Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دومین نشست هم اندیشی دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. این نشست با هدف تاسیس تشکل ویژه دانشجویان مقطع دکتری در سازمان مرکزی و در سالن آمفی تئاتر هتل فرهیختگان برگزار شد.

محمد قربانی مدیرکل تشکل‌‌‌‌های اسلامی- سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این نشست درباره کار تشکیلاتی گفت: کار تشکیلاتی یک ضرورت فرهنگی واجب، دائمی و ابدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه تاریخ به ما گزارش می دهد این است که همه انبیا، اولیا و به ویژه پیامبر گرامی اسلام و معصومین علیهم السلام، کار تشکیلاتی انجام می دادند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران و تداوم آن نیز نتیجه کار تشکیلاتی عظیم و فاخر است. اگر حضرت امام خمینی(ره) و یارانش کار تشکیلاتی انجام نمی دادند، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید.

مدیرکل تشکل‌‌‌‌های اسلامی- سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: جنبش دانشجویی ایران بر اساس نیاز زمانه فعالیت خودش را طراحی و عملیاتی کرده است. در دوره ستم‌شاهی، راهبرد عملیاتی تشکل های دانشجویی مبارزه با رژیم طاغوت، نظام سلطه و خفقان برآمده از آن زمان بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، تاسیس نهادهای انقلابی مثل کمیته انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و ... حاصل تلاش و جهاد اسلامی پاکباخته ما بود.

قربانی متذکر شد: جنگ تحمیلی نیز توسط دانشجویان و دانشگاهیان تحت زعامت و رهبری حضرت امام، مدیریت شد. باکری ها، همت ها، صفوی ها، باقری ها و سلیمانی ها که تمامی این افراد از دانشگاه و جنبش های دانشجویی برخاسته و به کشور خدمت کردند.

وی یادآور شد: در مسائل امنیتی نیز این بچه های دانشجو و دانشگاهی بودند که کشور را از برهه های خطر و بحرانی نجات دادند. برای مثال سازمان منافقین با کمک سایر گروهک های تروریستی از ۳۰ خرداد تا ۱۹ بهمن ۱۳۶۰ چندین هزار عملیات تروریستی انجام داد که حاصل آن بیش از 17 هزار شهید بود که معروفند به شهدای ترور، در حل این مسائل هم جوانان و دانشجویان برای مبارزه وارد شده و عالی عمل کردند.

قربانی با بیان اینکه در قبل از انقلاب اکثریت کارهای عمرانی توسط کشورهای بیگانه در ایران انجام می شد افزود: بعد از جنگ و در دوران سازندگی نیز دانشگاهیان وارد عمل شده و این مهم را برعهده گرفتند.
امروز تمام هدف و تلاش دولت های غربی ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی و یاس پراکنی است بنابراین اگر بتوان با طراحی و عملیاتی سازی ایده های نو به حل مسائل اساسی کشور در حوزه های گوناگون کمک کنیم، قطعا به ارتقا و تعالی کارآمدی کشور خود کمک کردیم.

مدیرکل تشکل‌‌‌‌های اسلامی- سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: یکی از وظایف ما کمک به پیشرفت کشور در تمام حوزه های علمی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و سیاسی است. از اصلی ترین افراد برای رسیدن به این هدف مقدس و والا که معطوف به توان علمی و عملی است، دانشجویان دکتری هستند. بنابراین از زاویه ای تاسیس این تشکل، یک کار فاخر سیاسی است که رنگ و لعاب جناحی ندارد.

وی متذکر شد: حسب فرمایشات صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و انتظار به حق و به جای دانشجویان، وظیفه راهبردی اداره کل تشکل ها، حمایت از نخبگان و جوانان و نیروهای مومن انقلابی است.

قربانی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از این نشست را تاسیس هسته مرکزی برای ایجاد یک تشکل دانشجویی متناسب با اقتضائات دانشجویان دکتری است.

گفتنی است، در ادامه نشست دهقانی فیروزآبادی، معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و زیگلری؛ معاون پشتیبانی باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی، در جمع دانشجویان سخنرانی کرده و به سوالات آنان پاسخ گفتند همچنین دانشجویان ضمن استقبال از تاسیس، در مورد چگونگی فعالیت و شیوه های جذب نیرو، تدوین اساسنامه، تشکیل هیات موسس و سایر موارد مرتبط نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/

188 / 188 مدیرکل تشکل‌‌‌‌های اسلامی- سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی محمد قربانی نیروهای مومن انقلابی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی محمد قربانی نیروهای مومن انقلابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، مهرداد محمدی ادوار حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با ایسکانیوز، با اشاره به نقش فعالیت تشکل‌ها و جریان دانشجویی در دانشگاه‌ها، گفت: این تشکل‌ها بستر بسیار خوب و مناسبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری دانشگاه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی است و می‌تواند دانشجو را از انفعال در فعالیت دانشجویی و فرهنگی خارج سازد و آن را مهیای حرکت در جهت پیشرفت کشور نماید.

وی در ادامه به موضوع لزوم رقابت بین سایر تشکل‌ها و جریانات فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و تصریح کرد: وجود رقابت کاری در کنار حفظ دوستی‌ها و همکاری های مشترک باعث افزایش بهره‌وری و سطح کیفی برنامه‌های اجرایی خواهد شد چراکه همه این مجموعه‌ها دارای هدفی واحد و آن‌هم رشد و پیشرفت نظام آموزش عالی و به طبع آن کشور هستند و این امر بایستی مورد توجه این دست‌اندرکاران قرار گیرد که این رقابتِ درست منجر به پیشرفت در این حوزه‌ها خواهد شد.

مسئول اسبق حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه دانشجو نباید نسبت به اتفاقات اطراف خود منفعل و بی‌تفاوت باشد، گفت: تشکل‌های دانشجویی در مسیر فعالیت خود نباید تحت تاثیر جریان‌ها و فعالیت‌های سیاسی قرار گیرند و از گرفتار امر سیاسی‌کاری شدن پرهیز کنند که این موضوع آفتی بزرگ و تاثیرگذار بر فعالیت‌های دانشجویی است.

ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: در نظام اسلامی، دانشگاه تنها محل ارائه و کسب آموزش‌های علمی نیست، بلکه محلی برای هویت‌سازی و آماده‌سازی فرد برای مراحل بعدی زندگی و دوران پسا تحصیل وی هست و این موضوع می‌طلبد که مسئولین نیز اهمیت تشکل‌ها و جریان دانشجویی را بیش‌از پیش درک کنند.

مهرداد محمدی با بیان اینکه دشمن همواره دانشگاه‌ها و قشر دانشجو را مورد هدف قرار داده و برای دست‌یابی به اهداف شوم خود همواره برای سوءاستفاده از محیط دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی کرده است، بیان کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند رشد علمی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی را متوقف کنند اما حضور جوانان مومن، معتقد و انقلابی در این مسیر، بیش از پیش دشمنان را مأیوس کرده است و این موضوع در جامعه و محیط اطراف نیز اثرات مطلوبی را برجای خواهد گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به انتقاد مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی امسال خود با دانشجویان مبنی بر کمرنگ بودن پیشرفت‌های کشور در ذهن و مواضع دانشجویان، گفت: همانطور که معظم له بارها تاکید نمودند بایستی در کنار نگاه انتقادی منصفانه و همراه با راهکار به مسائل و مشکلات کشور، نگاه مفتخرانه به دستاوردها و پیشرفت‌های چشمگیر و پرشمار کشور در حوزه‌های مختلف را نیز داشت و علاوه بر این نگاه به تبیین آن‌ها نیز برای سایر قشر دانشجو در چارچوب تشکیلات و مجموعه‌های موجود پرداخت.

مسئول اسبق حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در ارتباط با محدودیت‌ها و چالش‌های تجربه شده در دوران مسئولیت در این دانشگاه ضمن قدردانی از همراهی مسئولین به نکاتی از جمله اجازه ندادن متولیان، وجود برخی ملاحظات خاص و محدودیت‌زا مبنی بر انجام فعالیت‌ها و صرف بودجه‌ها صرفا در محدوده دانشگاه اشاره کرد و افزود: وجود این دست از قوانین علاوه بر اینکه باعث جلوگیری از ارتباط بیشتر محیط دانشگاه‌ با محیط برون دانشگاهی می‌شود در نهایت مانعی نیز بر انجام برخی فعالیت‌های بیشتر بوده و ایجاد محدودیت کرده است.

محمدی در پایان در خصوص فعالیت‌های حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در زمان مسئولیت خودت با بیان اینکه در شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا و همراه با محدودیت‌هایی مواجه بوده‌اند از فعالیت‌هایی نظیر برپایی مرکز واکسیناسیون کرونا در دانشگاه جهت دانشجویان و عموم مردم، ضدعفونی اماکن عمومی و دانشگاهی به‌منظور جلوگیری از شیوع این ویروس، برگزاری اردوی راهیان نور بصورت مجازی، کاروان‌های نیکوکاری و اروهای جهادی، برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و بسیای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در آن زمان یاد کرد.

خبرنگار: نرگس نوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1226830

دیگر خبرها

  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل