Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@08:37:36 GMT

برگزیده‌های کتاب‌خوان‌ رضوی هرمزگان معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۹۰۳۱

برگزیده‌های کتاب‌خوان‌ رضوی هرمزگان معرفی شدند

در شهرستان بندرعباس ۳۶ برگزیده در بخش‌های چهارگزینه‌ای خانوادگی ۴ و ۲نفره، چهارگزینه‌ای نوجوان، بزرگسال و نقاشی نوجوان، کودک، پویش کودک و پویش بزرگسال و از اعضای کتاب‌خانه‌های این شهرستان مورد تجلیل قرار گرفتند.

فاطمه هاشمی، مریم نظری،زینب ذاکری گورزان، علی بواسی، عبدالرحیم آب شناس، عباس یزدان‎پناه، فاطمه حق‌شناس، احسان ذاکری، فاطمه حاجی‎زاده، فاطمه رییسی، مریم تابانی، همایون جعفرپروو فهیمه بخشی برگزیدگان بخش چهارگزینه‌ای خانوادگی و نوجوان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش چهارگزینه‌ای بزرگسال نیز از لقمان احمدی، محمد احمدی، عای اصغر شعبانی، حدیث رییسی، عباس بخشی، ابراهیم اسمعیلی میانشهری، سهیلا سعدی‌نژاد، فهمیه زرنگاری، سیاوش خادمی، رضا بنایی، ابراهیم ذاکری، مهناز همتی‌راد، رضا لالوی، ملیحه خوشاب، مرتضی باقی، اسحاق بنی‎اسدی و رضا کامران تجلیل شد.

در بخش نقاشی و پویش کودک، نوجوان و بزرگسال نیز از مهدیه کیانوشی، غزل دولتی، امیرعلی غریبی، علیرضا منصوری‌نیا، فاطمه بنع و زهرا پورحسن درگیر تجلیل شد.

از شهرستان‌های قشم نیز ۱۸ نفر، رودان ۱۴ نفر و خمیر پنج نفر برگزیده معرفی شدند.

در این آیین هم‌چنین شهرستان میناب براساس میزان مشارکت شهرستان میناب معرفی شد.

در بخش پایانی این آیین هم‌چنین از طاهره مسافری و فاطمه غفاری سروستانی و زهرا رییسی و مریم درویشی از شهرداری بندرعباس به عنوان نمایندگان سازمان‎های مشارکت‌کننده تجلیل شد.

در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ۱۲ کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده که بر این اساس در رده «کودک» (۴ تا ۱۲ سال) کتاب‌های «امام رضا علیه‌السلام» نوشته زهرا عبدی، «کبوترها و آهوها» نوشته سید احمد میرزاده، «فاطمه و فاطمه» (شباهت‌های حضرت معصومه باحضرت زهراسلام الله علیهما) نوشته محمد مهاجرانی و همچنین در بخش ویژه این رده سنی، کتاب «هشت قصه از امام جواد علیه‌السلام» نوشته حسین فتاحی معرفی شد.

در رده سنی «نوجوان» (۱۳ تا ۱۷ سال) نیز آثاری چون «راز آن بوی شگفت؛ داستانی براساس زندگی امام رضا علیه‌السلام» نوشته فریبا کلهر، «با کبوترهای گنبد؛ سروده‌هایی درباره امام رضا (ع) برای نوجوانان» نوشته احمد میرزاده و همچنین در بخش ویژه این رده سنی کتاب «درختی که بال درآورد؛ داستان‌هایی اززندگی امام جواد علیه‌السلام» نوشته مجید ملامحمدی معرفی شد.

در رده سنی «جوان و بزرگسال» (۱۸ سال به بالا) پنج کتاب «مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا علیه‌السلام» نوشته علی جان فزا، «فصل فیروزه» نوشته محبوبه زارع، «درّ عصمت؛ مروری بر زندگانی حضرت معصومه (س)» نوشته علی اشرف عبدی، «زندگانی حضرت احمدبن موسی (ع) شاه‌چراغ» نوشته محمدرضا سنگری و در بخش ویژه این رده سنی نیز کتاب «سیره تقوی؛ ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جواد (ع)» نوشته جواد محدثی معرفی شد.

اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه‌ی معصومین(ع) و شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت (ع) از طریق تولید و انتشار گسترده این آثار از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است.

در  آیین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی هرمزگان(سال ۹۷) در بخش برگزیدگان خانوادگی از اکبر اکبرپور از 'کتابخانه الزهرا حاجی آباد'، محمدعلی قادری از 'کتابخانه فردوسی بندرعباس'، سکینه رستمی از 'شهدای خلیج فارس ابوموسی' و ملیحه سلامی هرمزی از 'کتابخانه مطهری بندرعباس' تجلیل شد.
در بخش بزرگسالان(نوجوان) راضیه زرنگاری از 'کتابخانه ملاصدرا هرمز'، الهه آردین از 'کتابخانه آل طاها بیکاه رودان'، فریبا کامران از 'کتابخانه فرهیختگان ایسین بندرعباس' لوح تقدیر این دوره از جشنواره را کسب کردند.
در بخش کودک نیز از امیرعلی درخشان از 'کتابخانه وحدت بندرلنگه'، وصال دولتی از 'کتابخانه علامه طباطبایی بندرعباس'، محمد شریفی و مبینا تقی زاده از 'کتابخانه شهدا بندملا رودان'، مهدیه فرهادی از 'کتابخانه شهید بهشتی میناب' و رقیه معراجیان از 'کتابخانه نبی اکرم شهرستان پارسیان' تجلیل شد.

۶۰۴۸/۹۸۸۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف حضرت معصومه زینب شهید بهشتی قشم معرفی کتاب قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۹۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خانم صالحی فعال حوزه کتاب و نشر با حضور در برنامه سلام خبرنگار گفت: کتاب چالش‌های تاریخی نوشته سلیمی نمین امروز رونمایی می‌شود.

خانم صالحی درباره محتوا و اهداف کتاب چالش‌های تاریخی رونمایی گفت: کتاب چالش‌های تاریخی یک اثری متفاوت از سایر آثار مکتوبی است که در حوزه تاریخ چاپ شده به این جهت که دو سویه برخورد شده است این دو سویه به معنی این است که نگاه‌های مخالف و در برابر همدیگر را در این کتاب مطرح شده برخلاف کتاب‌های تاریخی دیگر که فقط دیدگاه نویسنده مطرح می‌شود.

صالحی گفت: نگارش این کتاب به این صورت است که افرادی که مقابل و رو در روی نظر نویسنده کتاب هستند اول مقاله آن‌ها آورده شده در قالب مقاله یا در قالب یک مناظره شفاهی یا یک مناظره مکتوب که در نشریات مختلف و رسانه‌ها چاپ شده و بعد از این که این مقاله و مناظره‌ها خط به خط در کتاب خودشان آوردند بعد در قالب یک نقد به آن پاسخ گفتند، در واقع طی دوره‌ای میزگرد‌های تاریخی و نشست‌های تاریخی که آقای سلیمی نمین داشتند در این کتاب آورده شده است، این کتاب دستاورد این نشست‌ها است.

صالحی در خصوص محور‌های این کتاب افزود: در این کتاب به هشت چالش مهم تاریخ معاصر کشورمان پرداخته شده است که این چالش‌ها موضوعات ذهنی افراد در جامعه است ایشان مایل بودند که خواننده را به یک فهمی درست و منطقی از چالش‌های تاریخی مان برسانند یکی دیگه این که مناقشات افراد دلسوز داخلی را تبدیل بکنند به زبان گفتگو و در این قالب خواننده را باز ارتقای فکری بدهند در مطالعه تاریخ معاصر به این صورت که جامعه می‌تواند به یک فهم درست و یک قضاوت صحیح از حوادث تاریخ معاصرمان دست پیدا بکند.

این فعال حوزه نشر و کتاب در باره موضوعات این کتاب توضیح داد: موضوعاتی که در کتاب ۸ چالش تاریخی مطرح شده است اولین موضوع در مورد گرامیداشت ۷ آبان است، دومین موضوع روز آزادی اشرافیت یهود در بابل است، سومین موضوع مشروطه به غارت رفته عنوانش است در مورد عملکرد انجمن سری فراماسونری است که بعد از نهضت مشروطه باعث شد که جامعه‌ای که می‌خواست در مسیر قانون مندی و توسعه سیاسی حرکت کند به عقب برود

وی افزود: چهارمین موضوع سیر تاریخی کودتای ۱۲۹۹ است، پنجمین موضوع هم نهضت ملی و مشت آهنین است، موضوع ششم هم رکس آتشی که به جان آتش افروزان افتاد، که در این حادثه متاسفانه یک عده‌ای از هموطنانمان زنده در آتش سوختند و در این مساله‌ای که پیش آمدش نگاه‌ها را با تبلیغات غلط متوجه کسانی کردند که اتفاقا ضد سلطه و ضد استعمارگران بودند ولی در این کتاب باز در قالب مستنداتی به این مسائل پاسخ داده شده و آتشی که به جان آتش افروزان افتاد رکس آتشی که به جان آتش افروزان افتاد دقیقا روشن می‌کند که این از کجا ریشه می‌گیرد.

صالحی گفت: موضوع ششم درباره شبکه‌های رسانه‌ای جهانی است، که این خیلی اتفاقا مهم است همه باز این را به خاطر دارند که یک برنامه مستندی در قالب برنامه مستند انقلاب ۵۷ از شبکه من و تو پخش شد و متاسفانه در غفلت تصاویر و انعکاس مسایل داخلی متاسفانه این برنامه به دلیل جاذبه‌های تصویری زیاد خیلی مورد توجه قرار گرفت در صورتی که خیلی اشکالات زیادی به این برنامه وارد بود که این اشکالات را آقای سلیمی نمین در این کتاب در سه قالب به آن پرداختند.

صالحی افزود: هفتمین چالش یا موضوع خرد جمعی و نظام تصمیم ساز در دفاع مقدس است و چالش آخر دشوارسازی مسیر شناخت عملکرد امام است درباره زیاده خواهی یکی از شاگردان برجسته اش است.

صالحی: هر ملتی که از پیشینه تاریخی خودش بی اطلاع باشد در چرخه تکرار گرفتار می‌شود پس خوب است که همه مان تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم.

دیگر خبرها

  • تجلیل از هزار و ۸۰۰ معلم نمونه در طرح سراسری «سپاس معلم»
  • معرفی قهرمانان رده سنی جوانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان
  • معرفی قهرمانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسک‌خونه»