Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - ویژه‌برنامه هم‌نشینی عوامل فیلم مستند «چاووش از درآمد تا فرود» به کارگردانی «هانا کامکار» و «آرش رئیسیان» ساعت 18 روز جمعه 18 مرداد با حضور دست‌اندرکاران این اثر و تعدادی از هنرمندان در خانه موزه بتهوون برگزار می‌شود.
در این مراسم علاوه بر آرش رییسیان و هانا کامکار که کارگردانان اثر هستند سایر عوامل این فیلم مستند و هنرمندانی همچون علی اکبر شکارچی، بیژن کامکار، صدیق تعریف، عبدالنقی افشارنیا، جمشید حقیقت شناس حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همزمان با برگزاری این مراسم، نسخه دیجیتال این فیلم مستند که تا پیش از این فقط به صورت فیزیکی در بازار موسیقی موجود بود روی شبکه های VOD قرار می گیرد و امکان تماشای این فیلم از طریق اینترنت برای هموطنان داخلی و خارجی فراهم می شود.
فیلم مستند «چاووش از درآمد تا فرود» تشکیل و انحلال کانون موسیقی چاووش را از زبان بزرگان موسیقی ایران مانند محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، ‌حسین علیزاده، خانواده کامکار، زیدالله طلوعی، علی اکبر شکارچی، عبدالنقی افشارنیا، هادی منتظری، هنگامه اخوان، جمال سماواتی، صدیق تعریف، مجید درخشانی، ارشد تهماسبی، محمد فیروزی، جمشید عندلیبی، حمید متبسم و سعید فرج پوری روایت می کند.
این اثر مستند که ابتدا در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شد، اسفندماه سال گذشته (25 اسفندماه 1397) در 2 نسخه عادی و نفیس توسط موسسه «آوا خورشید » منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.
در نسخه نفیس علاوه بر مستند «چاووش از درآمد تا فرود»، دی‌وی‌دی یک ساعته دیگری وجود دارد که از راش‌ها و تصاویر استفاده نشده در تدوین مستند به دست آمده است. در واقع این دی‌وی‌دی دوم شامل صحبت‌های شنیده نشده‌ای از هنرمندانی مانند محمدرضا شجریان، حسین علیزاده، حمید متبسم، خانواده کامکار است که تصویربرداری شده اما در تدوین مستند مورد استفاده قرار نگرفته است.
ضمن اینکه در نسخه نفیس کتابی صد صفحه‌ای که جلدش با استفاده از تصویر کاست‌های چاوش طراحی شده، وجود دارد. در این کتاب یادداشت کارگردان و نقدهایی درباره این فیلم گنجانده شده که به زبان انگلیسی و فرانسه نیز ترجمه شده است.
 نسخه نفیس با تیراژی محدود فقط در فروشگاه بتهوون به فروش می‌رسد و نسخه دیگر در دیگر فروشگاه‌های موسیقی در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۸۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره ای که تعریف کرد | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در یکی از قسمت های برنامه صداتو، محمد بحرانی یکی از هنرمندان این برنامه خاطره جالبی را از دوران مدرسه اش و معلم عربی اش تعریف کرد که در ادامه آقای رفیعی، معلم عربی سوم راهنمایی محمد بحرانی، به این خاطره، واکنش نشان داد و به هنرمندان کشور و از جمله شاگرد قدیمی اش ابراز لطف کرد.

کد خبر 849623 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها موسیقی ایرانی معلمان خبر مهم موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • بزرگترین پرچم مزین به نام امام رضا (ع) در ساوه به اهتزاز درآمد
  • تولید ۲۰۰ مستند از برنامه‌های بسیج و سپاه
  • تحلیل و پخش موسیقی ایرانی رویکرد برنامه «نیستان»
  • هوش مصنوعی کتی پری و ریانا را بدون دعوت به موزه متروپولیتن نیویورک برد
  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره ای که تعریف کرد | ویدئو
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • فصل‌های بعدی «برمودا» ساخته می‌شود
  • پویش «با انرژی» و اهداء جوایز نفیس به صرفه جویان در برق در مازندران