Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عزیزاله حبیبی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید استاندار البرز از دانشگاه خوارزمی ضمن ارایه گزارشی از وضعیت دانشگاه خوارزمی، افزود: بهره برداری از ظرفیت علمی و پژوهشی و ایجاد مطلوب ترین فضای همدلی، هم گرایی، تعامل و هم افزایی در استان از مهمترین مشخصه دکتر شهبازی استاندار جوان، توانمند و فرهیخته البرز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این دانشگاه که در سال 1297 مصوبه مجلس را به خود اختصاص داد امسال وارد صد و یکمین سال فعالیت خود شده است.

دانشگاه خوارزمی کنونی در ابتدا دارالمعلمین نام داشت، در سال 1311 به دارالمعلمین عالی و در سال 1312 با رویکرد پذیرش معلمین دوره دبیرستان در کنار دوره ابتدایی به دانشسرای عالی تغییر نام یافت.

نام این دانشگاه در سال 1356 به «تربیت معلم» تغییر داده شد و در سال 1390 هم به نام کنونی در آمد.

رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه دانشگاه خوارزمی 507 عضو هیئت علمی، 814 کارمند و 12 هزار و 226 دانشجو دارد، گفت: پنج هزار نفر از این دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد و 1700 دانشجو هم در دوره دکتری مشغول به تحصیل هستند.

 230 دانشجو هم از 11 کشور دنیا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که امسال هم 60 نفر دیگر به این دانشجویان اضافه خواهد شد، بر همین اساس مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

در حال حاضر این دانشگاه 15 دانشکده با 333 رشته گرایش را در خود جای داده و در کنار آن پژوهشکده‌هایی نیز در دانشگاه تأسیس شده که برخی از آن ها مانند پژوهشکده پلاسما در کشور منحصر به فرد است.

 پژوهشکده‌های دیگری مانند نفت، علوم کاربردی، سیلاب، آب، علوم همگرا، شیمی سبز، مدیریت ریسک هم در این دانشگاه تأسیس و مأموریت‌هایی هم از طرف دولت برای بررسی چالش‌های کشور به آنها واگذار شده است.

این مسئول در خصوص چالش‌هایی که دانشگاه خوارزمی با آن مواجه است هم گفت: مسیر دسترسی دائم از اتوبان به دانشگاه یکی از خواسته‌های دانشگاه است چون این موضوع به یکی از معضلات دانشگاه خوارزمی با حدود 20 هزار تردد در روز تبدیل شده است.

وی ادامه داد: احداث ایستگاه خوارزمی در مسیر قطار کرج - هشتگرد هم خواسته‌ای‌ست که می‌تواند 400 هزار نفر از جمعیت محدوده دانشگاه خوارزمی اعم از کمالشهر، خرمدشت و حصارک را تحت پوشش قرار دهد، این مطالبه جدی ماست که در آن با شهرداری کمالشهر اشتراک داریم.

رئیس دانشگاه خوارزمی بر لزوم رفع موانع سند اراضی گرمدره دانشگاه برای تأسیس دانشکده‌های مدیریت و اقتصاد هم تأکید و خاطرنشان کرد: اگر این موضوع با کمک بی دریغ استانداری حل شود می‌توانیم هر چه سریعتر نسبت به تأسیس این دانشکده‌ها که در استان وجود ندارد اقدام کنیم.

وی در پایان به ساماندهی نهر دلمبر، ناوگان حمل و نقل مسافری در میدان حصارک، رفع معضلات ترافیکی محدوده و رفع سد معبر در مجاورت دیوار ضلع شرقی و غربی دانشگاه هم اشاره و خواستار حل این موضوعات شد.

6156/6993

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف رئیس دانشگاه شهرداری عضو هیئت علمی معلم ناوگان حمل و نقل قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان در نخستین گفتگوی ویژه خبری خود در شبکه لرستان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لرستان در حوزه آب ، خاک ، کشاورزی، معادن، گیاهان دارویی، آبزی پروری و گردشگری گفت: متاسفانه این استان متناسب با ظرفیت‌ها رشد نکرده و باید با نگاه ویژه و تلاش در جهت رفع مشکلات و توسعه آن گام بر داریم.
ابوطالب شفقت توجه به جهش تولید و حرکت در مسیر آن را از اولویت‌های نظام عنوان کرد و گفت: به طور جد پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان هستم.
 استاندار لرستان در ادامه با اشاره به بازدید‌های مختلف خود از طرح‌های شهری، اقتصادی و زیر ساختی گفت: در این مدت از هتل صخره‌ای خرم آباد، برج‌های دوقلو، راه آهن دورود – خرم آباد، ورزشگاه خرم آباد، کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد، ماشین سازی، پارسیلون و ورزشگاه خرم آباد بازدید کرده و پیگیری‌های لازم در خصوص وضعیت ساخت و تکمیل آنها را از طریق ارتباط با مسئولان مربوطه انجام شده است.
 ابوطالب شفقت در ادامه گفت: امیدواریم با وحدت و همدلی مسئولان و نمایندگان مردم بتوانیم مسائل و مشکلات استان را مرتفع کنیم.
 وی به انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز گریزی زد و گفت: همه نامزد‌های انتخابات را به رعایت قانون و صرفه جویی در تبلیغات توصیه می‌کنم.
 استاندار همچنین از همه کسانی که در مرحله اول انتخابات پذیرفته نشده بودند خواست نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص توسعه و پیشرفت تولید در استان را به فرمانداران تحویل دهند تا با جمع بندی نظرات در جهت رشد استان از آنها استفاده شود.

دیگر خبرها

  • تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
  • تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد
  • دکتر ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • ترقی دانش کشور مرهون تلاش معلمان و سنگربانان تعلیم و تربیت است
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است