Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای اسلامی شهر گرگان برای ایجاد میدان تحت عنوان خبرنگار، واگذاری مکان یا زمینی به خانه مطبوعات استان گلستان، برگزاری دوره‎های آموزشی و... اهتمام خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، رسانه در مدیریت شهری مثل پژواک صدای مردم شهر می‎ماند که دغدغه‎های آنها را به گوش مسئولان امر می‎رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بسیاری از سوژه‎های از دغدغه‎های مردمی از برخورد با دست‎فروش تا مشکلات معابر و فاضلاب و... در سطح شهر وقتی از دریچه رسانه به نمایش گذاشته می‎شود از سوی مدیران شهری پیگیری و حل شده است.

 

از سویی دیگر صدای مطالبات مردم و یا راهکارهای مختلف اعضای شورای اسلامی شهر گرگان بدون حضور رسانه‎ها در جامعه شنیده نمی‎شود.

 

با توجه به اختیاراتی که قانون در اختیار شورای اسلامی شهر در راستای راه‎اندازی انجمن‎های مختلف قرار داده این پارلمان محلی قطعا با راه‎اندازی انجمنی در حوزه رسانه‎ تحت عنوان کمیته‎رسانه شهری و یا ... می‎تواند دیدگاه‎های مردم را از طریق رسانه‎ها در کنار خود داشته باشند.

 

 در جلسات شورای اسلامی شهر گرگان برای ایجاد میدان تحت عنوان خبرنگار،  واگذاری مکان یا زمینی به خانه مطبوعات استان گلستان، برگزاری دوره‎های آموزشی و اختصاص سهم بیشتری از آگهی‎ها و تبلیغات مدیریت شهری به رسانه‎های مکتوب و مجازی بحث شد و خبرنگاران استان گلستان خوش بین هستند که همچون‎ سال‎های گذشته این وعده‎ها در آرشیوهای خاطرات بایگانی نشود و به مرحله عمل برسد.

 

«علی‎اصغر یوسفی» ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگار با نشر اخبار صحیح می‌تواند بسیار اثر گذار باشند و می‌توانند در پیشبرد اهداف شهری و توسعه پایدار شهر کمک کنند‌

 

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان یادآور شد: رسانه‌ها همچنین در افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های سطح شهر اثرگذار هستند و باید از نظر کارشناسی رسانه‎ها نیز بهره جست.

 

«حمیدرضا آقا‎ملایی» نیز در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه خبرنگار بدون چشم داشت در مسیر رسالت‎هایی که قانون بر دوش آنها نهاده گام برمی‎دارند، افزود: شغل خبرنگاری به عنوان مشاغل سخت به زودی به تامین اجتماعی ابلاغ شود و امیدواریم بتوانند خبرنگاران از این نعمت برخوردار شوند.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: امیدواریم به منظور تکریم از خبرنگاران مکانی مناسب در شهر گرگان در چند روز آینده تحت عنوان خبرنگار نامگذاری شود.

 

آقاملایی افزود: عضو شورا به هیچ عنوان نباید سیاسی باشد ولی باید اهداف احزاب سیاسی و مباحث اهداف سیاسی را باید بشناسد تا در زمین سیاسیون بازی نکند.

 

«سعید رحیمی» نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه گذشته تاکید شد یک میدانی را به نام خبرنگار نامگذاری شود و به خاطر شان و جایگاه خبرنگار المانی نیز به این مضمون تدارک دیده شود.

 

وی تصریح کرد: خبرنگاری و مطبوعات بسیار امر مهم است و به این منظور دادگاه ویژه رسیدگی تخلفات خبرنگاران را با حضور هئیت منصفه برگزار می‎کنند.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: در قانون اساسی اصل رعایت حریم خصوصی تاکید شده است و از سویی اصل آزادی بیان در عرصه خبرنگاران نیز دیده شده  و اعتقاد دارم که شخصی پا در عرصه سیاست می‌گذارد دیگر  مسائل آن شخصی نیست و  عملکرد آن  مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

 

رحیمی متذکر شد: باید ظرفیت انتقاد پذیری خود را بالا ببریم اما اگر قرار است نقدی انجام شود نقدها منصفانه و همراه با نظر کارشناسی باشد.

 

«ابراهیم جرجانی» نیز در جمع خبرنگاران متذکر شد: خبرنگاران موشکفانه و ریزبینانه به موضوعات نگاه می‌کنند و گزارش‎های خود را ارائه می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: هفته نامه با یک هزار زحمت چرخ خود را می‎چرخانند و اعتقاد دارم که باید به این قشر کمک کنیم و  امیدوارم راهکار برای کمک به خبرنگاران در شورا تدارک دیده شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: در حوزه رسانه نوابعی داریم که موشکافانه به مسائل نگاه می‎کنند و حق مردم نیز این است که از موضوعات مختلف در شورای اسلامی شهر گرگان مطلع باشند.

 

«ناصر گرزین»  نیز تاکید کرد: در روزهای آینده کارگروهی تخصصی در شورا تشکیل شود و برای نامگذاری میدانی به عنوان خبرنگار اقدام کنیم.

 

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: از ینکه شفاف و با صداقت شما خبرنگاران می‌نویسد تشکر می‌کنم و وقتی خبرنگاران وارد خلوتگاه و حیات خلوت مدیران شوید خیلی از موضوعات وجود دارد اما خبرنگاران خطر را با دل جان  می‌پذیرید و این مشکلات را می‌نویسید.

 

«مهران کاظم نژاد»  نیز تاکید کرد: انعکاس خبر مهم است اما باید خط قرمزها رعایت شود.

 

 عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: برای خانه مطبوعات استان زمین تهیه شود که در حاشیه یا گوشه شهر و یا بافت قدیم که در اختیار خانه مطبوعات قرار دهیم تا بتوانند ساختمانی در شان مطبوعات استان را بسازند.

 

«حسین ربیعی» گفت:  خبرنگاران نقش مهمی در توسعه استان دارند و در مباحث فرهنگی و خدماتی نیز می‌توانند نقش سازندگی داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: انعکاس رویدادها و نقد آگاهانه و سازنده نیز باید مورد توجه قرار گیرد و نقدها همراه با نظر کارشناس باشد.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت:خبرنگاران قلم فرسایی می‎کنند و  می‌توانند فاصله بین جناح‎های سیاسی و مسئولان قدرت را کاهش دهند و منجر به وحدت وهمگرایی آنها شوند.

 

ربیعی بیان کرد: متاسفانه برخی افراد که خبرنگار  نیستند و با فضاسازی هدایت شده به دنبال اهداف خود هستند.

 

«فائزه عبدالهی» گفت: فعالان عرصه رسانه با مجموعه شورا شباهتی دارند گرچه کار آنها متفاوت است و باید با مردم ارتباط مستمر داشته باشند و اگر ارتباط مستمر داشته باشند می‌توانند صدای مردم را منتقل کنند.

 

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: خبرنگاران اگر به حزب خاص و قشر خاص ارتباط داشته باشند نمی‌توانند صدای مردم را به گوش مسئولان برساند.

 

عبدالهی تاکید کرد: وقتی خبرنگاری شایعه سازی کند وجه خود را از دست می دهد، مطالبه مردم جزو وظایف اصلی خبرنگار است و بیان حقایق و نقد منصفانه به همراه در نظر گرفتن مصلحت جامعه باشد.

 

«عبدالرضا دادبود»، شهردار گرگان نیز گفت: همه کسانی که اطلاع رسانی مدیریت شهری تلاش کردند تشکر کنیم‌.

 

وی تصریح کرد: خبرنگاران موضوعات را از زوایای مختلف نگاه می‎کنند و گاهی گزارش‌هایی که ارائه شده بود و  ما نیز در جلسات متوجه شدیم که خبرنگاری دید متفاوت و درستی به مسائل دارد.

 

شهردار گرگان یادآور شد: در حوزه مشکلات روزمره مردم  موضوعات مطرح شده در رسانه‌ها را پیگیری کردیم و این جریان خوبی بوده و قابل تقدیر است.

 

دادبود به توزیع آگهی‎ها و تبلیغات شهرداری گرگان اشاره کرد و  افزود: برای اینکه حق مطلب را ادا کنیم خیلی فاصله داریم و اگر امروز یک میلیارد تومان هزینه کنیم به میزان ۲۰۰ میلیون تومان سال قبل است.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار خبرگزاری شبستان ازدواج روزنامه ازدواج آسان شیراز شهرستان دزفول دزفول عضو شورای شهر گرگان رئیس شورای شهر گرگان روز خبرنگار خبرنگار شورای شهر گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گرگان گفت: کم‌کاری‌ها و معطلی‌ها در انجام تعهدات سبب شده است تا شهرداری گرگان تاکنون متحمل خسارت ۲۰۰ میلیاردتومانی در تعدیل پروژه شهربازی مدرن شود که بخش اصلی این خسران ناشی از بی‌برنامگی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، محمدرضا عجم، در دویست‌وپنجمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر گرگان اظهار کرد: بی‌برنامگی شهرداری در پروژه شهربازی گرگان سبب تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان شده است.

وی افزود: مردم چقدر این بی برنامگی‌ها را تحمل کنند، تاکنون در چند نوبت وعده اتمام و بهره‌برداری از این پروژه به شهروندان داده شده که هیچ‌یک به سرانجام نرسیده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گرگان با اشاره به ضرورت ترسیم منابع پایدار درآمدی برای شهرداری گرگان گفت: حدود ۷۰ درصد درآمدهای شهرداری از محل صدور پروانه و جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ تأمین می‌شود که باید در این خصوص چاره‌اندیشی کنیم.

عجم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بخشی از خلف وعده‌های مدیران شهرداری افزود: چند ماه قبل وعده راه‌اندازی اتوبوس دوطبقه گردشگری داده شد که ابتدا قرار بود در بیست‌ودوم بهمن شاهد تحویل و آغاز به کار این اتوبوس باشیم، سپس به عید نوروز موکول شد و هنوز هم این اتوبوس تحویل داده نشده است.

وی با بیان اینکه از چند ماه قبل، وعده بهسازی و مرمت قلعه خندان داده شد، اضافه کرد: خیلی از شهروندان در انتظار بودند تا این بنای ارزشمند شهری ساماندهی و مورد استفاده گردشگران و بومیان قرار بگیرد که این امر هم محقق نشد.

عضو شورای شهر گرگان گفت: قرار بر کف‌سازی و دیواره‌سازی در بافت تاریخی و قدیم شهر گرگان بود که تاکنون از زمان پایان این فرآیند خبری نیست.

عجم خاطرنشان کرد: نبود برنامه به شهر آسیب زده است، مسئله محوری و برنامه محوری در مدیریت شهری به چشم می‌خورد.

کد خبر 748569

دیگر خبرها

  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • نتایج روز سوم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ بسکتبال امید
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • باز شدن گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم