Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قلی الله‌قلی‌زاده عصر امروز چهارشنبه در حاشیه اولین جشنواره فرهنگی، ورزشی و هنری کلیبر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه هر ساله جشنواره‌های متعددی با محوریت بازی‌های بومی و محلی قره‌داغ در کلیبر برگزار می‌شود، اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره فرهنگی، ورزشی و هنری که همراه با اجرای بازی‌های بومی و محلی، عرضه تولیدات صنایع‌دستی و معرفی غذاهای سنتی و بومی بوده تلاش برای فراموش نشدن سنت‌های قره‌داغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف دیگر این است تا بازی‌های بومی و محلی و روحیه پهلوانی مردم قره‌داغ و شهرستان کلیبر از یاد نسل جوان نرود و ضمن این‌که تلاش می‌کنیم تا بازی‌های بومی و محلی مورد غفلت قرار نگیرد و از این‌رو سعی می‌کنیم برای آن‌که فرهنگ سنتی و اصیل قره‌داغ فراموش نشود و در عین حال احیا شود برگزاری چنین جشنواره‌هایی تداوم یابد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس ادامه داد: غذاهای سنتی کلیبر می‌تواند یکی دیگر از بخش‌های معرفی ظرفیت گردشگری منطقه ارسباران و شهرستان کلیبر باشد چراکه غذاهای سنتی کلیبر که عمدتاً با محصولات کشاورزی و دامی بومی پخت می‌شود برای گردشگری لذت‌بخش است.

الله‌قلی‌زاده با ذکر اینکه بیش از ۹۰ درصد محصولات کشاورزی شهرستان کلیبر ارگانیک بوده و برای کشت آن‌ها از کودهای شیمیایی استفاده نمی‌شود، گفت: اگر می‌بینیم در ظاهر میوه‌های باغداران کلیبر زیاد به چشم نمی‌آید به این دلیل است که از کود شیمیایی استفاده نمی‌کنند و باغداران و کشاورزی از جهت درآمد هم متضرر می‌شوند ولی با این حال علاقه‌مند هستند تا محصولات سالم و طبیعی در اختیار گردشگران قرار دهند.

وی تصریح کرد: تامین امنیت غذایی گردشگران و مسافرانی که به منطقه ارسباران و کلیبر سفر می‌کنند برای کلیبری‌ها مهم است، به همین دلیل تولیداتی که در اختیار گردشگران قرار می‌دهند از ارزش بالایی برخوردار است.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس بابیان اینکه آش ترشی کلیبر یا به اصطلاح تُرکی «ترشولو آش» معروف است خاطرنشان کرد: آش ترشی کلیبر به لحاظ استفاده از میوه‌های محلی و ارگانیک از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

کد خبر 4687535

منبع: مهر

کلیدواژه: محصولات ارگانیک بوشهر قزوین شیراز گرگان خطبه های نماز جمعه شهرکرد بیرجند سانحه تصادف روز خبرنگار خرم آباد مشهد آتش سوزی مجلس شورای اسلامی ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر غفاری آثار در دیدار رؤسای ادارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تأمین اجتماعی، صندوق بیمه کشاورزان و عشایر شهرستان و همچنین نماینده کارخانه سیمان اکباتان ضمن تاکید و توجه ویژه به حقوق عامه کارگران افزود: کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، شرکت‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی شهرستان موظف به بکارگیری نیروهای بومی شهرستان هستند در غیر این صورت ما ورود می‌کنیم و بر اساس قانون عمل خواهیم کرد

غفاری آثار همچنین پیرامون مشکل دوربرگردان شهرک صنعتی رزن نیز اضافه کرد: ایجاد دوربرگردان در نزدیکی شهرک صنعتی رزن را با جدیت پیگیری کردیم اما نظر کمیته فنی پلیس راهور استان برای ما فصل الخطاب است.

وی ضمن اعلام حمایت از واحدهای تولیدی شهرستان گفت: در سال گذشته بیش از یکصد میلیاردتومان به واحدها تسهیلات پرداخت شده و در حال پرداخته اما همچنان نیاز واحدها بیشتر از این مبالغ هست و به دنبال جذب تسهیلات ویژه و خوبی برای بنگاه‌های اقتصادی شهرستان رزن هستیم.

وی درباره موضوع مشکلات جامعه کارگری کارخانه سیمان اکباتان نیز افزود: مشکلات کارگران کارخانه سیمان به دور از حواشی و از طریق راهکارهای قانونی باید رفع شود.

کد خبر 6090548

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • اطلاعیه قطعی گاز در هوراند و کلیبر
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر