۰۰۰ کیلومتر لوله آب روستایی استان ۲۵۰۰ کیلومتر فرسوده است گفت: میزان هدررفت آب در بخش روستایی استان ۳۳ درصد است. ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، فرامرز شوهانی ظهر امروز در نشست خبری که در شرکت آبفار استان برگزار شد با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه 2886 روستا وجود دارد که از این تعداد 2589 روستا دارای سکنه است اظهار داشت: شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی استان از نعمت آب سالم و بهداشتی 94 درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 389 ایستگاه پمپاژ، 279 حلقه چاه، 294 دهنه چشمه در استان وجود دارد افزود: بیش از 570 محل تأمین آب در روستاهای استان در حال بهره‌برداری است.

شوهانی با بیان اینکه چالش‌های آب و فاضلاب روستایی استان به دو موضوع نگهداری از شبکه‌های آب روستایی و روستاهای فاقد آب آشامیدنی مربوط می‌شود گفت: نگهداری و تعمیرات خطوط انتقال و توزیع و کنترل کیفیت آب هزینه‌بر و با حساسیت بالا است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع 9000 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع 2500 کیلومتر فرسوده و عمری بیش از 25 سال دارند افزود: میزان هدررفت آب در بخش روستایی استان 33 درصد است که ناشی از انشعاب غیرمجاز و فرسودگی شبکه است و به طور تقریبی برابر با میانگین کشوری است.

پروژه آبرسانی به 39 روستای استان کرمانشاه همزمان با دهه فجر به اتمام می‌رسد160 روستای استان بوشهر با تانکر آبرسانی می‌شود694 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبرسانی استان بوشهر ابلاغ شدشوهانی با بیان اینکه از مجموع 2589 روستای دارای سکنه 2442 روستا آب آشامیدنی سالم دارند و 347 روستا فاقد آب هستند عنوان کرد: از تعداد روستاهای بی‌بهره از آب شرب 85 روستا بالای 20 خانوار هستند و روستاهای کمتر از 20 خانوار جزء تعهدات آب و فاضلاب روستایی نیست.

وی با اشاره به اینکه 347 روستای فاقد آب شرب 13 درصد تعداد روستاهای استان را شامل می‌شود گفت: 19 هزار نفر معادل چهار درصد از جمعیت استان در روستاهای فاقد آب شرب ساکن هستند که از طریق منابع محلی و آبرسانی سیار تأمین آب می‌شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه 210 روستا از روستاهای فاقد آب براساس برنامه زمانبندی آبرسانی می‌شوند افزود: مابقی روستاها منبع تأمین آب ندارند و باید از آبرسانی سیار یا منابع محلی استفاده کنند.

شوهانی گفت: از سال 94 تا پایان 97 اعتبار تخصیص یافته به استان 63 میلیارد تومان است که با این میزان اعتبار 527 روستا با جمعیتی معادل 106 هزار و 700 نفر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند و از ابتدای سال 97 تاکنون 300 روستا از این محل از نعمت آب شرب برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تعداد مجتمع‌های آبرسانی از 26 مورد به 40 مورد و تعداد پروژه‌های تک روستایی از 14 مورد به 70 مورد افزایش یافته است افزود: تعداد روستاهایی که از این محل تأمین اعتبار می‌شدند از 527 روستا به 987 روستا افزایش یافته است.

شوهانی با اشاره به اینکه 150 روستا تا پایان سال 99 از آب شرب بهره‌مند می‌شوند بیان کرد: در مجموع در سطح استان 50 لیتر در ثانیه کمبود آب وجود دارد که با وجود 18 تا 19 حلقه چاه تأمین می‌شود.

انتهای پیام /ز

R41380/P/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وجیه‌الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تصریح کرد: این تسهیلات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها در جهت افزایش سطح خدمت‌رسانی به روستاییان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با تأسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، اضافه کرد: همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقا پیدا کرد که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات به دهیاری‌ها بسیار مهم است.

بیگدلی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

کد خبر 748686

دیگر خبرها

  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان