Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور مرادی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از چند طرح کشاورزی شهرستان سروآباد اظهار داشت: با تلاش و پیگیری های مجمع نمایندگان استان و استاندار کردستان، آب کشاورزی برای این میزان زمین زراعی و باغ تخصیص یافت.

وی افزود: یک هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع و باغات بخش مرکزی و یک هزار هکتار زمین نیز در بخش هورامان با استفاده از ا ین سهمیه از دیم به آبی تبدیل خواهند شد که این مهم در راستای توسعه شهرستان در بخش کشاورزی مثمرثمر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سفر آینده رئیس جمهور به استان کردستان تخصیص آب برای ۹۶ هزار هکتار از مزارع و باغات استان تعیین تکلیف خواهد شد.

وی اضافه کرد: اعتبارات بسیار خوبی نیز از محل صندوق توسعه ملی در بحث تخصیص آب های مرزی و ایجاد اشتغال در بحث کشاورزی به استان کردستان اختصاص یافته است.

مرادی با اشاره به بازدیدش از باغ پسته روستای گوشخانی و شیلات روستای احمدآباد بخش مرکزی سروآباد گفت: این طرح ها با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال در قالب طرح های زودبازده و درآمدزا هستند که برای بیش از ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می کند.

وی تاکید کرد: کارخانه خوراک طیور دام در روستای حسین آباد که با اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی زیر مجموعه طرح های کشاورزی است نیز برای ۳۵ نفر ایجاد اشتغالزایی کرده است.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی  افزود: شهرستان سروآباد در بخش کشاورزی پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی دارد و در سطح کشور و استان کردستان حائز رتبه های برتر در تولید برخی محصولات زراعی و باغی است.

مرادی یادآور شد: با توجه به اینکه مردم شهرستان سروآباد به طرح ها و پروژه های کشاورزی علاقه مند هستند توجه بیشتر به این بخش در رونق و توسعه پایدار شهرستان در آینده بسیار تاثیرگذار است.

شهرستان سروآباد با جمعیت ۵۰ هزار نفری در فاصله ۹۰ کیلومتری مرکز سنندج استان کردستان واقع شده است.

۷۳۵۴/۹۱۰۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استان کردستان توسعه پایدار زمین صندوق توسعه ملی مجلس شورای اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر اداره جهادکشاورزی اسدآباد از افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در سال‌جاری در این شهرستان به نسبت سال گذشته خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته میزان سطح زیرکشت کلزای این شهرستان حدود ۱۴۸ هکتار بوده که این میزان در سال زراعی جاری به ۳۷۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعهد کشت کلزا شهرستان اسدآباد در سال‌جاری حدود ۷۰۰ هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: از این میزان تعهد بیش از ۵۰ درصد تعهد محقق شده و ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان انجام شد.

مرادی، یکی از جمله مشکلات کشاورزان کلزاکار را سرمازدگی برشمرد و یادآور شد: امسال سرمازدگی سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان موجب شد تا از ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان حدود ۲۰ هکتار آن دچار بدسبزی و سرمازدگی و شوک شود که با این اتفاق در حال حاضر سطح زیرکشت موجود حدود ۳۵۰ هکتار است.

وی از پیش‌بینی برداشت ۸۷۵ تا ۱۰۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و تصریح کرد: از هر هکتار سطح زیرکشت کلزا میانگین ۲.۵ تا ۳ تن محصول قابل برداشت خواهد بود.

مرادی، تعداد کلزاکاران این شهرستان را ۱۲۸ نفر برشمرد و مطرح کرد: محصول کلزای شهرستان به کارخانه روغن نهاوند ارسال می‌شود، ضمن اینکه از سال گذشته در شهرستان بهار نیز یک سیلو برای تحویل و خرید تضمینی کلزاکاران اسدآبادی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان