Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سلطانی ظهر چهارشنبه در کارگاه آموزشی هویت دار کردن و پلاک کوبی دام های سبک و سنگین در اردبیل افزود: قبل از انقلاب کشور با ۳۶ میلیون نفر جمعیت ۸۰ درصد لبنیات مورد نیاز خود را از خارج وارد می کرد، ولی امروز با ۸۰ میلیون جمعیت نه تنها در واردات وابسته به خارج از کشور نیستیم بلکه سالانه یک میلیون تن انواع فرآورده های لبنی به خارج از کشور صادر می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ سال از زمان تشکیل تعاونی ها می گذرد، یادآور شد: طی این مدت پیشرفت های قابل ملاحظه ای در رشد و شکوفایی اتحادیه های فعال در سراسر کشور برداشته شده چنانچه اتحادیه های تعاونی های اردبیل رتبه برتر کشور از لحاظ اجرایی و خدمات رسانی دارد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های کشاورزی دامداران کشوردر خصوص ضرورت هویت دار کردن و پلاک کوبی دام های سبک و سنگین تصریح کرد: مهمترین اهدافی که از اجرای این طرح دنبال می شود جلوگیری از قاچاق دام های زنده به خارج از کشور است.

وی با تاکیدبراینکه از این پس صندوق بیمه دام هایی را که هویت گذاری نشده اند؛ بیمه نخواهد کرد، بیان داشت: دستیابی به آمار واقعی دام که زیربنای کار اقتصادی در تولیدات دامی است از مهمترین اهدافی است که در اجرای طرح هویت دار کردن و پلاک کوبی دام های سبک و سنگین دنبال می کنیم.

به گفته سلطانی باید شرایطی را پس از اجرای این طرح فراهم کنیم که استقرار نظام صحیح بهداشتی در سطح کشور برای ارتقاء کیفی تولیدات و کاهش ضایعات فراهم شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اردبیل نیز در این کارگاه یا اشاره به اهمیت پلاک کوبی دام های سبک و سنگین در استان افزود: با اجرای این طرح بررسی دقیق میزان بهره وری در تولید محصولات دامی و برنامه ریز جهت افزایش آن با سهولت انجام خواهد گرفت و از قاچاق غیر مجاز دام ها از طریق مرزها جلوگیری خواهد کرد.

حمید صولت ادامه داد: ایجاد بازارچه عرضه مستقیم محصولات دامی از تولید به مصرف جزو برنامه های اساسی این تعاون روستایی استان در سال جاری است که امیدواریم با محقق شدن این امر گوشت قرمز مورد نیاز به صورت مستقیم و با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسد.

کد خبر 4687443 محمد میرزایی ناطق

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید سلطانی اتحادیه دامداران صادرات غیرنفتی لبنیات بوشهر قزوین شیراز گرگان خطبه های نماز جمعه شهرکرد بیرجند سانحه تصادف خرم آباد مشهد آتش سوزی مجلس شورای اسلامی روز خبرنگار ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فواد غزیعلی اظهار کرد: با هماهنگی‌های درون استانی با محوریت استانداری از ابتدای اردیبهشت امسال، حمل گندم ۱۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: روزانه ۶۱ هزار تن گندم از خوزستان به سیلو‌های سراسر کشور حمل می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: با توجه به حساسیت موضوع با فراخوان مالکان خودرو‌های سنگین حمل بار به ویژه در استان خوزستان شاهد رشد خوبی در حمل و نقل بودیم.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که درصورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب، امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران