Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@07:43:29 GMT

نوشیدن قهوه بر خواب افراد تاثیری ندارد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۹۳۶۱

نوشیدن قهوه بر خواب افراد تاثیری ندارد

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد نوشیدن چای و یا قهوه چهار ساعت پیش از خواب هیچ تاثیری بر میزان خواب نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از تلگراف، محققان آمریکایی از دانشگاه فلوریدا آتلانتیک و دانشکده پزشکی هاروارد تحقیق خود را در بین  785 نفر به مدت 5164  روز انجام دادند و نتایج را طی روز و شب ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه میزان خواب را با سنسورهای متصل به مچ بررسی کردند و دریافتند نوشیدن قهوه بر خواب افراد تاثیری ندارد.

محققان می‌گویند که این یافته‌ها غیر منتظره بودند، زیرا از نظر فیزیولوژیکی، کافئین با مسدود کردن مواد شیمیایی تقویت خواب در مغز باعث کاهش خواب می‌شود.

دکتر کریستین اسپادولا، استادیار دانشگاه فلوریدا آتلانتیک گفت: این تحقیق به دلیل اهمیت بهداشت عمومی برای داشتن خواب با کیفیت و ارتباط آن با مواد مصرفی پیش از خواب صورت گرفته است.

گزارشی که به تازگی توسط شورای خواب NHS انجام شده حاکی است که 70 درصد از بزرگسالان در انگلیس کمتر از هفت ساعت خواب شبانه دارند و بیش از یک چهارم خواب منظم و با کیفیت دارند.

در حال حاضر NHS توصیه می‌کند که افراد چای، قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا را در بعدازظهر حذف کنند تا کافئین در روند خوابیدن آنها تداخل ایجاد نکند و در عوض نوشیدنی‌های شیرین گرم یا چای‌های گیاهی را توصیه می‌کنند.

این توصیه‌ها بر اساس تحقیقات پیشین صورت گرفته که نشان می‌دهد مصرف کافئین نزدیک به زمان خواب باعث کاهش میزان خواب می‌شود، اما محققان می‌گویند که بیشتر مطالعات با تعداد کمی شرکت‌کننده و در محیط‌های آزمایشگاهی و با قرص کافئین بررسی شده اما در تحقیق کنونی افراد زندگی عادی خود را طی کردند.

نتایج نشان داد استفاده از نیکوتین در شب باعث می‌شود که افراد 6 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوند. این تحقیق در بین افراد امریکایی و افریقایی صورت گرفته و ممکن است نتایج بر اساس قومیت و حساسیت بدن متغیر باشد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قهوه کافئین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ در نوار غزه تاکید کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که ارتش این رژیم تا پیروزی در جنگ ادامه خواهد داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بدون اشاره به کشتار زنان و کودکان در غزه، گفت که این رژیم هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری لاهه برای تضعیف حق اساسی خود را نمی پذیرد.

نتانیاهو، با اشاره به احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان کیفری لاهه مدعی شد: تهدید علیه نظامیان ارتش و شخصیت‌های عمومی ما در اسرائیل رسواکننده است.

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درخصوص اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکم بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، شورای امنیت داخلی رژیم اسرائیل روز چهارشنبه نشستی اضطراری برگزار کرد.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

کد خبر 6089283

دیگر خبرها

  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم