Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@19:30:48 GMT

اظهارات نخست‌وزیر هند درباره تحولات اخیر در کشمیر

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۸۴۹۲

اظهارات نخست‌وزیر هند درباره تحولات اخیر در کشمیر

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «کشورنیوز» افغانستان؛ نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند مدعی است که اقدام جدید صورت گرفته درباره کشمیر، سبب نیکبختی مردم این منطقه خواهد شد و توسعه این ایالت را به دنبال خواهد داشت.

وی این واقعه را رویدادی خطیر در دموکراسی پارلمانی هند برشمرد.

مودی در چند پیام توئیتری اظهار کرد: به خواهران و برادرانم در جامو، کشمیر و لداخ (واقع در شمالی‌ترین منطقه هند) برای بردباری و شجاعت‌شان تبریک می‌گویم؛ برای سال‌ها، گروه‌های ذی‌نفعی به باج‌گیری‌ احساسی مقید بودند و برای توانمند کردن مردم ارزشی قائل نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامو و کشمیر اکنون از قید و بند رها شده است؛ سپیده‌دمی جدید و فردایی بهتر در انتظار است.

وی همچنین گفت این اقدامات باعث می‌شوند تا جوانان فرصت پیدا کنند که استعدادها و مهارت‌هایشان را شکوفا کنند.

مودی در همین باره نوشته است: تبریک ویژه به مردم لداخ؛ این موضوع که درخواست بلندمدت آنها برای شناخته شدن به عنوان ایالتی در سرزمین فدرال هند برآورده شده، مایه سرور است.

پارلمان هند اخیراً با لغو وضعیت ویژه جامو و کشمیر که در قانون اساسی هند به این منطقه اعطا شده بود، موافقت کرد و این ایالت، به دو سرزمین فدرال تقسیم شد.

در همین حال، طی روز سه‌شنبه، 15 مرداد درخواست تجدیدنظر تصویب این قانون در دادگاه عالی هند ارائه شد. این دادخواست به گفته روزنامه «پرس تراست» هند، توسط «مانوهار لال شارما»، وکیل هندی ارائه شده که مدعی است این تصمیم، بدون به تصویب رسیدن در پارلمان ایالتی اتخاذ شده است.

ملیحه لودهی، سفیر پاکستان در سازمان ملل اعلام کرد که استراتژی تعامل بین دو کشور به تصمیم هند درباره کشمیر بستگی دارد. پاکستان کشور بزرگی است که تعداد ساکنانش به 210 میلیون نفر می‌رسد. ما استراتژی برای تعامل با تحولات اخیر درباره کشمیر داریم که نمی‌توانم جزئیات آن را فاش کنم.

وی درباره تصمیم هند گفت: این تصمیم بیشتر شبیه اقدامات اسرائیل در خاک فلسطین است. آیا تشابه بین اقدامات اسرائیل درباره الحاق اراضی فلسطینی و اقدامات هند در کشمیر را که هر دو نقض قوانین بین‌المللی هستند، نمی‌بینید؟

یادآور می‌شود؛ آمیت شاه، وزیر داخلی هند طی روز دوشنبه، 14 مرداد در پارلمان این کشور اعلام کرد که رئیس‌جمهوری این کشور دستوری را امضا کرده است که به موجب آن ماده ۳۷۰ قانون اساسی لغو می‌شود. این ماده منطقه کشمیر را یک منطقه خودمختار می‌داند. لغو قانون مذکور به هندی‌ها این حق را می‌دهد که در کشمیر حضور یابند و پست‌های دولتی را در اختیار بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل قرآن افغانستان هند نارندرا مودی لغو ماده کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۸۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی درخصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی در این تماس، آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • نماینده کارگران: وزیر کار به دنبال کنار گذاشتن تشکل‌های کارگری است
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر