Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@18:29:58 GMT

تبعات ازدواج در سنین پایین

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۸۶۰۱

تبعات ازدواج در سنین پایین

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر حامد سجادپور گفت: در ازدواج دو مسئله مهم سن مناسب ازدواج و اختلاف سنی زوجین مطرح است که مسئله اول برخلاف تصور عموم مردم به مراتب مهم تر است.

وی افزود: مهم ترین اشکال ازدواج در سن پایین عدم پختگی است و این مسئله ممکن است سبب عوض شدن ملاک ها به مرور زمان شود و فرد پس از مدتی احساس می‌کند که جوانی نکرده است و نسبت به هم سن و سال های خود خیلی زود مسئولیت های زندگی را به دوش می کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از دیگر مشکلات ازدواج در سن پایین برای پسرها عدم داشتن شغل مناسب و نرفتن به سربازی است که این مسئله وابستگی آن ها را به خانواده ها بیشتر می کند.

سجادپور افزود: اما مسئله دیگر در ازدواج اختلاف سنی زوجین است که باید به آن توجه کرد و مناسب ترین میزان اختلاف سنی بین سه تا هشت سال است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هر 5 سال نسل عوض می شود مثلا زوجی با 10 سال اختلاف سنی ممکن است نتوانند با یکدیگر ارتباط موثر برقرار کنند چون زن ذاتا دوست دارد به مرد تکیه کند و مرد دوست دارد که به او تکیه شود و با توجه به اینکه زن ها زودتر به بلوغ می‌رسند ترجیحا زن باید کوچک تر از مرد باشد و ممکن است نتواند به مرد تکیه کند .

سجادپور تشریح کرد: البته در مورد اختلاف سنی هیچ چیز قطعی و تضمینی نیست، به طور مثال ممکن است زن و مرد هم سن باشند و مرد از نظر روحی قوی باشد و زن بتواند به او تکیه کند، سوالی که در این گونه ازدواج ها از خانم ها می پرسیم این است که "آیا فکر می کنی می‌توانی به این فرد تکیه کنی؟ ".

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که سن مناسب ازدواج نسبت به اختلاف سنی از اهمیت خیلی بیشتری برخوردار است و بیشترین علت طلاق در استان ازدواج در سن پایین است.

وی در پایان افزود: برای همه نمی توان یک نسخه پیچید و همه این ملاک ها بستگی به تفکر خود فرد دارد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودک همسری روانشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهرنگ میزبان همایش صلح یاران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، دادستان عمومی و انقلاب کوهرنگ گفت: صلح یاران ریش سفیدان و معتمدان هر منطقه هستند که نقش میانجی گری در حل دعاوی دارند.
رئیسی افزود: کاهش جمعیت کیفری به ویژه جلوگیری از ورود زندانیان جرائم غیر عمد و مالی به زندان، از برنامه های اولویت دار قوه قضاییه در سال‌های اخیر بوده که با روش‌های مختلف دنبال شده است.
وی گفت: صلح یاران ظرفیت‌های مردمی و افتخاری هستند که با مهارت‌های تجربی یا علمی در حل و فصل پرونده‌های قضایی، به دادگستری و شورا‌های حل اختلاف کمک می‌کنند.
رئیسی افزود: وجود صلح یاران در کنار شورای حل اختلاف در صلح و سازش اثربخش خواهد بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آنروا: حمله به رفح تبعات ویرانگری دارد/ تا حد امکان می‌مانیم
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • ماجرای اختلاف علیرضا دبیر با رسول خادم / فیلم
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • تبعات باخت: مدافعان تاتنهام درگیر شدند! (عکس)
  • فیلم تیراندازی شبانه در خیابان‌های زاهدان بر سر یک اختلاف!
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • کوهرنگ میزبان همایش صلح یاران